Yeni toplumsal hareketlerin medyadaki temsiline odaklanan bu çalışma ‘’Süslü Kadınlar Bisiklet Turu’’ eyleminin ana akım ve alternatif medyadaki temsil biçimlerinin ortaya koyulmasını amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda çalışmanın kuramsal bölümünde; sosyolojik bir kavram olan toplumsal hareketler, yeni toplumsal hareketler ve feminizm ile toplumsal hareketlerin medyada temsili konuları kavramsal olarak incelenmiştir. Çalışmanın uygulama bölümünde ise son dönemde feminist yeni toplumsal hareketlere örnek teşkil eden ‘’Süslü Kadınlar Bisiklet Turu’’ ile ilgili haber portallarında yayınlanmış içerikler haber analizi yöntemleri ile çözümlenmiştir. Bu çalışmanın örneklemini Cumhuriyet, Hürriyet, Yeni Şafak, Sözcü ve Sabah gazeteleri ile Bianet.org haber sitesinin internet portalları oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında, 2013-2020 yılları arasında yayınlan haberler içerik ve söylem analizi ile incelenmiştir. Bu haber portallarında yayınlanan 127 haber içerik çözümlemesi, nitel verilere ulaşmak için ise Teun A. Van Dijk’ın eleştirel söylem analizi yöntemi ile derinlikli olarak analiz edilmiştir. Söylem analizi makroda ‘’başlık’’, ‘’alt başlık’’, ‘’haber girişi’’, ‘’ana olay ve sunuş biçimi’’ ve ‘’ardalan bilgisi’’; mikroda ise ‘’kelime seçimi’’ ve ‘’haber retoriği’’ kapsamaktadır.
Çalışmanın içerik ve söylem analizi çözümlemesinde ana akım medyanın kadın odaklı toplumsal hareketleri haberleştirme konusunda taraflı davrandığı sonucuna ulaşılmıştır. Politik söyleme dayanmayan ‘’Süslü Kadınlar Bisiklet Turu’’ hareketi magazinsel unsurlarla ön plana çıkartılarak tüm haber metinlerinde olumlu nitelikte aktarılmıştır.
Feminizm Medya Haber Analizi Süslü Kadınlar Bisiklet Turu Yeni Toplumsal Hareketler
This study, which focuses on the representation of new social movements in the media, aims to reveal the representation of the "Fancy Women Cycling Tour" action in the mainstream and alternative media. For this purpose, in the theoretical part of the study; Social movements, new social movements and feminism as a sociological concept, and the representation of social movements in the media are conceptually examined. In the analyzing part of the study, the content published on the news portals about the "Fancy Women Cycling Tour", which has recently set an example for the feminist new social movements, has been analyzed with news analysis methods. The sample of this study consists of the internet portals of Cumhuriyet, Hürriyet, Yeni Şafak, Sözcü and Sabah newspapers and the news site Bianet.org. Within the scope of the study, the news published between 2013-2020 were examined with content and discourse analysis. 127 news published on these news portals were analyzed in depth with the content analysis and Teun A. Van Dijk's critical discourse analysis method in order to reach qualitative data. In the discourse analysis it is included in macro, "title", "sub-title", "news entry", "main event and presentation style" and "background information"; in micro, "word choice" and "news rhetoric". In the content and discourse analysis analysis of the study, it was concluded that the mainstream media acted biased in reporting women-oriented social movements. The "Fancy Women Cycling Tour" movement, which is not based on political discourse, was brought to the fore with magazine elements and conveyed positively in all news texts.
New Social Movements Feminism Media News Analysis Fancy Women Cycling Tour
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2022 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ekim 2021 |
Kabul Tarihi | 22 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)