Amaç: Bu çalışmanın amacı, COVID-19 pandemisi sırasında 60+ Tazelenme Üniversitesi Antalya Kampüsü öğrencilerinin katılım gösterdikleri Mesafeli Taze Projeler’in, onların sosyal iletişim ve etkileşimleri üzerindeki etkilerine yönelik görüşlerini değerlendirmektir.
Yöntem: Nicel olarak tasarlanmış çalışmanın örneklemini 60+ Tazelenme Üniversitesi Antalya Kampüsü öğrencileri arasından, COVID-19 pandemisinde uygulanan Mesafeli Taze Projeler’den kendi seçtiği en az bir programa katılan ve araştırmaya katılmaya gönüllü olan bireyler oluşturmaktadır. Veri toplama, COVID-19 pandemisi koşulları dikkate alınarak çevrimiçi ortamda Google Forms aracılığıyla, gönüllülük ilkesi esasıyla gerçekleştirilmiştir. Soru formu katılımcıların demografik özelliklerini belirlemeye yönelik soruların ardından, araştırmacılar tarafından hazırlanmış ve yapılandırılmış 8 sorudan oluşmaktadır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 23 paket program kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya 96 kişi katılmış olup katılımcıların %76’sı 65 yaş ve üzerinde, %65,6’sı evli ve %28,1’i yalnız yaşamaktadır. Katılımcıların sorulara verdikleri yanıtlar incelendiğinde en dikkat çekici bulgusu; katılımcıların %49’u programlara birincil amacından farklı olarak sosyalleşme amacıyla katılmadığını bildirirken, programların sosyal iletişim ve etkileşim gereksinimlerini karşılamasına yönelik soruya oldukça yüksek bir oranda (evet-kısmen: %90,6) olumlu yanıt vermişlerdir. Katılımcıların demografik verileri ile sorulara verdikleri yanıtlar incelendiğinde ise gruplar arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.
Sonuç: COVID-19 pandemisi sırasında, 60+ Tazelenme Üniversitesi Antalya Kampüsü tarafından dijital platformda sunulan Mesafeli Taze Projeler, katılımcıların sosyal iletişim-etkileşim ve karşılıklı öğrenme sürecinin tesis edilmesine katkı sağlamıştır.
Mesafeli taze projeler 60+ Tazelenme Üniversitesi sosyal iletişim sosyal etkileşim
Bu araştırmanın gerçekleştirilmesi konusunda yönlendiren ve teşvik eden Prof. Dr. İsmail Tufan’a teşekkür ederiz.
Aim: The aim of this study was to evaluate the opinions of 60+ Tazelenme University Antalya Campus students on the effects of the Distance Fresh Projects they participated on their social communication and interactions during the COVID-19 pandemic.
Method: The sample of the quantitatively designed study consisted of 60+ Tazelenme University Antalya Campus students who participated in at least one program of their choice from the Distance Fresh Projects implemented during the COVID-19 pandemic and who volunteered to participate in the study. Data collection was carried out on-line through Google Forms on a voluntary basis, taking into account the conditions of the COVID-19 pandemic. The questionnaire consists of 8 questions prepared and structured by the researchers after questions to determine the demographic characteristics of the participants. SPSS 23 package program was used to analyze the data obtained.
Findings: 96 people participated in the study and 76% of the participants were 65 years of age or older, 65.6% were married and 28.1% lived alone. The most striking finding among participants' answers to the questions was that 49% of the participants reported that they did not participate in the programs for socialization purposes other than their primary purpose, while a very high percentage (yes-partially: 90.6%) responded positively to the question about the programs meeting their social communication and interaction needs. When the demographic data of the participants and their responses to the questions were analyzed, no significant difference was found between the groups.
Conclusion: During the COVID-19 pandemic, the Distance Fresh Projects offered on the digital platform by Antalya Campus of 60+ Tazelenme University contributed to the establishment of social communication-interaction and mutual learning process of the participants.
Distance Fresh Projects 60+ Tazelenme University social communication social interaction
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Geriatri ve Gerontoloji |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 18 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 1 |