BibTex RIS Kaynak Göster

Critical Reading Associate with Education and Role of School Librarians

Yıl 2014, Cilt: 28 Sayı: 2, 182 - 188, 01.04.2014

Öz

Thisstudy’s aim increase student’s success level and emphasize to critical reading importance so introduce school librarian's responsibilities in this subject. This study’s scope gain the critical reading skills to individuals and school librarian’s responsibilities about being society where are people who are thinking, critic, reading. In this context our study’s hypotheses are “School librarians are advisor about gaining critical reading skills ”, “ School librarian speed up gaining critical reading skills process ” and “School librarians are effective about gaining critical reading skills ”. This study was realized by descriptionmethod. By literature survey and evaluations as a result school librarians are effective about gaining critical reading skills and they are advisor teacher about gaining critical reading skills

Kaynakça

  • Açıkgöz Ü. K.(2005). Aktif öğrenme. 7. bs., İzmir: Eğitim dünyası yayınları.
  • Adalı, O. (2010). Etkileşimli ve eleştirel okuma teknikleri. İstanbul: Toroslu kitaplığı.
  • Aşılıoğlu, B. (2008). Bilişsel öğrenmeler için eleştirel okumanın önemi ve onu geliştirme yolları. D. Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 1-11.
  • Bloom, B. S. (1998) İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme. (Çev: D. A. Özçelik), İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı yayınları.
  • Cervetti, G. , Pardales, M. J. ve Damico, J. S. (2001). A tale of differences: Comparing the traditions, perspectives, andeducational goals of critical reading and critical literacy. Reading Online, 4 (9). 15 Aralık 2012tarihinde http://www.readingonline.org.htmladresindenerişildi.
  • Kavcar, C, Oğuzkan F. ve Sever, S. (1995). Türkçe öğretimi. Ankara, Engin yayınevi.
  • Kent, A., Lancour, H. ve Daily, J. E. (1979). Encyclopedia of library and information science. Amerika: Dekker.
  • Lo, P ve Tsang, R. (2009). Reading connects: The Interrelationships between school libraries. CT, mutlimodality and theirimpacts on reading motivation and the multiliteracy development. International Journal of Book, 6 (1), 17-33.
  • Nelson, B. (1999). Purposes of scholl libraries. ALKI: The Washington Library Association Journal, 15 (1), 1-10.
  • Ogunrombi, S. A. veAdio, G. (1995). Factors affecting the reading habits of secondary school students. Library Review, 44(2), 50-57.
  • Onwubiko, M. C. (1985). A Comparative study of reading interests of library educators and practising librarians at the University of Ibadan” unpublised paper. Ibadan: Ibadan Üniversitesi.
  • Özdemir,E.(2011). Eleştirel okuma. Ankara: Bilgi yayınevi.
  • Selçuk Üniversitesive Milli Eğitim Bakanlığı. (2010). İlköğretim öğrencileri kitap okuma alışkanlıkları:Konya ili araştırma raporu (5-6-7-8. sınıflar). Konya: Selçuk Üniversitesi.
  • Sever, S. (2004) Türkçe öğretimi ve tam öğrenme. Ankara: Anı yayıncılık.
  • Spink, J. (1989). Children as readers: A study. London: Clive bingley.
  • Ünal, E. (2006).İlköğretim öğrencilerinin eleştirel okuma becerileri ile okuduğunu anlama ve okumaya ilişkin tutumları arasındaki ilişki. Yüksek lisans tezi. Osmangazi Üniversitesi: Eskişehir.
  • Yalçın, A. (2002). Türkçe ögretiminde yeni yaklasımlar. Ankara: Akçağ yayınları.
  • Yılmaz, B. (2004). Öğrencilerin okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıklarında ebeveynlerin duyarlılığı.Bilgi Dünyası, 5(2), 115-136.

Eleştirel Okumanın Eğitimle İlişkisi ve Okul Kütüphanecilerinin Rolü

Yıl 2014, Cilt: 28 Sayı: 2, 182 - 188, 01.04.2014

Öz

Öğrencilerin eğitimdeki başarı seviyelerini artırmak ve eleştirel okumanın bu konudaki önemini vurgulayarak, okul kütüphanecilerinin bu noktadaki sorumluluklarını ortaya koymak bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Eleştirel okuma becerisinin bireylere kazandırılması ve her alanda; düşünen, eleştiren, okuyan bir toplum olma yolunda okul kütüphanecilerinin rolü, gerçekleştireceği hizmetlerve sorumluluklarının belirlenmesi çalışmanın kapsamını oluşturmaktadır. Bu kapsamda “ Okul kütüphanecileri, okuma ve eleştirel okuma becerilerini kazandırma konusunda rehber niteliğindedir.”, “Okul kütüphanecileri, eleştirel okuma becerisi kazanma sürecini hızlandırır.” ve “Bireylerin eleştirelokuma becerisi kazanması konusunda, okul kütüphanecileri etkilidir.” çalışmamızın hipotezlerini oluşturmaktadır. Çalışmamızda betimleme yöntemi kullanılmıştır. Yapılan literatür taraması ve değerlendirmeler ışığında; “ okul kütüphanecilerinin, okuma ve eleştirel okuma becerisi kazandırma konusunda etkili olduğu ve okul kütüphanecileri, okul kütüphanelerinde öğrencilerin kendilerini geliştirmeleri konusunda rehberlik edecek bir öğretmen niteliğindedir. ” sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Açıkgöz Ü. K.(2005). Aktif öğrenme. 7. bs., İzmir: Eğitim dünyası yayınları.
  • Adalı, O. (2010). Etkileşimli ve eleştirel okuma teknikleri. İstanbul: Toroslu kitaplığı.
  • Aşılıoğlu, B. (2008). Bilişsel öğrenmeler için eleştirel okumanın önemi ve onu geliştirme yolları. D. Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 1-11.
  • Bloom, B. S. (1998) İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme. (Çev: D. A. Özçelik), İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı yayınları.
  • Cervetti, G. , Pardales, M. J. ve Damico, J. S. (2001). A tale of differences: Comparing the traditions, perspectives, andeducational goals of critical reading and critical literacy. Reading Online, 4 (9). 15 Aralık 2012tarihinde http://www.readingonline.org.htmladresindenerişildi.
  • Kavcar, C, Oğuzkan F. ve Sever, S. (1995). Türkçe öğretimi. Ankara, Engin yayınevi.
  • Kent, A., Lancour, H. ve Daily, J. E. (1979). Encyclopedia of library and information science. Amerika: Dekker.
  • Lo, P ve Tsang, R. (2009). Reading connects: The Interrelationships between school libraries. CT, mutlimodality and theirimpacts on reading motivation and the multiliteracy development. International Journal of Book, 6 (1), 17-33.
  • Nelson, B. (1999). Purposes of scholl libraries. ALKI: The Washington Library Association Journal, 15 (1), 1-10.
  • Ogunrombi, S. A. veAdio, G. (1995). Factors affecting the reading habits of secondary school students. Library Review, 44(2), 50-57.
  • Onwubiko, M. C. (1985). A Comparative study of reading interests of library educators and practising librarians at the University of Ibadan” unpublised paper. Ibadan: Ibadan Üniversitesi.
  • Özdemir,E.(2011). Eleştirel okuma. Ankara: Bilgi yayınevi.
  • Selçuk Üniversitesive Milli Eğitim Bakanlığı. (2010). İlköğretim öğrencileri kitap okuma alışkanlıkları:Konya ili araştırma raporu (5-6-7-8. sınıflar). Konya: Selçuk Üniversitesi.
  • Sever, S. (2004) Türkçe öğretimi ve tam öğrenme. Ankara: Anı yayıncılık.
  • Spink, J. (1989). Children as readers: A study. London: Clive bingley.
  • Ünal, E. (2006).İlköğretim öğrencilerinin eleştirel okuma becerileri ile okuduğunu anlama ve okumaya ilişkin tutumları arasındaki ilişki. Yüksek lisans tezi. Osmangazi Üniversitesi: Eskişehir.
  • Yalçın, A. (2002). Türkçe ögretiminde yeni yaklasımlar. Ankara: Akçağ yayınları.
  • Yılmaz, B. (2004). Öğrencilerin okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıklarında ebeveynlerin duyarlılığı.Bilgi Dünyası, 5(2), 115-136.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ayşenur Güneş

Fatih Güneş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 28 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güneş, A., & Güneş, F. (2014). Eleştirel Okumanın Eğitimle İlişkisi ve Okul Kütüphanecilerinin Rolü. Türk Kütüphaneciliği, 28(2), 182-188.

Bu dergi içeriği CC BY 4.0cc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1 ile lisanslanmaktadır.