Advances
in information technologies (IT) that became prominent since the 1980’s gained
significance in the 21st century based on the integration of computer
technologies with the education-instruction processes and the developments in
the fields of technology. In this context, one of the most important steps
taken in Turkey was the introduction of the IT course in almost all educational
levels to train qualified computer literate individuals. Various new
regulations and developments have introduced to the junior high school
information technologies and software (ITS) course curriculum based on the
developments in science and technologies and the changes introduced to the
education system by the Ministry of National Education. The last two of these
changes were implemented in 2012 and 2017. The objective of the study
was to examine and compare the 2017 draft ITS course curriculum with the 2012
ITS curriculum and demonstrate the advantages and disadvantages of the draft
compared to the previous curriculum. The study was conducted as case study, a
qualitative research method. The data were gathered with document review and
semi-structured interviews. Participants included 20 junior high school ITS
course teachers determined with snowball sampling method. The data were
analyzed by the descriptive analysis method. Based on the findings, it can be
stated that the 2017 draft ITS curriculum has more advantages compared to the
2012 curriculum and the teachers considered the new curriculum draft more
effective and applicable. However, it was determined that the textbook should
be immediately developed before the implementation of the curriculum.
Curriculum assessment curriculum development information technologies and software course
Ülkemizde
1980’li yıllarda başlayan bilgisayar teknolojilerine, eğitim-öğretim süreçleri
ile bütünleştirilmesine ve teknoloji alanında yaşanan gelişmelere bağlı olarak
21. yüzyılda daha fazla önem verilmeye başlanmıştır. Bu bağlamda, ülkemizde
atılan en önemli adımlardan biri de nitelikli bilgisayar okuryazarı bireylerin
yetiştirilmesi amacıyla hemen hemen tüm eğitim basamaklarını kapsayacak şekilde
bilişim teknolojilerinin bir ders olarak okutulmaya başlanması olmuştur.
Ortaokul bilişim teknolojileri ve yazılım (BTY) dersi, öğretim programında
bilim ve teknolojideki gelişmelere ve Milli Eğitim Bakanlığı’nın eğitim
sisteminde yaptığı yenilikler ile değişikliklere bağlı olarak çeşitli
düzenlemeler ve geliştirme çalışmaları yapılmıştır. Bunlardan son ikisi 2012 ve
2017 yıllarında gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmanın amacı 2017 BTY dersi taslak
öğretim programının 2012 BTY dersi öğretim programı ile karşılaştırılarak
incelenmesi ve bir önceki programa göre olumlu ve olumsuz yönlerinin ortaya
konmasıdır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması
kullanılmıştır. Araştırma verileri doküman incelemesi ve yarı-yapılandırılmış
görüşmelerle elde edilmiştir. Araştırmanın katılımcıları, kartopu örnekleme
yöntemi kullanılarak belirlenen 20 adet BTY dersi ortaokul öğretmeninden
oluşmaktadır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir.
Araştırmanın sonuçlarına göre, 2017 yılı BTY dersi taslak öğretim programının
2012 yılı öğretim programına göre güçlü yönlerinin daha fazla olduğu ve
öğretmenler tarafından daha etkili ve uygulanabilir bulunduğu söylenebilir.
Bununla birlikte, öğretim programının uygulanmasına geçilmeden önce öğrencilere
ders çalışma kitabının ivedilikle hazırlanması gerektiği belirlenmiştir.
program değerlendirme program geliştirme bilişim teknolojileri ve yazılım dersi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 2 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 2 |