The purposeof this studyisto investigate the emergence ofinformation and communication technologies, particularlyuserinteractive second generationinternet applicationsnamedas“Web 2.0” inorganizations withina theoretical model. TheconceptualbasisofthestudyisTornatzky and Fleischner 1990 ’sTechnology-Organization-Environment TOE framework,which suggestsadvancementoftechnology togetherwith organizational and environmentalconditionseffectthe diffusion of newtechnologies. The studytakes organization astheunitofanalysisand conducts a researchin university libraries, whichare assumed toplayan importantrolequestionnaireconducted to librarymanagersshow that TOEmodel has apotential to explainnew technology acceptancein libraries. Thestudy claimsoriginalityin senseof investigating the changein university libraries through a theoretical perspective at the organizationallevel
Technology-organization-environment model university libraries web 2.0 applications library 2.0.
Bu çalışmanın amacı, bilgi ve iletişim teknolojilerinin, özel kapsamıyla “Web 2.0” olarak isimlendirilen kullanıcı etkileşimli ikinci nesil internet uygulamalarının kurumlarda ortaya çıkışını belirli bir kavramsal çerçevede incelemektir. Bunun için, örgütlerde yeni teknoloji kabulünde teknolojik gelişmelerin, örgütsel koşulların ve yakın çevrenin etkisini öne süren Teknoloji- Organizasyon-Çevre TOÇ modeli Tornatzky ve Fleischner, 1990 temel alınmıştır. Analiz düzeyi örgüt olan çalışmanın örneklemini, bilgi saklama ve dağıtmada önemli bir role sahip olan üniversite kütüphaneleri oluşturmaktadır. Türkiye’deki kütüphane yöneticilerinden anket yoluyla toplanan veriler ışığında elde edilen bulgular, TOÇ modelinin kütüphanelerdeki yeni uygulamaların ortaya çıkışını açıklama potansiyeli olduğunu göstermektedir. Araştırmanın, üniversite kütüphanelerindeki gelişmeleri örgüt düzeyinde kavramsal bir çerçevede anlamaya çalışması bakımından özgün değer taşıdığı düşünülmektedir.
Teknoloji-organizasyon-çevre modeli üniversite kütüphaneleri web 2.0 uygulamaları kütüphane 2.0
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 30 Sayı: 1 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.