BibTex RIS Kaynak Göster

A research on forestry and forest products education program students

Yıl 2013, Cilt: 14 Sayı: 2, 88 - 94, 09.12.2013

Öz

The scope of this research is education systems and employment of technical assistant staff, which is the current issue of the Turkish Forestry. The study is based on the students of forestry and forest products programs in Suleyman Demirel University. The result of the study, obtained from 325 student's opinion; (1) the latest legal regulations relevant to employment were not suitable implementation because the regulations gave an opportunity to become a forest ranger which have got no forestry intelligence. (2) The new education programs established in a various university having insufficient physicals conditions and lack of trainer/lecturer caused to be decreased education quality whereas increased current employment problems. (3) The success level of the students coming from directly transition from high school to university except of any university exam was lower than the other students.
Keywords: Technical assistant staff's educations, Forestry and forest products program, Employment

Kaynakça

  • Genç, M., Avcı, M. 2005. Ormancılıkta teknik yardımcı eleman ihtiyacı ve eğitimi: Süleyman Demirel Üniversitesi meslek yüksekokulları programları, Türk Ormancılığında dönüştürülmesi yapılanmaya yansımaları. Orman Mühendisleri Odası Sempozyumu, 22-24 Aralık 2005, Antalya. ve
  • Keskin, N., Koraltan, A., Öztürk, Ö., 2010. Pamukkale Üniversitesi Buldan MYO öğrenci profili. Ulusal MYO Öğrenci Sempozyumu, 21-22 Ekim 2010, Düzce.
  • Koç, H., Kanat, M., Tolunay, A. 2007. Türkiye’de önlisans ormancılık eğitiminde mevcut durum, darboğazlar ve çözüm önerileri. Orman Kaynaklarının İşlevleri kapsamında Darboğazlar, Öncelikler Sempozyumu, İstanbul, s.201-215. Çözüm Önerileri ve
  • Korkmaz, M. Alkan, H. Akyol, A. Tolunay, A. 2008. Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi öğrencilerinin fakülte kültürünü algılamaları. III. Ulusal Ormancılık Kongresi, Türkiye Ormancılar Derneği, 20- 22 Mart 2008, Ankara, s.85-94.
  • Nartgün, Ş. S., Yüksel, E., 2009. Ahi Evran Üniversitesi Kaman Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin sosyo- ekonomik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2): 1-8.
  • OGM, 2012. SWOT analizi uygulama sonuçlarının Orman değerlendirilmesi. http://www2.ogm.gov.tr/ISO/swot_analiz.htm (Erişim: 20.12.2012). Genel Müdürlüğü,
  • OMO, 2009. Sonuç Bildirgesi. Orman Mühendisliği, Orman Endüstri Mühendisliği ve Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği Hakkında Kanun’un Yüksek Öğretim– Eğitim ve Uygulamaya Yansımaları, Alınması Gereken Önlemler Paneli, Orman Mühendisleri Odası, 16-19 Kasım 2009, Antalya, 352 s.
  • Özdamar, K., 1999. Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi (Çok Değişkenli Analizler). Kaan Kitabevi, 2. Baskı, Eskişehir, 502s.
  • TOİ, 2012. Orman muhafaza memurları yönetmeliği hakkında duyuru. Tarım Orman-İş Sendikası, http://tarimormanis.org/Icerik_Detay.ASP?Icerik=106# .Ume3n ISgXt. (Erişim: 26.12.2012).
  • Tolunay, A. 2001. Ormancılıkta uygulayıcı teknik personel eğitimi. I. Ulusal Ormancılık Kongresi, Türkiye Ormancılar Derneği, Ankara.
  • YÖK, 2012. Yüksek Öğretim Kanunu. YÖK, http://www.yok.gov.tr/web/guest/mevzuat. (Erişim: 15.12.2012).

Ormancılık ve orman ürünleri programı öğrencilerine yönelik bir araştırma

Yıl 2013, Cilt: 14 Sayı: 2, 88 - 94, 09.12.2013

Öz

Bu araştırmanın konusu Türkiye Ormancılığının güncel sorunlarından biri olan teknik yardımcı personel eğitimi ve istihdamıdır. Araştırmanın evreni Süleyman Demirel Üniversitesi'nde (SDÜ) söz konusu eğitimi veren programların öğrencileridir. 325 öğrencinin anket verilerine dayandırılan araştırma bulgularına göre oluşturulan sonuçlardan bazıları şu şekildedir: (1) Son yasal düzenlemelerle ormancılık ve orman ürünleri programlarından mezun olanların yanında hiç ormancılık eğitimi almamış kişilere de orman muhafaza memuru olarak atanma hakkı verilmesi doğru bir uygulama değildir. Bu düzenlemelerin mutlaka gözden geçirilmesi gerekmektedir. (2) Yeterli fiziki koşullara ve öğretim elamanına sahip olunmayan üniversitelerde ormancılığa yönelik uygulayıcı teknik personel yetiştirme amacıyla açılan programlar hem eğitim kalitesini düşürmekte hem de var olan istihdam sorunlarını arttırmaktadır. (3) Bu programlara sınavsız geçiş hakkından yararlanarak gelen öğrencilerin başarı durumları diğerlerine nazaran daha düşüktür.
Anahtar kelimeler: Yardımcı teknik personel eğitimi, Ormancılık ve orman ürünleri programları, İstihdam

Kaynakça

  • Genç, M., Avcı, M. 2005. Ormancılıkta teknik yardımcı eleman ihtiyacı ve eğitimi: Süleyman Demirel Üniversitesi meslek yüksekokulları programları, Türk Ormancılığında dönüştürülmesi yapılanmaya yansımaları. Orman Mühendisleri Odası Sempozyumu, 22-24 Aralık 2005, Antalya. ve
  • Keskin, N., Koraltan, A., Öztürk, Ö., 2010. Pamukkale Üniversitesi Buldan MYO öğrenci profili. Ulusal MYO Öğrenci Sempozyumu, 21-22 Ekim 2010, Düzce.
  • Koç, H., Kanat, M., Tolunay, A. 2007. Türkiye’de önlisans ormancılık eğitiminde mevcut durum, darboğazlar ve çözüm önerileri. Orman Kaynaklarının İşlevleri kapsamında Darboğazlar, Öncelikler Sempozyumu, İstanbul, s.201-215. Çözüm Önerileri ve
  • Korkmaz, M. Alkan, H. Akyol, A. Tolunay, A. 2008. Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi öğrencilerinin fakülte kültürünü algılamaları. III. Ulusal Ormancılık Kongresi, Türkiye Ormancılar Derneği, 20- 22 Mart 2008, Ankara, s.85-94.
  • Nartgün, Ş. S., Yüksel, E., 2009. Ahi Evran Üniversitesi Kaman Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin sosyo- ekonomik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2): 1-8.
  • OGM, 2012. SWOT analizi uygulama sonuçlarının Orman değerlendirilmesi. http://www2.ogm.gov.tr/ISO/swot_analiz.htm (Erişim: 20.12.2012). Genel Müdürlüğü,
  • OMO, 2009. Sonuç Bildirgesi. Orman Mühendisliği, Orman Endüstri Mühendisliği ve Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği Hakkında Kanun’un Yüksek Öğretim– Eğitim ve Uygulamaya Yansımaları, Alınması Gereken Önlemler Paneli, Orman Mühendisleri Odası, 16-19 Kasım 2009, Antalya, 352 s.
  • Özdamar, K., 1999. Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi (Çok Değişkenli Analizler). Kaan Kitabevi, 2. Baskı, Eskişehir, 502s.
  • TOİ, 2012. Orman muhafaza memurları yönetmeliği hakkında duyuru. Tarım Orman-İş Sendikası, http://tarimormanis.org/Icerik_Detay.ASP?Icerik=106# .Ume3n ISgXt. (Erişim: 26.12.2012).
  • Tolunay, A. 2001. Ormancılıkta uygulayıcı teknik personel eğitimi. I. Ulusal Ormancılık Kongresi, Türkiye Ormancılar Derneği, Ankara.
  • YÖK, 2012. Yüksek Öğretim Kanunu. YÖK, http://www.yok.gov.tr/web/guest/mevzuat. (Erişim: 15.12.2012).
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Orijinal Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hasan Alkan

Yayımlanma Tarihi 9 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Alkan, H. (2013). A research on forestry and forest products education program students. Turkish Journal of Forestry, 14(2), 88-94. https://doi.org/10.18182/tjf.02500
AMA Alkan H. A research on forestry and forest products education program students. Turkish Journal of Forestry. Aralık 2013;14(2):88-94. doi:10.18182/tjf.02500
Chicago Alkan, Hasan. “A Research on Forestry and Forest Products Education Program Students”. Turkish Journal of Forestry 14, sy. 2 (Aralık 2013): 88-94. https://doi.org/10.18182/tjf.02500.
EndNote Alkan H (01 Aralık 2013) A research on forestry and forest products education program students. Turkish Journal of Forestry 14 2 88–94.
IEEE H. Alkan, “A research on forestry and forest products education program students”, Turkish Journal of Forestry, c. 14, sy. 2, ss. 88–94, 2013, doi: 10.18182/tjf.02500.
ISNAD Alkan, Hasan. “A Research on Forestry and Forest Products Education Program Students”. Turkish Journal of Forestry 14/2 (Aralık 2013), 88-94. https://doi.org/10.18182/tjf.02500.
JAMA Alkan H. A research on forestry and forest products education program students. Turkish Journal of Forestry. 2013;14:88–94.
MLA Alkan, Hasan. “A Research on Forestry and Forest Products Education Program Students”. Turkish Journal of Forestry, c. 14, sy. 2, 2013, ss. 88-94, doi:10.18182/tjf.02500.
Vancouver Alkan H. A research on forestry and forest products education program students. Turkish Journal of Forestry. 2013;14(2):88-94.