Amaç: Bu çalışmada, hemşirelik öğrencilerinin çocuk hastalarda ağrıyı değerlendirme düzeyi ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı-ilişki arayıcı özellikteki bu çalışma, Ankara’da bir vakıf üniversitesinde lisans öğrenimi gören 145 hemşirelik öğrencisi ile Haziran-Ağustos 2023 tarihleri arasında yapılmıştır. Veriler “Kişisel Bilgi Formu”, “Ağrı Katastrofizasyon Skalası” ve “Hemşirelik Öğrencileri için Pediatrik Ağrı Yönetimi Bilgi Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde Bağımsız t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Pearson korelasyon katsayısı kullanılmıştır.
Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin, “Pediatrik Ağrı Yönetimi Ölçek” puan ortalaması 77.66±27.58 olup, “Pediatrik Ağrı Yönetimi Bilgilerinin” orta düzey olduğu bulundu. Ağrı katastrofizasyon puan ortalaması ve pediatrik ağrı yönetimi ölçeği arasında düşük düzeyde pozitif yönde bir ilişki olduğu görüldü (r=0.184, p=0.02). Hemşirelik öğrencilerinin sınıfının (F=4.67, p=0.01), cinsiyetinin (t=-2.60, p=0.01; t=-2.13, p=0.03) ve kronik hastalığa sahip olma durumunun (t=2.09, p=0.03; t=2.25, p=0.02) pediatrik ağrı yönetimi bilgileri ile ilişkili olduğu belirlendi.
Sonuç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin pediatrik ağrı yönetimi konusundaki bilgi eksikliğine neden olabilecek risk faktörlerini tespit ederek, öğrencilerin bilgi düzeyini artırmaya yönelik yapılacak müdahale çalışmalarının önemini vurgulamaktadır.
Girişimsel Olmayan Klinik Araştırmalar Etik Kurulu
Başkent Üniversitesi
KA23/178
Objective: This study aimed to determine the level of nursing students' assessment of pain in pediatric patients and the factors affecting it.
Materials and Method: This descriptive-correlational study was conducted between June and August 2023 with 145 undergraduate nursing students at a foundation university in Ankara. "Personal Information Form", "Pain Catastrophisation Scale", and "Pediatric Pain Management Knowledge Scale for Nursing Students" were used. Data were analyzed using an Independent t-test, one-way analysis of variance (ANOVA), and Pearson correlation.
Results: The mean score of the Pediatric Pain Management Scale of nursing students was 77.66±27.58, and it was found that their knowledge of Pediatric Pain Management was at an intermediate level. There was a low positive correlation between the mean scores of pain catastrophisation and the pediatric pain management scale (r=0.184, p=0.02). Nursing students' grades (F=4.67, p=0.01), gender (t=-2.60, p=0.01; t=-2.13, p=0.03) and having chronic disease (t=2.09, p=0.03; t=2.25, p=0.02) were found to be related to their knowledge of pediatric pain management.
Conclusion: This study highlights the importance of intervention studies to increase nursing students' knowledge by determining the risk factors that may lead to inadequacy in pediatric pain management knowledge.
KA23/178
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | KA23/178 |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 22 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 3 |