Bu çalışmada, eğitimlerinin bir kısmını Erasmus Programı ile yurtdışında
geçiren Hacettepe Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü tasarım
öğrencilerinin, gittikleri ülkelerde ve bulundukları üniversitelerde
edindikleri günlük yaşam ve akademik yaşam deneyimleri doğrultusunda programın
ve aldıkları eğitimin katkıları araştırılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, 2005-2015
yılları arasında Erasmus Programı ile yurtdışına giden toplam 30 öğrencinin
görüşleri değerlendirilmiştir. Araştırma yöntemi olarak öğrencilere açık-uçlu
sorular sorulmuş ve sonrasında verdikleri cevaplar gruplandırılarak
değerlendirme kapsamına alınmıştır. Değerlendirme sonuçlarına bakıldığında,
Erasmus Programı’nın amacı ile doğru orantılı olarak öğrencilerin
kültürlerarası bilincinin geliştiği, dil becerilerinin ve özgüvenlerinin
arttığı gözlenmiştir. Erasmus Programı’na katılma nedenlerinin başında geldiği
varsayılan mesleki beceriyi arttırma isteği de anket sonuçlarında önemli bir
kriter olarak ortaya çıkmıştır. Bu anlamda, tasarıma yaklaşımlarının geliştiği,
teknik ve teorik yeterliliklerinin arttığı gözlenmiştir. Aynı zamanda, farklı
kültürlerin mimari özelliklerini birebir görerek öğrenmenin de profesyonel hayattaki
başarıya katkı sağladığı vurgulanmıştır. Sonuç olarak, Erasmus Programı’nın hem
öğrencilerin bireysel gelişimine hem de aldıkları tasarım eğitimine önemli
düzeyde olumlu katkılar sağladığı görülmüştür.
Erasmus programı tasarım öğrencileri iç mimarlık eğitim öğrenim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 21 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)