Bu çalışmada, Borsa İstanbul’da işlem gören bilgi ve iletişim sektörlerinde yer alan şirketlerin marka değerlerini ölçmek için Hirose yöntemi kullanılmıştır. Hirose yöntemi, marka değerini belirleyen sadakat, prestij ve genişleme gibi değişkenleri ayrıntılı bir şekilde analiz etme yeteneği nedeniyle tercih edilmiştir. Ayrıca Hirose yöntemi, sadece mevcut güncel marka değerlerini analiz etmekle kalmamaktadır. Bu yöntem aynı zamanda bu değerlerin beş yıllık bir zaman içindeki değişimlerini de izleme kapasitesine sahiptir. Çalışma, bilgi ve iletişim sektörlerindeki farklı şirketlerin marka değerlerini yıllara karşılaştırmalı olarak incelemekte ve bu değerlerin nasıl şekillendiğini ortaya koymaktadır. Çalışmanın sonuçlarına göre, Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. en yüksek marka değerine sahip şirket olarak öne çıkmaktadır. Turkcell'in başarısının yüksek sadakat, prestijli marka ve başarılı genişleme değişkenlerine dayandığı ifade edilebilir. Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş., genişleme değişkeni yüksek bir marka olarak ikinci sırada yer almaktadır. Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş., en yüksek sadakat değişkenine sahip şirket olarak öne çıkmaktadır ama genel sıralamada üçüncü sırada yer almaktadır. Bu şirket de prestij ve özellikle genişleme değişkenleri açısından düşük performans göstermiştir. Türk Telekomünikasyon A.Ş., sadakat ve prestij değişkenlerindeki sınırlı ve yeterli olmayan başarıları nedeniyle dördüncü sırada yer almıştır. İhlas Gazetecilik A.Ş. ve İhlas Haber Ajansı A.Ş. şirketleri genel olarak düşük performans sergilemiştir.
Hirose Yöntemi marka değeri bilgi ve iletişim sektörü borsa istanbul
In this study, the Hirose method is used to measure companies' brand equity in the information and communication sectors traded in Borsa Istanbul. Hirose method is preferred due to its ability to analyse variables such as loyalty, prestige, and expansion, which determine brand equity in detail. In addition, the Hirose method not only analyses the current brand values. This method also can monitor the changes in these values over five years. The study analyses companies' brand values in the information and communication sectors comparatively over the years and reveals how these values are shaped. According to the study results, Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. stands out as the company with the highest brand equity. It can be stated that Turkcell's success is based on the variables of high loyalty, prestigious brand and successful expansion. Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş., ranks second as a brand with a high expansion variable. Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş. stands out as the company with the highest loyalty variable but ranks third in the overall ranking. This company also performed poorly in terms of prestige and especially expansion variables. Türk Telekomünikasyon A.Ş. ranked fourth due to its limited and insufficient achievements in the loyalty and prestige variables. İhlas Gazetecilik A.Ş. and İhlas Haber Ajansı A.Ş. exhibited low performance in general.
Hirose Method Brand value Information and communication sector Borsa Istanbul
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 2 |