Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye'de Sosyal Medya Reklamcılığının Genç Tüketicilerin Davranışlarına Etkisi

Yıl 2022, , 12 - 27, 27.06.2022
https://doi.org/10.55830/tje.1090557

Öz

Bu çalışma ile son yıllarda süratle değişen teknoloji ve bunun sonucunda da tüketiciler tarafından artış gösteren sosyal medya kullanımı üzerine 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılında lise ve üniversite öğrencilerine yönelik olarak, sosyal medya reklamcılığının oluşturduğu etkiyi incelemek amaçlanmıştır. Anket formu araştırmada kullanılan veri toplama aracıdır. Araştırmanın cinsiyet dağılımında %60,1 kadınlar, % 39,9 ise erkek öğrenciler yer almaktadır. Sosyal medya reklamcılığının genç tüketici davranışlarında oluşturduğu etkiyi belirlemek hedefiyle regresyon analizi uygulanmıştır. Çalışma sonuçlarına göre; her geçen gün artış gösteren ve alanı genişleyen sosyal medya reklamlarının genç tüketicilerin davranışları üzerinde etki sağladığı sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Bekaroğlu,Ş.B.,(2011).Doktor-Hasta İlişkilerinde Sosyal Medya Kullanımı. Akademik Araştırmalar Dergisi,49. Dal, N. E., (2017).Tüketim Toplumu ve Tüketim Toplumuna Yöneltilen Eleştiriler Üzerine Bir Tartışma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,9,(19), 1-21.
  • Dilmen, N. E., (2012). Sosyal Paylaşım Ağlarının Reklam ve Pazarlama Disiplinleri İçerisinde Kullanımı. İstanbul: Sosyal Medya/Akademi, Beta Yayıncılık.
  • Güler, K., (2015). Social Media-Based Learning In The Design Studio: A Comparative Study. Computers & Education, 87,192-203.
  • Hazar, M., (2011).Sosyal Medya Bağımlılığı: Bir Alan Çalışması.İletişim, Kuram ve Araştırma Dergisi,32.
  • İşlek, M. S., (2012). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri Türkiye'deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karaman: Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kaban, K. Z., (2012). Bilgi ve İletişim Teknolojileri Çağında Yeni Nesil Tüketim Algısı ve Türkiye. İstanbul: Sosyal Medya /Akademi, Beta Yayıncılık.
  • Newman, N., Dutton, W. H. and Blank, G., (2012). Social Media In The Changing Ecology Of News: The Fourth And Fifth Estates In Britain. International Journal Of Internet Science, 7(1), 6-22.
  • Odabaşı, Y. ve Barış, G. (2003). Tüketici Davranışı. İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Odabaşı,Y., (2013).Tüketim Toplumu Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Özcan, S. O., (2010). İnternet Pazarlama Faaliyetlerinde Tüketici Satın Alma Karar Süreci. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi,1,(2), 29-39
  • Quinton, S. ve Harridge, S., (2010). Relationships in Online Communities: The Potential For Marketers. Journal of Research in Interactive Marketing, 4,(1), 59-73.
  • Solomon, M.R., (2006). Tüketici Krallığının Fethi: Markalar Diyarında Pazarlama Stratejileri. İstanbul: MediaCat.
  • Türkal, İ., (2015). Sosyal Medya Kullanımının Küreselleşmeye İlişkin Yaklaşımlar Üzerindeki Rolü: Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Örneği. Gümüşhane Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü.
  • Weible, R. ve Wallace, J., (1998). Cyber Research: The Impact Of The Internet On Data Collection. Marketing Research, 10(3), 19-24.
  • Yates, D. and Paquette, S., (2011). Emergency Knowledge Management and Social Media technologies: A Case Study Of The 2010 Haitian Earthquake. International Journal Of Information Management, 31(1), 6-13.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Yöneylem
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mahmoud M. M. Hasasneh 0000-0003-4419-2983

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 20 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA M. M. Hasasneh, M. (2022). Türkiye’de Sosyal Medya Reklamcılığının Genç Tüketicilerin Davranışlarına Etkisi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 6(11), 12-27. https://doi.org/10.55830/tje.1090557