The purpose of this research; to determine the effects
of computer games on adolescents. For this purpose, descriptive scanning model was used in
the research. The population of the study consists
of 1723 teachers and 27712 students in 35 public secondary schools in
Yenimahalle district of Ankara in 2017-2018 academic year; the sample of the
study consists of 250 teachers and 427 parents of 9 secondary schools selected
by appropriate sampling method according to socio-economic level. Data collection tool developed by the researcher was
used in the study.
The data obtained were analyzed by taking frequency and percentage
distributions with SPSS 18.0 package program. In
addition, Cronbach alpha coefficient of the scale was found to be 0,804. Because of the normal distribution, t-test
independent of parametric tests was used to determine the difference between
teacher and parent views. According to the findings
computer games cause according to of the
teachers % 98.4 and of the parents %
65.6, computer game addiction; according to of
the teachers % 98,8 and of the parents % 89,5 waste
of time. Also computer games, while % 98.8 of the
teachers and % 79.9 of the parents
according to the students' social life negatively affected; of the teachers %
99, 6 and % 68.6 of the parents have negative effects on school success. While % 75.2 of teachers find computer games useful,% 37.7 of
parents find it useful.
Teachers' and parents' opinions about computer games
were compared with T-test; statistically significant difference (p<0,05). Teachers; addiction, loss of time,
negative impact on social life, negative effect on school success, computer
games being beneficial for students (positive effects) are more common.
Bu araştırmanın amacı; bilgisayar
oyunlarının ergenlik dönemi içinde olan ortaokul öğrencilerine etkilerini
belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada betimsel tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2017-2018 eğitim öğretim yılında
Ankara’nın Yenimahalle ilçesindeki devlete bağlı 35 kamu ortaokulundaki 1723
öğretmen ve 27712 öğrenci velisi; örneklemini ise sosyo-ekonomik düzeylerine
göre seçkili örnekleme yönteminden uygun örnekleme yöntemiyle seçilen 9
ortaokulun 250 öğretmeni ve 427 öğrenci velisi oluşturmaktadır. Araştırmada
araştırmacı tarafından geliştirilen veri toplama aracı kullanılmıştır. Elde
edilen veriler SPSS 18.0 paket programı ile frekans ve yüzde dağılımları
alınarak çözümlenmiştir. Ayrıca güvenirlilik analizi
yapılmış, ölçeğin Cronbach alpha katsayısı 0,804 olarak tespit edilmiştir.
Normal dağılıma sahip olmasından dolayı, öğretmen ve veli görüşleri arasındaki
farkı belirlemek için parametrik testlerden bağımsız t-testi kullanılmıştır.
Araştırmadan elde edilen bulgulara
göre; öğretmenlerin % 98,4'ü ve velilerin % 65,6’sına göre bilgisayar oyunları
bilgisayar oyunu bağımlılığına; öğretmenlerin % 98,8'ine ve velilerin %
89,5’ine göre zaman kaybına neden olmaktadır. Ayrıca bilgisayar oyunları
öğretmenlerin % 98,8’ine ve velilerin % 79,9’una göre öğrencilerin sosyal
yaşamını olumsuz etkilerken öğretmenlerin % 99,6’sına ve velilerin % 68,6’sına
göre okul başarısını da olumsuz etkilemektedir. Öğretmenlerin % 75,2’si
bilgisayar oyunlarını faydalı bulurken, velilerin % 37,7’si faydalı
bulmaktadır.
Bilgisayar oyunlarına ilişkin öğretmen
ve veli görüşleri T-testi ile karşılaştırılmış;
istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği anlaşılmıştır
(p<0,05). Öğretmenler; bilgisayar oyunlarının bağımlılık yapması, zaman
kaybı olması, sosyal yaşamı olumsuz etkilemesi, okul başarısını olumsuz
etkilemesi, bilgisayar oyunlarının öğrenciler için faydalı (olumlu etkileri)
olması ifadelerine daha fazla katılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 6 |