BibTex RIS Kaynak Göster

A Survey on Students of Department of Information Management at Hacettepe University

Yıl 2012, Cilt: 26 Sayı: 2, 329 - 348, 01.04.2012

Öz

The purpose of this study is to survey computer skills, foreign language skills, researchskills,informationseekingpurposesandinformationuseofundergraduate students of the Department of Information Management at Hacettepe University. Students'opinions aboutDepartment and organizationstheywish towork for after graduation are also explored. A questionnaire is compiled and 259 studentsfilled out the questionnaire. Data collected through the survey is evaluated by PASW. Findings are expected to contribute to short- and long-term planning efforts and to the adjustment of the programme according to students' knowledge, skills and needs.

Kaynakça

  • Çakın, İ. (1997). 2n. Yılında Hacettepe Üniversitesi Kütüphanecilik Bölümü. B.Yılmaz (Yay. Haz.). Kütüphaeecilik Bölümü 25. Yıl’a Asmağae içinde (ss. 7-31). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Kütüphanecilik Bölümü.
  • Çakın, İ. (2007). Kütüphanecilik eğitiminden bilgi yöneticilerinin eğitimine: Hacettepe Üniversitesinde son yirmi yıl. S. Kurbanoğlu, Y. Tonta ve U. Al (Yay. Haz.). Değişee Düeyada Bilgi Yöeefimi Sempozyumu, 24-26 Ekim 2007, Aekasa. Bildisiles içinde (ss. 19-23). Ankara: H. Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü.
  • Kurbanoğlu, S. (2004). Bilgi ve BelgeYönetimi bölümlerinde öğrenci profili. Bilgi Düeyası, n (1), 1-18.
  • Tuncer, N. (2007). Kütüphanecilik eğitiminde değişen ufuklar: Hacettepe Üniversitesi Kütüphanecilik Bölümünün ilk onbeş yılı. S. Kurbanoğlu, Y. Tonta ve U. Al (Yay. Haz.). Değişee Düeyada Bilgi Yöeefimi Sempozyumu, 24-26 Ekim 2007, Aekasa. Bildisiles içinde (ss. 13-18). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü.

Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2012, Cilt: 26 Sayı: 2, 329 - 348, 01.04.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü lisans öğrencilerinin bilgisayar becerileri, yabancı dil becerileri, araştırma becerileri, bilgi arama amaçları ve bilgi kullanım özelliklerini araştırmaktır. Çalışma kapsamında öğrencilerin Bölüm hakkında düşünceleri ve ileride çalışmak istedikleri kurumlar da incelenmiştir. Betimleme yöntemi ile gerçekleştirilen araştırmada 259 öğrenciye anket uygulanmış, elde edilen veriler PASW ile değerlendirilmiştir. Bulguların kısa ve uzun vadeli planlama çalışmalarına ve programın öğrencilerin bilgi, beceri ve ihtiyaçlarına göre düzenlenmesine katkıda bulunması beklenmektedir.

Kaynakça

  • Çakın, İ. (1997). 2n. Yılında Hacettepe Üniversitesi Kütüphanecilik Bölümü. B.Yılmaz (Yay. Haz.). Kütüphaeecilik Bölümü 25. Yıl’a Asmağae içinde (ss. 7-31). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Kütüphanecilik Bölümü.
  • Çakın, İ. (2007). Kütüphanecilik eğitiminden bilgi yöneticilerinin eğitimine: Hacettepe Üniversitesinde son yirmi yıl. S. Kurbanoğlu, Y. Tonta ve U. Al (Yay. Haz.). Değişee Düeyada Bilgi Yöeefimi Sempozyumu, 24-26 Ekim 2007, Aekasa. Bildisiles içinde (ss. 19-23). Ankara: H. Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü.
  • Kurbanoğlu, S. (2004). Bilgi ve BelgeYönetimi bölümlerinde öğrenci profili. Bilgi Düeyası, n (1), 1-18.
  • Tuncer, N. (2007). Kütüphanecilik eğitiminde değişen ufuklar: Hacettepe Üniversitesi Kütüphanecilik Bölümünün ilk onbeş yılı. S. Kurbanoğlu, Y. Tonta ve U. Al (Yay. Haz.). Değişee Düeyada Bilgi Yöeefimi Sempozyumu, 24-26 Ekim 2007, Aekasa. Bildisiles içinde (ss. 13-18). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Nazan Özenç Uçak Bu kişi benim

Serap Kurbanoğlu

İpek Şencan

Güleda Doğan

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 26 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özenç Uçak, N., Kurbanoğlu, S., Şencan, İ., Doğan, G. (2012). Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Türk Kütüphaneciliği, 26(2), 329-348.

Bu dergi içeriği CC BY 4.0cc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1 ile lisanslanmaktadır.