Son yıllarda bilişim teknolojilerinde gözlemlenen hızlı değişimlerin teknolojik cihazlar ve internetin yaygınlaşması ile hayatımızda vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. İşletimlerin de bu alanlara yönelmesi ile elektronik ticaret (e-ticaret) alanında çok büyük yatırımlar yaptığı gözükmektedir. Bu çalışmada, internet üzerinden e-mağazaları kullanarak alışveriş yapan tüketicilerin, bu mağazalara karşı tutumlarını belirlemek amacıyla e-hizmet kalitesi ile müşteri memnuniyeti arasındaki ilişki anket metodu ile incelenmiştir. Yapılan çoklu regresyon analizi sonuçları göstermektedir ki; Müşteri memnuniyetini; etkinlik, sistem uygunluğu, işlemleri gerçekleştirme ve gizlilik değişkenlerinden etkinlik, işlemleri gerçekleştirme ve gizlilik pozitif yönde etkilemekte, sistem uygunluğunun herhangi bir etkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
In recent years, rapid changes observed in information technologies have become an indispensable part of our lives with the spread of technological devices and the internet. It seems that it has made huge investments in the field of electronic commerce (e-commerce) as the operations tend to these areas. In this study, the relationship between e-service quality and customer satisfaction was investigated by survey method in order to determine the attitudes of consumers who shop by using e-shops over the internet. Multiple regression analysis results show that; customer satisfaction, efficiency, system compliance, processing and privacy variables affect efficiency, transactions and privacy positively, and it has been concluded that system compliance does not have any effect.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1 |