Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Müşterilerin açık artırmalı tomruk satışlarından beklentileri: Ankara Orman Bölge Müdürlüğü örneği

Yıl 2023, Cilt: 24 Sayı: 3, 272 - 286, 30.09.2023
https://doi.org/10.18182/tjf.1312231

Öz

Bu çalışma, Ankara Orman Bölge Müdürlüğünde (OBM) açık artırmalı endüstriyel odun satışlarına katılan müşterilerin özelliklerini, tomruk satış ve satış partilerinden talep, beklenti ve memnuniyetlerini ve sorunlarını öğrenmeyi amaçlamıştır. Araştırma verileri, Mart 2017-Mayıs 2018 arasındaki 14 aylık süreçte gerçekleşen 54 açık artırmalı satışın dosyaları, iki ayrı anket çalışması ve depo gözlemlerinden toplanmıştır. Bu satışlara katılan 147 müşteri ile “satış anket” 37 firma ile ise geçerli “firma anket” çalışması yapılmış, depolardaki, 1840 satış partisinin kalitesine ilişkin gözlem gerçekleştirilmiştir. Ankara OBM tomruk satışlarının alıcılarının, genelde tomruk işleyen bölge orman endüstri kuruluşları olduğu fakat bu müşterilerin yakın diğer bölgelerden de alım yaptığı görülmüştür. Müşterilerin satış partileri ile ilgili başlıca sorun ve beklentileri arz açığı, standarda uyum, kalite ve ölçüm hataları konularına odaklanmaktadır. Müşteriler, satış partilerinin aynı kalite, çap ve boy sınıfından emval içermesini istemektedir. Ayrıca müşterilerin tutum ve beklentileri, işletmeler arasında ve benzer çalışmalarla bazı noktalarda örtüşürken, bazılarında ayrışmaktadır. Sonuç olarak, her bölge müdürlüğüne özel pazarlama programı hazırlanarak, kendi müşterilerini izlemeleri ve tatmin etmeleri önerilmektedir.

Destekleyen Kurum

İç Anadolu Ormancılık Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü

Proje Numarası

23.5303/2016-2018-2019

Teşekkür

Bu araştırma, Orman Genel Müdürlüğü İç Anadolu Ormancılık Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü tarafından yürütülen 23.5303/2016-2018-2019 numaralı ve “Ankara Orman Bölge Müdürlüğünde Açık Artırmalı Tomruk Satışlarının Analizi” başlıklı ormancılık araştırma projesinin sonuç raporundan hazırlanmıştır. Araştırmanın arazi çalışmalarındaki katkılarından dolayı Orman Yük. Müh. Fikret KOÇ ve Orman Mühendisi Ali Osman GÜZEL’e teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Akkaya, M., Ok, K., Koç, M., Akseki, İ., Akkaş, M.E., 2020. Türkiye’de ithal odun hammaddesinin sektörel kullanımı. Turkish Journal of Forestry, 21(3): 279-293.
  • Akkaya, M., Ok, K., Koç, M., Akseki, İ., Akkaş, M.E., 2021. Türkiye’de ithal odun hammaddesiyle ilişkili orman endüstri işletmelerinin genel yapısı. Turkish Journal of Forest Science, 5(1): 57-77.
  • Akyüz, K.C., Serin, H., Akyüz, İ., Cındık, H., 2003. Doğu Karadeniz Bölgesi’ndeki orman ürünleri sanayi işletmelerinin hammadde tercihleri ve tedarik sorunları. Artvin Orman Fakültesi Dergisi, 1-2: 68-75.
  • Alkan, H., Korkmaz, M., Eker M., 2008. Isparta Orman Bölge Müdürlüğü’nün Müşteri Profili ve Talep Yapısı, Isparta Orman Bölge Müdürlüğü. Yayınlanmamış Rapor, 24s., Isparta.
  • AMA, 2023. Definition of Marketing. American Marketing Association, https://www.ama.org/the-definition-of-marketing-what-is-marketing/, Accessed: 23.09.2023.
  • Başkalkan, S.N., 2011. Orman işletmelerinde odun hammaddesi satış fiyatlarının analizi (Isparta Orman Bölge Müdürlüğü örneği). Yüksek lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
  • Best, J.W., 1970. Research in Education. New Jersey: Prentice-Hall, Inc., Englewood Cliffs, New Jersey, USA.
  • Buğday, S.E., 2016. Oduna dayalı orman ürünlerinde stratejik pazarlama analizi. Doktora tezi, Çankırı Karatekin Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Çankırı.
  • Daşdemir, İ., 2001. Bartın ve Yenice orman işletmelerinde açık artırmalı göknar tomruk satışını etkileyen faktörler. ZKÜ Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 3(3): 118-136.
  • Daşdemir, İ., 2003. Asli Orman Ürünlerinde Fiyat Analizi (Zonguldak Orman Bölge Müdürlüğü Örneği). Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Bartın Orman Fakültesi Yayınları, Bartın.
  • Daşdemir, İ., 2011. Ormancılık İşletme Ekonomisi. Bartın Üniversitesi, Orman Fakültesi Yayınları, Bartın.
  • Demirel, E., 2006. Açık arttırmalı tomruk satışlarında fiyat oluşum sürecinin incelenmesi (Kahramanmaraş Orman Bölge Müdürlüğü örneği). Yüksek lisans tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Dilsiz, K. S., 2008. Devlet orman işletmelerinde müşteri tatmininin ölçümü ve pazarlama yönetimi. Yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Gümüşkaya, İ., 1978. Orman işletme depolarının pazarlamadaki rolü ve Türkiye’deki uygulama. Doktora tezi, İstanbul Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İstanbul.
  • İlter, E., Ok, K., 2012. Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. HTC Matbaacılık, Ankara.
  • Kaplan, E., 2007. Türkiye’de orman ürünleri talebi ile arz kaynaklarının değerlendirilmesi ve endüstriyel plantasyonların yeri. Orman Kaynaklarının İşlevleri Kapsamında Darboğazlar, Çözüm Önerileri ve Öncelikler. Türkiye’de Ormancılık Eğitiminin 150. Yılında Uluslararası Sempozyum, 17-19 Ekim 2007, İstanbul, s. 28-37.
  • Kaya G., Ok, K., 2021. Interactions among forest enterprises: Do they compete or cooperate with sales by auction on log prices? Annals of Forest Research, 64(2): 123-138.
  • Kaya, G., Ok, K., 2023. Effects of Ukraine’s log export ban policy on log sales prices of forest enterprises in Turkey. Journal of Forest Research, 28(2): 98-105.
  • Kayacan, B., Kara, O., Ucal, M.Ş., Öztürk, A., Balı, R., Koçer, S., Kaplan, E., 2013. An econometric analysis of ımported timber demand in Turkey. Journal of Food, Agriculture & Environment, 11(1): 791-794.
  • Kayacan, B., Öztürk, A., Koçer, S., Kaplan, E., Bali, R., 2010. Türkiye’de Yuvarlak Odun Talebinin Ekonometrik Modellemesi ve Tahmini. TÜBİTAK Proje Sonuç Raporu, Proje No: 107O781, Düzce.
  • Kayacan, B., Ucal, M.Ş., Öztürk, A., Balı, R., Koçer, S., Kaplan, E., 2012a. Modeling and forecasting the demand for ındustrial roundwood in Turkey: A primary econometric approach. Journal of Food, Agriculture & Environment, 10(2): 1127-1132.
  • Kayacan, B., Ucal, M.Ş., Öztürk, A., Balı, R., Koçer, S., Kaplan, E., 2012b. A primary econometric approach to modeling and forecasting the demand for fuelwood in Turkey. Journal of Food, Agriculture & Environment, 10(3-4): 934-937.
  • Kök, G., 2010. Orman işletmelerinin odun hammaddesine ilişkin müşteri profilinin ve talep yapısının belirlenmesi: Antalya Orman Bölge Müdürlüğü örneği. Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
  • Koç, M., 2023. Türkiye’de odun hammaddesine dayalı döngüsel biyoekonomi politikalarının makroekonomik analizi. Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • OGM, 2019. 2019 yılı ormancılık istatistikleri. https://www. ogm.gov.tr/tr/e-kutuphane/resmi-istatistikler, Erişim: 17.07.2019.
  • OGM, 2023. 2021 yılı ormancılık istatistikleri. https://www. ogm.gov.tr/tr/e-kutuphane/resmi-istatistikler, Erişim: 01.06.2023.
  • Ok, K., 1997. Aynı yaşlı ormanlarda kesim düzeninin ekonomik analizi. Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Ok, K., 1998. Açık artırmalı tomruk satış fiyatları üzerine mevsim etkisinin araştırılması. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, A–48(2): 9–21.
  • Özen, M., Alkan, H., 2020. Devlet orman işletmelerinde müşteri memnuniyetinin belirlenmesi (Isparta Orman Bölge Müdürlüğü örneği). Turkish Journal of Forestry, 21(3): 267-278.
  • Öztürk, A., 2010. Artvin Orman Bölge Müdürlüğü açık artırmalı satışlarına katılan müşterilerin talep ve beklentilerinin belirlenmesi. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 11(2): 61-73.
  • Öztürk, A., Kayacan, B., Dikilitaş, K., 2011. A linear price model for insect-damaged industrial roundwood: A case study in Northeastern Turkey. African Journal of Business Management, 5(21): 8552-8557.
  • Serin, H., 1997. İçel ili küçük ve orta ölçekli orman ürünleri sanayi işletmelerinin sosyo-ekonomik yönden incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Still, R.R., Cundiff, E.W., 1966. Essentials of Marketing. Prentice-Hall Inc., New Jersey, USA.
  • Sütçü, A., 1998. Isparta yöresinde orman ürünleri endüstrisinin durumu ve gelişim olanakları üzerine incelemeler. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Şen, G., Güngör, E., Gümüş, C., Şenel, Z.G., 2017. The effect of oil and gold prise and dollar exchange rate on auction wood products sales prices in Turkey. IV. International Multidisciplinary Congress Of Eurasia (IMCOFE), 23-25 August, Rome, Italy, Vol. 2, pp. 95-104.
  • Türker, M.F., 1996. Açık Artırmalı Orman Ürünleri (Tomruk) Satışlarında Fiyat Oluşumunun Araştırılması (Doğu Karadeniz Bölgesi Örneği). KTÜ Araştırma Fonu, 93.115.002.01. Kodlu Proje, Trabzon, 106 s.
  • Türker, M.F., 2008. Ormancılık İşletme Ekonomisi. Derya Kitabevi, Trabzon.

Customer expectations from auction log sales: The case of Ankara Regional Directorate of Forestry

Yıl 2023, Cilt: 24 Sayı: 3, 272 - 286, 30.09.2023
https://doi.org/10.18182/tjf.1312231

Öz

This study aimed to elicit the profile of the customers participating in the auction of industrial wood sales in Ankara Regional Directorate of Forestry (RDF), their demands, expectations, and satisfaction from the log sales and sales parties, and their problems. The research data were collected through sales files, two surveys and observations of sales lots in sales depots for 54 auction sales done in a 14-month period between March 2017 and May 2018. A sales survey study was conducted with 147 customers, a company survey was conducted with 37 companies, and observations were made on the quality of 1840 sales lots in sales depots. It has been observed that the buyers of Ankara RDF log sales are generally forest industry organizations in the region that processes timber, but these customers also purchase from other nearby regions. Customers' main problems and expectations regarding sales lots focus on the supply gap, compliance with standards, quality, and measurement errors. Customers want the sales lots to contain goods of the same quality, diameter and size class. In addition, customers' attitudes and expectations overlap with similar studies and forestry enterprises at some points, while differing in others. As a result, it is recommended that each RDF of General Directorate of Forestry prepare their own marketing programs to monitor and satisfy their own customers.

Proje Numarası

23.5303/2016-2018-2019

Kaynakça

  • Akkaya, M., Ok, K., Koç, M., Akseki, İ., Akkaş, M.E., 2020. Türkiye’de ithal odun hammaddesinin sektörel kullanımı. Turkish Journal of Forestry, 21(3): 279-293.
  • Akkaya, M., Ok, K., Koç, M., Akseki, İ., Akkaş, M.E., 2021. Türkiye’de ithal odun hammaddesiyle ilişkili orman endüstri işletmelerinin genel yapısı. Turkish Journal of Forest Science, 5(1): 57-77.
  • Akyüz, K.C., Serin, H., Akyüz, İ., Cındık, H., 2003. Doğu Karadeniz Bölgesi’ndeki orman ürünleri sanayi işletmelerinin hammadde tercihleri ve tedarik sorunları. Artvin Orman Fakültesi Dergisi, 1-2: 68-75.
  • Alkan, H., Korkmaz, M., Eker M., 2008. Isparta Orman Bölge Müdürlüğü’nün Müşteri Profili ve Talep Yapısı, Isparta Orman Bölge Müdürlüğü. Yayınlanmamış Rapor, 24s., Isparta.
  • AMA, 2023. Definition of Marketing. American Marketing Association, https://www.ama.org/the-definition-of-marketing-what-is-marketing/, Accessed: 23.09.2023.
  • Başkalkan, S.N., 2011. Orman işletmelerinde odun hammaddesi satış fiyatlarının analizi (Isparta Orman Bölge Müdürlüğü örneği). Yüksek lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
  • Best, J.W., 1970. Research in Education. New Jersey: Prentice-Hall, Inc., Englewood Cliffs, New Jersey, USA.
  • Buğday, S.E., 2016. Oduna dayalı orman ürünlerinde stratejik pazarlama analizi. Doktora tezi, Çankırı Karatekin Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Çankırı.
  • Daşdemir, İ., 2001. Bartın ve Yenice orman işletmelerinde açık artırmalı göknar tomruk satışını etkileyen faktörler. ZKÜ Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 3(3): 118-136.
  • Daşdemir, İ., 2003. Asli Orman Ürünlerinde Fiyat Analizi (Zonguldak Orman Bölge Müdürlüğü Örneği). Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Bartın Orman Fakültesi Yayınları, Bartın.
  • Daşdemir, İ., 2011. Ormancılık İşletme Ekonomisi. Bartın Üniversitesi, Orman Fakültesi Yayınları, Bartın.
  • Demirel, E., 2006. Açık arttırmalı tomruk satışlarında fiyat oluşum sürecinin incelenmesi (Kahramanmaraş Orman Bölge Müdürlüğü örneği). Yüksek lisans tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Dilsiz, K. S., 2008. Devlet orman işletmelerinde müşteri tatmininin ölçümü ve pazarlama yönetimi. Yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Gümüşkaya, İ., 1978. Orman işletme depolarının pazarlamadaki rolü ve Türkiye’deki uygulama. Doktora tezi, İstanbul Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İstanbul.
  • İlter, E., Ok, K., 2012. Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. HTC Matbaacılık, Ankara.
  • Kaplan, E., 2007. Türkiye’de orman ürünleri talebi ile arz kaynaklarının değerlendirilmesi ve endüstriyel plantasyonların yeri. Orman Kaynaklarının İşlevleri Kapsamında Darboğazlar, Çözüm Önerileri ve Öncelikler. Türkiye’de Ormancılık Eğitiminin 150. Yılında Uluslararası Sempozyum, 17-19 Ekim 2007, İstanbul, s. 28-37.
  • Kaya G., Ok, K., 2021. Interactions among forest enterprises: Do they compete or cooperate with sales by auction on log prices? Annals of Forest Research, 64(2): 123-138.
  • Kaya, G., Ok, K., 2023. Effects of Ukraine’s log export ban policy on log sales prices of forest enterprises in Turkey. Journal of Forest Research, 28(2): 98-105.
  • Kayacan, B., Kara, O., Ucal, M.Ş., Öztürk, A., Balı, R., Koçer, S., Kaplan, E., 2013. An econometric analysis of ımported timber demand in Turkey. Journal of Food, Agriculture & Environment, 11(1): 791-794.
  • Kayacan, B., Öztürk, A., Koçer, S., Kaplan, E., Bali, R., 2010. Türkiye’de Yuvarlak Odun Talebinin Ekonometrik Modellemesi ve Tahmini. TÜBİTAK Proje Sonuç Raporu, Proje No: 107O781, Düzce.
  • Kayacan, B., Ucal, M.Ş., Öztürk, A., Balı, R., Koçer, S., Kaplan, E., 2012a. Modeling and forecasting the demand for ındustrial roundwood in Turkey: A primary econometric approach. Journal of Food, Agriculture & Environment, 10(2): 1127-1132.
  • Kayacan, B., Ucal, M.Ş., Öztürk, A., Balı, R., Koçer, S., Kaplan, E., 2012b. A primary econometric approach to modeling and forecasting the demand for fuelwood in Turkey. Journal of Food, Agriculture & Environment, 10(3-4): 934-937.
  • Kök, G., 2010. Orman işletmelerinin odun hammaddesine ilişkin müşteri profilinin ve talep yapısının belirlenmesi: Antalya Orman Bölge Müdürlüğü örneği. Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
  • Koç, M., 2023. Türkiye’de odun hammaddesine dayalı döngüsel biyoekonomi politikalarının makroekonomik analizi. Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • OGM, 2019. 2019 yılı ormancılık istatistikleri. https://www. ogm.gov.tr/tr/e-kutuphane/resmi-istatistikler, Erişim: 17.07.2019.
  • OGM, 2023. 2021 yılı ormancılık istatistikleri. https://www. ogm.gov.tr/tr/e-kutuphane/resmi-istatistikler, Erişim: 01.06.2023.
  • Ok, K., 1997. Aynı yaşlı ormanlarda kesim düzeninin ekonomik analizi. Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Ok, K., 1998. Açık artırmalı tomruk satış fiyatları üzerine mevsim etkisinin araştırılması. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, A–48(2): 9–21.
  • Özen, M., Alkan, H., 2020. Devlet orman işletmelerinde müşteri memnuniyetinin belirlenmesi (Isparta Orman Bölge Müdürlüğü örneği). Turkish Journal of Forestry, 21(3): 267-278.
  • Öztürk, A., 2010. Artvin Orman Bölge Müdürlüğü açık artırmalı satışlarına katılan müşterilerin talep ve beklentilerinin belirlenmesi. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 11(2): 61-73.
  • Öztürk, A., Kayacan, B., Dikilitaş, K., 2011. A linear price model for insect-damaged industrial roundwood: A case study in Northeastern Turkey. African Journal of Business Management, 5(21): 8552-8557.
  • Serin, H., 1997. İçel ili küçük ve orta ölçekli orman ürünleri sanayi işletmelerinin sosyo-ekonomik yönden incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Still, R.R., Cundiff, E.W., 1966. Essentials of Marketing. Prentice-Hall Inc., New Jersey, USA.
  • Sütçü, A., 1998. Isparta yöresinde orman ürünleri endüstrisinin durumu ve gelişim olanakları üzerine incelemeler. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Şen, G., Güngör, E., Gümüş, C., Şenel, Z.G., 2017. The effect of oil and gold prise and dollar exchange rate on auction wood products sales prices in Turkey. IV. International Multidisciplinary Congress Of Eurasia (IMCOFE), 23-25 August, Rome, Italy, Vol. 2, pp. 95-104.
  • Türker, M.F., 1996. Açık Artırmalı Orman Ürünleri (Tomruk) Satışlarında Fiyat Oluşumunun Araştırılması (Doğu Karadeniz Bölgesi Örneği). KTÜ Araştırma Fonu, 93.115.002.01. Kodlu Proje, Trabzon, 106 s.
  • Türker, M.F., 2008. Ormancılık İşletme Ekonomisi. Derya Kitabevi, Trabzon.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ormancılık Politikası, Ekonomisi ve Hukuku
Bölüm Orijinal Araştırma Makalesi
Yazarlar

Güven Kaya 0000-0001-9769-3023

Kenan Ok 0000-0002-0292-6152

Celal Kulaç 0009-0004-1048-4237

Proje Numarası 23.5303/2016-2018-2019
Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2023
Kabul Tarihi 31 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 24 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kaya, G., Ok, K., & Kulaç, C. (2023). Müşterilerin açık artırmalı tomruk satışlarından beklentileri: Ankara Orman Bölge Müdürlüğü örneği. Turkish Journal of Forestry, 24(3), 272-286. https://doi.org/10.18182/tjf.1312231
AMA Kaya G, Ok K, Kulaç C. Müşterilerin açık artırmalı tomruk satışlarından beklentileri: Ankara Orman Bölge Müdürlüğü örneği. Turkish Journal of Forestry. Eylül 2023;24(3):272-286. doi:10.18182/tjf.1312231
Chicago Kaya, Güven, Kenan Ok, ve Celal Kulaç. “Müşterilerin açık artırmalı Tomruk satışlarından Beklentileri: Ankara Orman Bölge Müdürlüğü örneği”. Turkish Journal of Forestry 24, sy. 3 (Eylül 2023): 272-86. https://doi.org/10.18182/tjf.1312231.
EndNote Kaya G, Ok K, Kulaç C (01 Eylül 2023) Müşterilerin açık artırmalı tomruk satışlarından beklentileri: Ankara Orman Bölge Müdürlüğü örneği. Turkish Journal of Forestry 24 3 272–286.
IEEE G. Kaya, K. Ok, ve C. Kulaç, “Müşterilerin açık artırmalı tomruk satışlarından beklentileri: Ankara Orman Bölge Müdürlüğü örneği”, Turkish Journal of Forestry, c. 24, sy. 3, ss. 272–286, 2023, doi: 10.18182/tjf.1312231.
ISNAD Kaya, Güven vd. “Müşterilerin açık artırmalı Tomruk satışlarından Beklentileri: Ankara Orman Bölge Müdürlüğü örneği”. Turkish Journal of Forestry 24/3 (Eylül 2023), 272-286. https://doi.org/10.18182/tjf.1312231.
JAMA Kaya G, Ok K, Kulaç C. Müşterilerin açık artırmalı tomruk satışlarından beklentileri: Ankara Orman Bölge Müdürlüğü örneği. Turkish Journal of Forestry. 2023;24:272–286.
MLA Kaya, Güven vd. “Müşterilerin açık artırmalı Tomruk satışlarından Beklentileri: Ankara Orman Bölge Müdürlüğü örneği”. Turkish Journal of Forestry, c. 24, sy. 3, 2023, ss. 272-86, doi:10.18182/tjf.1312231.
Vancouver Kaya G, Ok K, Kulaç C. Müşterilerin açık artırmalı tomruk satışlarından beklentileri: Ankara Orman Bölge Müdürlüğü örneği. Turkish Journal of Forestry. 2023;24(3):272-86.