Barry Chazan is a Professor Emeritus at Hebrew
University of Jerusalem. He gives lectures at Spertus Institute of Jewish
Learning and Leadership. He wrote a very brief book on Israel Education that provides
very specific information about its aim, principles, content, and pedagogy. It is
based on three papers titled, A Relational Philosophy of Israel Education;
Making Israel Education Happen; A Culture of Israel Education;
and an Epilogue. The subject of Israel Education promotes national
cohesion through teaching Israeli national narrative to its citizens and Jewish
visitors there. Author describes the target subject by a Relational Approach with
an objective for building a response to the
challenge of Jewish life in 21st Century, which must remain loyal to
its past, conversant to its present and progressive to its future. The
whole content of the book is written with basic ideas
of Zionist Israeli nationalist approach, which calls Theodore Herzl as its
hero.
Barry Chazan, Kudüs İbrani Üniversitesi'nde Profesör Emeritus'tur. Yahudi Öğrenme ve Liderlik Spertus Enstitüsünde dersler veriyor. İsrail Eğitiminde amaç, ilkeler, içerik ve pedagoji hakkında çok özel bilgiler veren çok kısa bir kitap yazdı. Bu, İsrail Eğitiminin İlişkisel Felsefesi başlıklı üç makaleye dayanıyor; İsrail Eğitimini Gerçekleştirmek; İsrail Kültür Eğitim; ve bir Epilogue. İsrail Eğitiminin konusu İsrail ulusal anlatısını vatandaşlarına ve oradaki Yahudi ziyaretçilere öğretmek yoluyla ulusal bütünlüğü teşvik eder. Yazar, hedefini, 21. yüzyılda Yahudi yaşamının meydan okumasına, geçmişi ile sadık kalmaya, mevcut ve ilerideki geleceğine yönelik meydan okuyan bir cevap oluşturmak üzere bir İlişkisel Yaklaşımla tanımlıyor. Kitabın tüm içeriği Theodore Herzl'i kahraman olarak niteleyen Siyonist İsrail milliyetçi yaklaşımının temel fikirleri ile yazılmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Kitap Değerlendirmeleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 5 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
TOÇD'nde yayınlanan makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.