Reklam hukuku literatürüne uzun bir aradan sonra kıymetli bir eser girdi. Yargıtay 11. Hukuk Dairesi Üyesi Dr. Adem Aslan’ın yakında okuyucuyla buluşan Türk Reklam Hukuku adlı çalışması, reklam hukukunu bütün yönleri ile ele almayı amaçlıyor. Çalışma, reklam verenler, reklam sektörü, uygulamacılar ve araştırmacılar için önemli bir referans teşkil ediyor.
-
"Çalışan Buluşları Hukuku", Türk hukukunda çalışan buluşlarına ilişkin olarak yazılmış akademik nitelikte yazılmış rehber eser mahiyetinde önemli bir çalışmadır. Çalışma bu nedenle özellikle buluş faaliyeti yürüten işletmeler, buluşçu çalışanlar, yükseköğretim kurumları, kamu kurum ve kuruluşları ile hukukçular için temel bir başvuru kaynağı niteliği taşımaktadır.
-
Eser Ticaret Hukuku ve Medeni Usul Hukuku Anabilim Dallarını yakından ilgilendiren “ticari uyuşmazlıklarda arabuluculuk” konusunu ele almaktadır. Bu nedenle bu alanlardan iki akademisyenin alt disiplinler arası ortak bir çalışması olarak hazırlanmıştır. Türkiye’de 6325 sayılı Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu (HUAK) ile özel hukuk uyuşmazlıklarının dostane/barışçıl/alternatif çözüm yollarından biri olarak arabuluculuk, ilk defa kurumsal olarak düzenlenmiştir. Ticari uyuşmazlıklarda gerek ihtiyari gerekse zorunlu arabuluculuk konusunu işleyen eserin, konuya ilişkin önemli ve ender bir akademik çalışma niteliğinde olduğu değerlendirilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hukuk |
Bölüm | Kitap İncelemesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 2 |