Günümüzde tasarım eğitimi veren kurum ve kuruluşların ders içerikleri, eskiye oranla dijital ortam yaklaşımlarını daha fazla benimsemeye başlamıştır. Bu durum, öğrencilerin dijital ortamlarda kendilerini ifade etmelerindeki gelişimi hızlandırmaktadır. Başka bir perspektiften bakıldığında, tasarım eğitiminde eskiden beri var olan ekip halinde ve deneyimleyerek öğrenme eylemine dayanan, etkileşimli eğitim sisteminden de uzaklaşmaya neden olmuştur. Bu bağlamda, düşey sirkülasyon elemanı olan merdiven konusu, Selçuk Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, İç Mimarlık bölümü 2023-2024 eğitim öğretim yılı güz dönemi ders müfredatında yer alan Strüktür Bilgisi dersi kapsamında, İç Mimarlık 2.nci sınıf öğrenicileri ile birlikte ele alınmıştır. Deneyimsel öğrenme metodu kapsamında, toplamda 74 kişiden oluşan topluluk ile düşey sirkülasyon elemanı olan merdivenler, biçimlerine ve malzemelerine göre gruplandırılmıştır. 1/20 ölçek oranında iki ve üçüncü boyutta maket, teknik çizim metodu ile plan ve kesit çizimleri yaptırılmıştır. Çalışmanın uygulama aşaması üç ana bölümden oluşmaktadır. Birinci aşama hazırlık aşaması, ikinci aşama uygulama aşaması ve son aşama ise yapılan anket verilerinin incelendiği değerlendirme ve bulgular aşamasıdır. Çalışma kapsamında amaç, öğrencilerin deneyimsel öğrenme metodu kapsamında, işbirlikçi eğitim, ekip çalışması, problem çözme yeteneğinin arttırılması ve öğrenme deneyiminin etkisinin arttırılması hedeflenmiştir. Çalışmaya katılan öğrenci grupları üzerinde yapılan anket çalışması ile yapılan deneyimsel öğrenme metodunun, öğrenme eylemlerine olumlu veya olumsuz katkılarının ortaya çıkarılması hedeflenmiştir.
The course materials provided by design education institutions and organizations now heavily incorporate digital media techniques more than ever before. Consequently, students have been able to enhance their ability to express themselves in digital settings. However, this shift also marks a departure from the traditional interactive learning environment that has long been a cornerstone of design education, which emphasizes experiential and team-based learning. Within the framework of the Structure Knowledge course in the fall semester course curriculum of the 2023–2024 academic year at Selçuk University Faculty of Architecture and Design, Department of Interior Architecture, the subject of stairs—a vertical circulation element—was discussed with second-year interior architecture students. The stairs were grouped into groups of 74 people based on stair shapes and materials as part of the experiential learning method. The technical drawing method was used to create plan and section drawings, as well as two and three-dimensional models at a scale of 1/20. The study's application phase comprises three main parts. The first phase is the preparation phase, followed by the implementation phase, and concludes with the evaluation and findings phase, where the survey data is examined. Using a survey given to the study's participating student groups, the goal was to ascertain whether the experiential learning approach had a beneficial or detrimental impact on the learning activities.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İç Mimarlık |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 4 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)