Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE ABILITY OF DATA COLLECTION IN PHYSIOTHERAPY STUDENTS: RETROSPECTIVE STUDY

Yıl 2016, Cilt: 27 Sayı: 1, 8 - 11, 15.04.2016
https://doi.org/10.21653/tfrd.269304

Öz










Objectives: Physiotherapy students’ ability to obtain data from volunteers correctly and


without missing was investigated retrospectively.


Methods: Fourty one students who has been taking one of the researcher’s lectures were


asked to find Beck depression scale; to meet at least 3 people and obtain their demographic


data, their sport habits and to fill in the Beck depression scale. These student files from 33


students were investigated retrospectively at the end of the semester.


Results: Thirty three students gave their reports, 8 of them did not. Students gave 98 individuals’


report. Nine students prepared a different form for demographic data. Twenty two


students written those data on empty areas on the paper they printed Beck depression scale.


Two students did not take any demographic data. All of the students found and used Beck


depression scale, 19 of them calculated the results; 14 students did not. Thirty one students


who somehow obtained demographic data asked to volunteers their sport habits but the ones


who didn’t have demographic data did not asked any questions about sport. Only 3 students



out of 33 collected data without missing.


Conclusion: The failure in collecting data may affect scientific creativity thus, the content


and the target of research project lesson should be reviewed for educating researcher physiotherapists


and strong academic staff.


Kaynakça

  • Karasar N. Temel Kavram İlke ve Yaklaşımlar. In: Karasar N, editor. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2005; p. 22-23.
  • 2. Yakut Y. Araştırma Yöntemi. In: Yakut E, Kayıhan H, editors. Tidy’s Physiotherapy. Ankara: Pelikan Kitapevi, 2008; p. 379-399.
  • 3. Cooper, H. Synthesis of research on homework. Educational leadership. 1989;47(3):85-91.
  • 4. The Association for Supervision and Curriculum Development [home page on internet]. [updated 2009; cited 2015 July 07]. Available from: http://www.ascd.org/publications/books/108071/chapters/The-Cult%28ure%29-of-Homework.aspx.
  • 5. Ataseven B. Nitel bilimsel araştırmalarda veri kalitesinin önemi. Marmara Üniversitesi İ.İ.B. Dergisi. 2012;33(2):543-64.
  • 6. World Confederation for Physical Therapy [home page on internet]. [updated 2014 Jun 18; cited 2014 Nov 21]. Available from:http://www.wcpt.org/policy/ps-descriptionPT.
  • 7. Kayıhan H. Fizyoterapist Olmanın Sorumlulukları. In: Yakut E, Kayıhan H, editors. Tidy’s Physiotherapy. Ankara: Pelikan Kitapevi, 2008; p. 9-13.
  • 8. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bologna Çalışmaları [home page on internet]. [updated 2012; cited 2014 Nov 22]. Available from: http://bys.omu.edu.tr/bologna.
  • 9. Akbıyık C. Eleştirel düşünme eğilimleri ve akademik başarı. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2002.
  • Abant İzzet Baysal Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sistemi,2013,http://bys.ibu.edu.tr/Ogrenci/Ogr0143/Default.aspx
  • Aktamış H, Ergin Ö,Bilimsel süreç becerileri ile bilimsel yaratıcılık arasındaki ilişkinin belirlenmesi,11-23,2007,33
  • Meador KS,Thinking creatively about science suggestions for primary teachers,25-29,2003,26
  • Aslan, C,Türkçe eğitimi programlarında lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin akademik özyeterliklerine ilişkin görüşleri,87-115,2010,10

FİZYOTERAPİ ÖĞRENCİLERİNDE VERİ TOPLAMA BECERİSİ: RETROSPEKTİF ÇALIŞMA

Yıl 2016, Cilt: 27 Sayı: 1, 8 - 11, 15.04.2016
https://doi.org/10.21653/tfrd.269304

Öz

Amaç: Fizyoterapi öğrencilerinin gönüllü bireylerden elde ettikleri verileri ne kadar eksiksiz ve


doğru alabildiklerini retrospektif olarak incelemek hedeflendi.


Yöntemler: Araştırmacının verdiği bir ders kapsamında dersi alan 41 öğrenciye ödev olarak


Beck Depresyon Ölçeğini bulmaları; her birinin 3 kişiyle yüz yüze görüşme yaparak bu kişilerin


demografik bilgilerini, düzenli olarak spor yapıp yapmadıklarını sorguladıktan sonra Beck


depresyon ölçeği sorularını sormaları istendi. Ödev teslimi yapan 33 öğrencinin dosyaları ders


döneminin sonunda geriye dönük olarak incelendi.


Sonuçlar: Otuz üç öğrenci ödev teslimi yaptı, 8 kişi yapmadı. Öğrenciler toplam 98 gönüllünün


verilerini teslim etti. Dokuz öğrenci demografik bilgiler için ayrı bir form oluşturmuşken,


22 öğrencinin bu bilgileri Beck depresyon ölçeğini bastırdıkları kağıdın boş kısımlarına yazdığı


görüldü. İki öğrenci ise hiçbir demografik veriyi almamış olarak ödevini teslim etti. Bütün


öğrenciler Beck depresyon ölçeğini bulup kullandığı halde, 19 öğrencinin ölçeğin sonucunu


hesaplamış olduğu; 14’üü hesaplamadığıgöüdü Demografik verileri eksik de olsa bulunan


31 öğencinin bireylere spor yapı yapmadılarıısordukları ancak demografik verileri


almamışolanları sporla ilgili sorularıda sormadığıgöüdü Otuz üçöğencinin içnde sadece


3 kişnin eksiksiz veri topladığı görüldü.


Tartışma: Veri toplamadaki başarısızlık bilimsel yaratıcılığı da olumsuz etkileyeceğinden


güçlü akademik kadrolar ve araştırmacı fizyoterapistler yetiştirebilmek için araştırma projesi


hazırlama derslerinin içeriklerinin ve hedeflerinin gözden geçirilmesi gereklidir.


Kaynakça

  • Karasar N. Temel Kavram İlke ve Yaklaşımlar. In: Karasar N, editor. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2005; p. 22-23.
  • 2. Yakut Y. Araştırma Yöntemi. In: Yakut E, Kayıhan H, editors. Tidy’s Physiotherapy. Ankara: Pelikan Kitapevi, 2008; p. 379-399.
  • 3. Cooper, H. Synthesis of research on homework. Educational leadership. 1989;47(3):85-91.
  • 4. The Association for Supervision and Curriculum Development [home page on internet]. [updated 2009; cited 2015 July 07]. Available from: http://www.ascd.org/publications/books/108071/chapters/The-Cult%28ure%29-of-Homework.aspx.
  • 5. Ataseven B. Nitel bilimsel araştırmalarda veri kalitesinin önemi. Marmara Üniversitesi İ.İ.B. Dergisi. 2012;33(2):543-64.
  • 6. World Confederation for Physical Therapy [home page on internet]. [updated 2014 Jun 18; cited 2014 Nov 21]. Available from:http://www.wcpt.org/policy/ps-descriptionPT.
  • 7. Kayıhan H. Fizyoterapist Olmanın Sorumlulukları. In: Yakut E, Kayıhan H, editors. Tidy’s Physiotherapy. Ankara: Pelikan Kitapevi, 2008; p. 9-13.
  • 8. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bologna Çalışmaları [home page on internet]. [updated 2012; cited 2014 Nov 22]. Available from: http://bys.omu.edu.tr/bologna.
  • 9. Akbıyık C. Eleştirel düşünme eğilimleri ve akademik başarı. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2002.
  • Abant İzzet Baysal Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sistemi,2013,http://bys.ibu.edu.tr/Ogrenci/Ogr0143/Default.aspx
  • Aktamış H, Ergin Ö,Bilimsel süreç becerileri ile bilimsel yaratıcılık arasındaki ilişkinin belirlenmesi,11-23,2007,33
  • Meador KS,Thinking creatively about science suggestions for primary teachers,25-29,2003,26
  • Aslan, C,Türkçe eğitimi programlarında lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin akademik özyeterliklerine ilişkin görüşleri,87-115,2010,10
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şebnem Avcı

Ömer Osman Pala

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 27 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Avcı, Ş., & Pala, Ö. O. (2016). FİZYOTERAPİ ÖĞRENCİLERİNDE VERİ TOPLAMA BECERİSİ: RETROSPEKTİF ÇALIŞMA. Fizyoterapi Rehabilitasyon, 27(1), 8-11. https://doi.org/10.21653/tfrd.269304
AMA Avcı Ş, Pala ÖO. FİZYOTERAPİ ÖĞRENCİLERİNDE VERİ TOPLAMA BECERİSİ: RETROSPEKTİF ÇALIŞMA. Fizyoterapi Rehabilitasyon. Nisan 2016;27(1):8-11. doi:10.21653/tfrd.269304
Chicago Avcı, Şebnem, ve Ömer Osman Pala. “FİZYOTERAPİ ÖĞRENCİLERİNDE VERİ TOPLAMA BECERİSİ: RETROSPEKTİF ÇALIŞMA”. Fizyoterapi Rehabilitasyon 27, sy. 1 (Nisan 2016): 8-11. https://doi.org/10.21653/tfrd.269304.
EndNote Avcı Ş, Pala ÖO (01 Nisan 2016) FİZYOTERAPİ ÖĞRENCİLERİNDE VERİ TOPLAMA BECERİSİ: RETROSPEKTİF ÇALIŞMA. Fizyoterapi Rehabilitasyon 27 1 8–11.
IEEE Ş. Avcı ve Ö. O. Pala, “FİZYOTERAPİ ÖĞRENCİLERİNDE VERİ TOPLAMA BECERİSİ: RETROSPEKTİF ÇALIŞMA”, Fizyoterapi Rehabilitasyon, c. 27, sy. 1, ss. 8–11, 2016, doi: 10.21653/tfrd.269304.
ISNAD Avcı, Şebnem - Pala, Ömer Osman. “FİZYOTERAPİ ÖĞRENCİLERİNDE VERİ TOPLAMA BECERİSİ: RETROSPEKTİF ÇALIŞMA”. Fizyoterapi Rehabilitasyon 27/1 (Nisan 2016), 8-11. https://doi.org/10.21653/tfrd.269304.
JAMA Avcı Ş, Pala ÖO. FİZYOTERAPİ ÖĞRENCİLERİNDE VERİ TOPLAMA BECERİSİ: RETROSPEKTİF ÇALIŞMA. Fizyoterapi Rehabilitasyon. 2016;27:8–11.
MLA Avcı, Şebnem ve Ömer Osman Pala. “FİZYOTERAPİ ÖĞRENCİLERİNDE VERİ TOPLAMA BECERİSİ: RETROSPEKTİF ÇALIŞMA”. Fizyoterapi Rehabilitasyon, c. 27, sy. 1, 2016, ss. 8-11, doi:10.21653/tfrd.269304.
Vancouver Avcı Ş, Pala ÖO. FİZYOTERAPİ ÖĞRENCİLERİNDE VERİ TOPLAMA BECERİSİ: RETROSPEKTİF ÇALIŞMA. Fizyoterapi Rehabilitasyon. 2016;27(1):8-11.