Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

NURSING STUDENTS' ATTITUDE TO POSTGRADUATE EDUCATION: A PROSPECTIVE CROSS-SECTIONAL STUDY

Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 1, 46 - 53, 07.04.2021

Öz

Objective: The aim of this study is to determine the attitudes of nursing students studying at the Faculty of Nursing towards postgraduate education in terms of gender, family income and school success variables.
Method: The sample of the study consisted of 348 nurse candidates studying at Akdeniz University Nursing Faculty in the Spring Semester of the 2018-2019 Academic Year. The data of the study consisted of a personal information form and an attitude scale towards graduate education. Data were analyzed using frequency, arithmetic mean and percentage distribution techniques in SPSS 22.0 package program.
Results: In the study, it was found that as the students' success in school increased, there was a significant increase in the dimensions of desire and function for graduate education (p =, 03). It was found that female students had significantly higher demand and function scores (p =, 04) compared to male students. It was determined that there is a significant difference between the family income levels of the students and the mean scores of the graduate education request dimension.
Discussion and Conclusions: Although it is seen that the students in the study have the opinion that graduate education is beneficial (function dimension) at a high rate, I agree that the desire towards graduate education (request dimension) is not at the same level. Undergraduate students should be encouraged and supported for academic activities and programs during their education outside of social programs.

Destekleyen Kurum

None

Proje Numarası

None

Kaynakça

  • 1. Ünal Ç, İlter İ. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Lisansüstü Eğitime Olan Tutumları (Fırat, Erzincan ve İnönü Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği ABD Örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2010; 14(2): 1-18.
  • 2. Sevinç B. Türkiye’de lisansüstü eğitim uygulamaları, sorunlar ve öneriler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 2001; 34(1): 125-137.
  • 3. Karaman S, Bakırcı F. Türkiye’de Lisansüstü Egitim: Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Sosyal Bilimler Arastırmaları Dergisi 2010; (2): 94-114.
  • 4. Çelikkalp Ü, Aydın A, Temal M. Bir Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Aldıkları Eğitime İlişkin Görüşleri. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi 2010; 3(2): 1-14.
  • 5. Nursing Education. Journal of Obstetric, Gynecologic & Neonatal Nursing 2014; 43(1): 130–131. doi:10.1111/1552-6909.12277
  • 6. Kocaman G. Türkiye’de hemşirelik eğitim sorunları ve çözüm arayışları. 12 Mayıs 2005 Dünya Hemşireler Günü Özel Baskı (Genişletilmiş 2004 Baskısı). Yayın No:4, Odak Ofset, Ankara, 2005.
  • 7. Ergöl Ş. Türkiye’de Yükseköğretimde Hemşirelik Eğitimi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2011; 1(3): 152-155.
  • 8. Akdemir N, Özdemir L, Akyar İ. Türkiye’de mezuniyet sonrası eğitim kapsamında iç hastalıkları hemşirelik eğitiminin durumu. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2011; 14(1): 50-58.
  • 9. Kara F. Matematik öğretmenlerinin lisansüstü eğitim deneyimleri ve okul yaşantılarına yansımaları (Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi. Trabzon, 2008.
  • 10. Sayan, Y. ve Aksu, H. Akademik personel olmadan lisansüstü eğitim yapan bireylerin karşılaştıkları sorunlar üzerine nitel çalışma, lisansüstü eğitim. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 2005; 1: 59–66.
  • 11. Şahin, Ç., Demir, M., & Arcagök, S. Öğretmen adaylarının lisansüstü öğretime yönelik görüşleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama 2015; 11(1): 304-320.
  • 12. Yılmaz, A. B., Tonga, E. S., ve Çakır, H. Lisansüstü eğitim öğrencilerinin aldıkları eğitim hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 2017; 37(1):1-45.
  • 13. Sayın S. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Karşı Tutumları ve Mesleki Benlik Saygıların İncelemesi. Eurasian Journal of Education Research. 2005; 19: 272-281.
  • 14. Karasar, N. Bilimsel Araştırma Yöntemi. (12.Baskı), İstanbul: Nobel Yayınları, 2005.
  • 15. Erkılıç, T.A. Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitim İstekliliklerini Etkileyen Etmenler. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, 2007.
  • 16. Konak A. Attitudes of Students of the Fine Arts Educational Department towards Postgraduate Education in the Context of the Perception of Academicians. Universal Journal of Educational Research 2018; 6(8):1765-1770. DOI: 10.13189/ujer.2018.060820
  • 17. Karaman, S. ve Bakırcı, F. Türkiye’de lisansüstü eğitim: Sorunlar ve çözüm önerileri. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 2010; 5(2): 94-114.
Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 1, 46 - 53, 07.04.2021

Öz

Proje Numarası

None

Kaynakça

  • 1. Ünal Ç, İlter İ. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Lisansüstü Eğitime Olan Tutumları (Fırat, Erzincan ve İnönü Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği ABD Örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2010; 14(2): 1-18.
  • 2. Sevinç B. Türkiye’de lisansüstü eğitim uygulamaları, sorunlar ve öneriler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 2001; 34(1): 125-137.
  • 3. Karaman S, Bakırcı F. Türkiye’de Lisansüstü Egitim: Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Sosyal Bilimler Arastırmaları Dergisi 2010; (2): 94-114.
  • 4. Çelikkalp Ü, Aydın A, Temal M. Bir Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Aldıkları Eğitime İlişkin Görüşleri. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi 2010; 3(2): 1-14.
  • 5. Nursing Education. Journal of Obstetric, Gynecologic & Neonatal Nursing 2014; 43(1): 130–131. doi:10.1111/1552-6909.12277
  • 6. Kocaman G. Türkiye’de hemşirelik eğitim sorunları ve çözüm arayışları. 12 Mayıs 2005 Dünya Hemşireler Günü Özel Baskı (Genişletilmiş 2004 Baskısı). Yayın No:4, Odak Ofset, Ankara, 2005.
  • 7. Ergöl Ş. Türkiye’de Yükseköğretimde Hemşirelik Eğitimi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2011; 1(3): 152-155.
  • 8. Akdemir N, Özdemir L, Akyar İ. Türkiye’de mezuniyet sonrası eğitim kapsamında iç hastalıkları hemşirelik eğitiminin durumu. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2011; 14(1): 50-58.
  • 9. Kara F. Matematik öğretmenlerinin lisansüstü eğitim deneyimleri ve okul yaşantılarına yansımaları (Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi. Trabzon, 2008.
  • 10. Sayan, Y. ve Aksu, H. Akademik personel olmadan lisansüstü eğitim yapan bireylerin karşılaştıkları sorunlar üzerine nitel çalışma, lisansüstü eğitim. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 2005; 1: 59–66.
  • 11. Şahin, Ç., Demir, M., & Arcagök, S. Öğretmen adaylarının lisansüstü öğretime yönelik görüşleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama 2015; 11(1): 304-320.
  • 12. Yılmaz, A. B., Tonga, E. S., ve Çakır, H. Lisansüstü eğitim öğrencilerinin aldıkları eğitim hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 2017; 37(1):1-45.
  • 13. Sayın S. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Karşı Tutumları ve Mesleki Benlik Saygıların İncelemesi. Eurasian Journal of Education Research. 2005; 19: 272-281.
  • 14. Karasar, N. Bilimsel Araştırma Yöntemi. (12.Baskı), İstanbul: Nobel Yayınları, 2005.
  • 15. Erkılıç, T.A. Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitim İstekliliklerini Etkileyen Etmenler. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, 2007.
  • 16. Konak A. Attitudes of Students of the Fine Arts Educational Department towards Postgraduate Education in the Context of the Perception of Academicians. Universal Journal of Educational Research 2018; 6(8):1765-1770. DOI: 10.13189/ujer.2018.060820
  • 17. Karaman, S. ve Bakırcı, F. Türkiye’de lisansüstü eğitim: Sorunlar ve çözüm önerileri. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 2010; 5(2): 94-114.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halil İbrahim Taşdemir 0000-0001-9893-356X

Deniz Taşdemir 0000-0003-2372-4418

Proje Numarası None
Yayımlanma Tarihi 7 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Taşdemir, H. İ., & Taşdemir, D. (2021). NURSING STUDENTS’ ATTITUDE TO POSTGRADUATE EDUCATION: A PROSPECTIVE CROSS-SECTIONAL STUDY. Turkish Journal of Health Science and Life, 4(1), 46-53.