Yöntem:Aile hekimliği, dermatoloji, kadın doğum ve kadın hastalıkları polikliniklerinde, Mayıs 2017-Ocak 2018 tarihleri arasında gerçekleştirilen bu kesitsel çalışmada, gebelik durumuna bağlı olarak dokuz kozmetik işlem ve 38 farklı kozmetik ve kişisel bakım ürününün kullanım farklılıkları değerlendirildi.
Bulgular:Gebe olan grup ve gebe olmayan karşılaştırma grubunun her ikisi de 219 kadından oluşuyordu. Gebe grupta en sık kullanılan iki ürün diş macunu ve şampuandı (sırasıyla %99,1 ve %98,1). Saç jölesi, şampuan, sabun, diş macunu ve vajinal temizlik maddeleri dışında incelenen tüm ürünlerin kullanım sıklığı gebelerde, gebe olmayanlara göre daha düşüktü. Bulgularımız, hamile kadınların genel hijyen ürünleri dışında ürün kullanımının azaldığını gösterdi.
Tartışma ve Sonuç:Hangi ürünlerin daha sık kullanıldığını ve gebe kadınların hangi ürünleri kullanmayı sürdürmek istediğini bilmek, hekimlere gebe kadınlara tavsiyede bulunma ve ürün maruziyetini araştırma konusunda rehberlik edebilir.
Kozmetik Gebe Kadınlar Kadın Hijyen Ürünleri Epidemiyoloji Maternal-Fetal İlişkiler
Method: This cross-sectional study which was performed between May 2017 and January 2018 at a family medicine, dermatology, and obstetrics and gynecology outpatient clinic, evaluated differences in the use of nine cosmetic procedures, and 38 different cosmetic and personal care products depending on pregnancy status.
Results: The pregnant group and the non-pregnant comparison group both consisted of 219 women. The two most frequently used products in the pregnant group were toothpaste and shampoo (99.1% and 98.1% respectively). The frequencies of use of all the examined products were lower in pregnant women than in non-pregnant women, except for hair gel, shampoo, soap, toothpaste, and vaginal cleansing agents. Compared to a pregnant group, being non-pregnant increases the risk of using ten or more cosmetic products 5.8 times fold. Our findings indicated that pregnant women’s use of products declined, except for general hygiene products.
Discussion and conclusion:Knowing which products are used most often and which products pregnant women intend to continue to use can guide physicians in terms of advising pregnant women and investigating product exposure.
Cosmetics Pregnant Women Feminine Hygiene Products Epidemiology Maternal-Fetal Relations
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İç Hastalıkları |
Bölüm | Orijinal Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 17 Sayı: 2 - Turkish Journal of Family Medicine and Primary Care |
Sağlığın ve birinci basamak bakımın anlaşılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunacak yeni bilgilere sahip yazarların İngilizce veya Türkçe makaleleri memnuniyetle karşılanmaktadır.