Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çocuk Gelişimci Adaylarının “Psikolojik İstismar” Kavramına İlişkin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 2, 40 - 52, 20.09.2022

Öz

Bu araştırmanın amacı çocuklarla birebir etkileşim içerisinde bulunacak olan çocuk gelişimci adaylarının
psikolojik istismar kavramını zihinlerinde nasıl bir biçimde yapılandırdıklarını belirlemek ve bu kavrama ilişkin
bilişsel yapılarını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda gerçekleştirilen araştırmada nitel araştırma
yaklaşımlarından durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara Yıldırım Beyazıt
Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümünde öğrenimlerine devam eden 104 çocuk gelişimci adayı oluşturmaktadır.
Araştırmanın verileri kelime ilişkilendirme testi (KİT) kullanılarak toplanmış ve içerik analizi yapılarak
değerlendirilmiştir. Yapılan analizler neticesinde elde edilen bulgular çocuk gelişimci adaylarının psikolojik
istismar kavramını en çok baskı kelimesi ile ilişkilendirdikleri ve psikolojik istismar kavramına ilişkin az sayıda
bilimsel bilgi içeren cümle yazabildikleri şeklindedir. Elde edilen bulgulara göre çocuk gelişimci adaylarının
psikolojik istismar kavramına ilişkin bilişsel yapılarının yeterli olmadığı, kavrama ilişkin kurdukları cümlelerde
kavram yanılgısı barındırdıkları belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Referans1 Ersanlı K, Yılmaz M, Özcan K. Algılanan duygusal istismar ölçeği (adiö): geçerlik ve güvenirlik çalışması, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013: 32(1), 147-64.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Şerife Çamurcu 0000-0002-7307-1235

K. Büşra Kaynak Ekici 0000-0002-2897-2018

Yayımlanma Tarihi 20 Eylül 2022
Gönderilme Tarihi 22 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

Vancouver Çamurcu Ş, Kaynak Ekici KB. Çocuk Gelişimci Adaylarının “Psikolojik İstismar” Kavramına İlişkin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi. TSAD. 2022;3(2):40-52.