Bu çalışmada, konik, parabolik, power ve haack serisi burun konilerine sahip ortalama 3 km irtifaya 4 kg yükü taşıyabilen katı yakıtlı dört adet model roket OpenRocket programında tasarlandı. Daha sonra, tasarlanan bu model roketlerin üzerine çentikli delta kanat modeli monte edildi. Bu kanat modelinin roketlerin hızında, stabilitesinde, ivmesinde, ağırlığında ve irtifasındaki değişimlere etkileri OpenRocket programında sayısal olarak analiz edildi. Yapılan analizler sonucunda, en kötü uçuş performansını konik burunlu roketin en iyi performansı ise Haack serisi burun konisine sahip roket modelinin gösterdiği belirlendi. Haack serisi modelin çentikli delta kanat profiliyle birlikte kullanıldığında roketin irtifasında %7,67, hızında %1,83 artışın oluştuğu ancak mach sayısında %1.2, ağırlığında %0.6, ivmesinde %0.3, stabilitesinde ise %4.5 oranında azalmaların olduğu belirlendi. Sonuç olarak, roketin uçuş performansı değerlendirilirken burun konisi ve kanat profilinin birlikte ele alınmasının faydalı olacağı görüldü. Çalışmada elde edilen sonuçlar çentikli delta kanat modelinin deneysel olarak savunma sanayisi ve model roket uygulamalarında kullanılabileceğini ve çalışmaların ilerletilebileceğini göstermiştir.
OpenRocket program Burun konileri Çentikli delta kanat Roket uçuş performansı
In this study, four solid fuel model rockets with conical, parabolic, power and haack series nose cones that can carry 4 kg payload at an average altitude of 3 km were designed in the OpenRocket program. Later, the notched delta fin model was mounted on these designed model rockets. The effects of this fin model on the changes in the speed, stability, acceleration, weight and altitude of the rockets were analyzed numerically in the OpenRocket program. As a result of the analysis, it was determined that the conical nose rocket showed the worst flight performance and the Haack series nose cone rocket model showed the best performance. When used with the notched delta fin of the Haack series model, it was determined that the rocket's altitude increased by 7.67%, and its speed increased by 1.83%, but decreased by 1.2% in mach number, 0.6% in weight, 0.3% in acceleration, and 4.5% in stability. As a result, it was seen that it would be beneficial to consider the nose cone and fin together when evaluating the flight performance of the rocket. The results obtained in the study have shown that the notched delta fin model can be used experimentally in defense industry and model rocket applications and the studies can be advanced.
OpenRocket program Nose cones Notched delta fin Rocket flight performance OpenRocket programı Burun konileri Çentikli delta kanat Roket uçuş performansı
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Silah Sistemleri, Makine Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | TJST |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2023 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 18 Sayı: 2 |