Bu çalışmanın amacı, alan yazında son yıllarda yapılmış olan okul-aile iş birliğine ilişkin çalışmalar ışığında okul-aile iş birliğine yönelik genel bir çerçeve sunmaktır. Bu amaçla paydaşların okul-aile iş birliğine yönelik görüşlerini, sorunlarını ve çözüm önerilerini inceleyen çalışmalar analiz edilmiştir. Öğrencilerin eğitim hayatı şekillenirken, eğitim aldıkları okulun paydaşlarından biri olan ailelerin tutum ve davranışları, okul ile yaptıkları iş birliğinin önemi yadsınamaz. Ailelerin çocuklarının eğitimine katılımı, yol gösterici bir rol üstlenmeleri eğitimin dinamik ve nitelikli olması bakımından önemli faktörlerden birisi olarak görülmektedir. Bu çalışma Türkiye’de okul-aile iş birliğine ilişkin yapılan çalışmaları ele aldığından betimsel nitelikte olup doküman inceleme ve içerik analizi yöntemi kullanılmış olan bir araştırmadır. Mevcut çalışmaya, 2020-2024 yılları arasında okul aile iş birliğine ilişkin görüşleri, önerileri içeren araştırmalar dahil edilmiştir. İlgili araştırmaların doküman analizi olarak oluşturulan bu çalışmada; araştırma makalesi ya da yüksek lisans tezi olarak toplam 27 çalışma ele alınmıştır. Bu çalışmada temel bulgular, okul-aile iş birliğine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri, okul öncesi eğitim düzeyine göre okul-aile iş birliği, ilköğretim düzeyinde okul-aile iş birliği ve okul-aile iş birliğine ilişkin sorunlar, çözüm önerileri ve fırsatlar temalarının çerçevesinde değerlendirilerek sunulmuştur. Bu çalışmanın okul-aile iş birliğine ilişkin yapılacak araştırmalara ışık tutacağı hedeflenmektedir.
okul aile iş birliği okul paydaşları yönetici ve öğretmen görüşleri
The aim of this study is to provide a general framework for school-family collaboration in light of recent research on the subject. To achieve this goal, studies analyzing the views, problems, and solutions of stakeholders regarding school-family collaboration have been examined. It is a well-established fact that the attitudes and behaviors of families, who are one of the stakeholders of the school where students receive education, and their collaboration with the school, are crucial in shaping students' educational lives. The involvement of families in their children's education, and their assumption of a guiding role, are seen as important factors for effective and quality education. This study is a descriptive research as it focuses on the studies conducted in Turkey on school-family collaboration, utilizing a literature review method. The study includes research conducted between 2020 and 2024, which encompass views and recommendations related to school-family collaboration. A total of 27 studies published as research articles or master's theses were reached in this study, which was designed as a review of relevant literature. The aim of this study is to shed light on future research on school-family collaboration.
school family collaboration school stakeholders administrator and teacher opinions
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Aile Danışmanlığı, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 2 |