Popular culture and process of production of popular culture, has a close relationship with social structure’s economic and social indicators. Emergence of postmodernism as a social theory has a strong effect on production of popular culture. Relationship between Postmodernism and popular culture gains its core configuration on icons that are dominant for popular culture texts and on phenomenon of women image. Forms of identity on popular culture texts require a def inition of postmodern identity. This study includes an identity analysis of Madonna, who is a significant representative of postmodern identity. Discussion in this paper, which was carried on the problematic of Madonna as a representative of postmodern feminism or a defender of “produce- consume” policy, intends to determine visibility of postmodern identity at popular culture texts.
Popüler kültür ve popüler kültürün üretim süreci, toplumsal yapının siyasal, ekonomik ve sosyal göstergeleriyle yakından ilişkilidir. Postmodernizmin sosyal bir teori olarak ortaya çıkışı, popüler kültürün üretim süreci üzerinde de oldukça etkili olmuştur. Postmodernizm ve popüler kültür ilişkisi, popüler kültür metinleri için başat değerde olan ikonlar üzerinde ve kadın imgesinin bu metinlerdeki görüngülerinde esas şeklini bulmaktadır. Popüler kültür metinlerindeki kimlik biçimleri, postmodern bir kimlik tanımlamasını da beraberinde getirmektedir. Bu çalışma, popüler kültür çalışmalarında postmodern kimliğin önemli bir temsili olan Madonna üzerinden bir kimlik analizini içermektedir. Madonna’nın postmodern feminizmin bir temsilcisi mi yoksa kapitalist sistemin “üret-tüket” siyasetinin bir savunucusu mu olup olmadığı sorunsalı üzerinden yürütülen tartışma, popüler kültür metinlerinde postmodern kimliğin görünürlüğünü belirlemeyi hedeflemektedir.
Diğer ID | JA39HN22EG |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 2 Sayı: 4 |