The purpose of this study is to portray the current situation of massive open online course (MOOC) structures and operations, and determine the opinions of educational experts in the field of distance education regarding the contribution of MOOCs to lifelong learning and the knowledge economy. The research, modeled as a qualitative case study, with participants selected using criterion sampling thus the participants comprised of experts whom have been a part of the design process of MOOCs and have academic publications regarding MOOCs. During the data gathering process, a document analysis covering 11 predetermined MOOC providers was conducted. The results of this analysis were combined with 5 items to establish a data gathering tool, utilized to conduct semi structured interviews with distance education experts. The data gathered from these interviews were subjected to content analysis. The results are indicative, from the perspective of the document analysis conducted, based on 7 evaluation criteria determined to portray the current situation of MOOCs. In addition, the opinions of distance education experts regarding the contribution of MOOCs to life long learning and the knowledge economy, and making MOOCs more attractive, have been provided with direct quotations and through themes and sub themes. Various recommendations have been made for researchers based on relevant research findings
MOOCs life-long learning knowledge economy continuing professional development
Bu araştırmanın amacı kitlesel açık çevrimiçi derslerin yapı ve işleyişine ilişkin var olan durumu ortaya koyarak, uzaktan eğitim alanında görev yapan eğitim uzmanlarının, kitlesel açık çevrim içi derslerin hayat boyu öğrenme ve bilgi ekonomisine katkılarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılarak desenlenen bu araştırma kapsamında çalışmanın katılımcıları ölçüt örnekleme yöntemiyle belirlenmiş, böylece araştırmanın katılımcıları kitlesel açık çevrimiçi derslerle ilgili akademik yayınları bulunan, çevrimiçi ders tasarımı sürecinin bir parçası olmuş olan uzmanlardan oluşmuştur. Veri toplama süreci kapsamında, önce belirlenmiş olan 11 tane kitlesel açık çevrimiçi ders sağlayıcısını kapsayan doküman analizi gerçekleştirilmiştir. Daha sonra bu doküman analizi sonuçlarını da içeren ve 5 maddeden oluşan veri toplama aracı kullanılarak, uzaktan eğitim uzmanlarıyla bir yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu görüşmeler sonucunda elde edilen veriler, yapılan içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; yapılan doküman analizi perspektifinde kitlesel açık çevrimiçi derslerin dünyadaki mevcut durumu, belirlenen 7 değerlendirme kriterine göre ortaya konmuştur. Bunun yanında uzaktan eğitim uzmanlarının, kitlesel açık çevrimiçi derslerin hayat boyu öğrenme sürecine ve bilgi ekonomisine yönelik katkılarıyla, kitlesel açık çevrimiçi derslerin cazip hale getirilmesine ilişkin görüşleri tema ve alt temalar kullanılarak ve doğrudan alıntılar verilerek paylaşılmış, ilgili araştırma bulguları kapsamında araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur
Kitlesel açık çevrimiçi dersler hayat boyu öğrenme bilgi ekonomisi sürekli mesleki gelişim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Gönderilme Tarihi | 6 Şubat 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 5 Sayı: 4 |