Tasarım, özünde temel tasarım ilkelerini uygulayarak araştırma ve geliştirme süreci ile devam etmekte olup doğrusal bir çizgide bulunmayan karmaşa ya da çelişki gibi unsurları da içinde barındıran çok yönlü bir eylem sürecini ifade eder. Hayatın hemen her alanında kullanılan ürünlerin tasarım süreci sonucunda ortaya çıktığı bilinmektedir. Bu bağlamda sosyal ve kültürel faaliyetlerin, savaşların, dinlerin ve dillerin tasarımcılar veya tasarımlar için bir ilham kaynağı olduğu ifade edilebilir. Ayrıca bu durum tasarımcılara farklı bir sorumluluğun da kapısını aralamaktadır. Tasarımcılar toplumların sosyal yaşamında hala devam eden karnavallardan ilham alarak ürünler tasarlayıp, bu ürünleri gelecek nesillere aktarabilir. Bu çalışmada gelenekselleşmiş bir etkinlik olan Venedik Karnavalı maskeleri ve tavus kuşu figüründen esinlenerek bir maske çanta tasarımı yapılmıştır. Çalışma iki aşamalı olup yeni bir moda ürünü tasarımı için hazırlık sürecini aktaran bilgi ve görselleri kapsamaktadır. Ayrıca çalışmada çanta maske tasarımının tüm üretimi boyunca renkten estetiğe, teknik çizimden artistik çizime kadar tüm aşamalarda sanatsal boyut ön planda tutulmuştur.
Design, in essence, continues with the research and development process by applying the basic design principles and expresses a multi-faceted action process that includes elements such as confusion or contradiction that are not in a linear line. It is known that the products used in almost all areas of life emerge as a result of the design process. In this context, it can be stated that social and cultural activities, wars, religions and languages are a source of inspiration for designers or designs. In addition, this situation opens the door to a different responsibility for designers. Designers can design products inspired by carnivals that still continue in the social life of societies and transfer these products to future generations. In this study, a mask bag design was inspired by the masks of the Venetian Carnival and the peacock figure, which is a traditional event. The study is in two stages and includes information and visuals that convey the preparation process for a new fashion product design. In addition, during the entire production of the bag-mask design, the artistic dimension was prioritized at all stages, from color to aesthetics, from technical drawing to artistic drawing.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Tekstil ve Moda Tasarımı |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 3 |
Turkish Journal of Fashion Design and Management (TJFDM) Dergisi, Ege Üniversitesi Moda ve Tasarım Yüksekokulu tarafından yayınlanmaktadır.