BibTex RIS Kaynak Göster

Leadership Reflections: Leadership Skills for Knowledge Management

Yıl 2018, Cilt: 32 Sayı: 3, 238 - 244, 01.07.2018

Öz

Knowledge management is a process that in fuses Knowledge and decision-making across an organization. It not only encourages decision-making based on data but also fosters communication among personnel forinformed practices and processes. The Social connections within an organization facilitate the formal structure and encourage personnel to share expertise insights, and past experiences to inform decision making. Such a highly interactive organization requires leadership that supports and encourages Knowledge Management practices. A successful Knowledge Management organization depends on certain leadership characteristics in order to foster interactions that contribute to the processes. A variety of characteristics and patterns will offer leaders understanding on how to lead within a Knowledge Management library

Kaynakça

  • Bultrini, L., McCallum, S. ve Newman. (2016). W. IFLA Publications: Knowledge management in Libraries and organizations: Theory, techniques and case studies.Berlin/ Boston: De Gruyter Saur.
  • Flicker, A. ve Paul, T. M. (2016). Theory in action Knowledge Management and intellectual capital management. In L. Bultrini: S. McCallum & W. Newman.
  • Koloniari, M. ve Fassoulis, K. (2017). Knowledge Management perceptions in academic libraries. The Journal ofAcademic Librarianship, 43(2), 135-142.
  • Shropshire, S., Semenza, J., ve Koury, R. (2016). Managing change in turbulent times and building the wayforfuture success. Berlin/Boston: De Gruyter Saur.
  • Townley, C. T. (2001).Knowledge management and academic libraries. College&Research Libraries, 62(1), 44-55.

Liderlik Yansımaları: Bilgi Yönetimi için Liderlik Becerileri

Yıl 2018, Cilt: 32 Sayı: 3, 238 - 244, 01.07.2018

Öz

Bilgi yönetimi, bir kurumda bilgi ve karar vermeyi sağlayan bir süreçtir. Bilgi yönetimi, sadece verilere dayanan karar vermeyi teşvik etmekle kalmaz, aynı zamanda bilinçli uygulamalar ve süreçler için de personel arasındaki iletişimi güçlendirir. Bir kurumdaki sosyal bağlantılar, resmi yapıyı kolaylaştırır ve personeli karar verme konusunda bilgilendirmek amacıyla uzmanlık, iç görü ve geçmiş deneyimleri paylaşmaya teşvik eder. Bu ölçüde etkileşimli bir organizasyon, bilgi yönetimi uygulamalarını destekleyen ve teşvik eden bir liderlik anlayışını gerektirir. Başarılı bir bilgi yönetimi organizasyonu, süreçlere katkıda bulunan etkileşimleri teşvik etmek için, belirli liderlik özelliklerine bağlıdır. Bir dizi özellik ve model, liderlere bir bilgi yönetimi kütüphanesinde nasıl liderlik yapılacağına dair anlayış sunacaktır.

Kaynakça

  • Bultrini, L., McCallum, S. ve Newman. (2016). W. IFLA Publications: Knowledge management in Libraries and organizations: Theory, techniques and case studies.Berlin/ Boston: De Gruyter Saur.
  • Flicker, A. ve Paul, T. M. (2016). Theory in action Knowledge Management and intellectual capital management. In L. Bultrini: S. McCallum & W. Newman.
  • Koloniari, M. ve Fassoulis, K. (2017). Knowledge Management perceptions in academic libraries. The Journal ofAcademic Librarianship, 43(2), 135-142.
  • Shropshire, S., Semenza, J., ve Koury, R. (2016). Managing change in turbulent times and building the wayforfuture success. Berlin/Boston: De Gruyter Saur.
  • Townley, C. T. (2001).Knowledge management and academic libraries. College&Research Libraries, 62(1), 44-55.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Translation
Yazarlar

Maggie Farrell Bu kişi benim

Vedat Gültekin

Yasin Şeşen

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 32 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Farrell, M., Gültekin, V., & Şeşen, Y. (2018). Liderlik Yansımaları: Bilgi Yönetimi için Liderlik Becerileri. Türk Kütüphaneciliği, 32(3), 238-244.

Bu dergi içeriği CC BY 4.0cc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1 ile lisanslanmaktadır.