Toplumların kalkınmasını sağlayan en önemli etkenlerden biri eğitimdir. Her ülkenin sosyal, siyasi, ekonomik yapısına uygun bir eğitime ihtiyacı olmaktadır. Bu nedenle toplumların eğitim sistemleri farklılaşmaktadır. Aynı zamanda uygulanan eğitim sistemleri dinamik bir yapıya sahip olmaktadır. Buna bağlı olarak sistemde toplumun ihtiyaçlarına göre zaman zaman gerekli değişiklikler yapılmaktadır. Eğitim, ülkelerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmesini sağlamaktadır. Eğitimle ekonomi ve kalkınma arasında oldukça güçlü bir ilişki bulunmaktadır. Çok sayıda göçmen vatandaşın yaşamakta olduğu Almanya, Dünyanın en büyük ekonomik gücüne sahip olan ülkelerinden biridir. Federal Almanya uluslararası sınavlarda başarılı bir ülkedir. Bu başarıyı getirense eğitim sistemidir. Toplumların ihtiyaç duyduğu insanları yetiştiren ana faktör eğitimdir. Bu nedenle ülkelerin eğitim sistemini özenle oluşturması gereklidir. Diğer bir deyişle eğitimin doğru yapılandırılması gerekmektedir. Eğitim sistemi doğru yapılandırıldığında sistem doğru işlemektedir. Bunun sonucunda örgütsel amaçlar gerçekleşmektedir. Aynı zamanda örgütlerinin verimli çalışması sağlanmaktadır. Eğitim örgütleri ülkelerin geleceğini şekillendirmektedir. Bu nedenle her ülkenin eğitim sistemi o ülkenin kalbi gibidir. Eğitim sistemi düzgün çalışmadığında bütün sistem çökmektedir. Bu nedenle farklı ülkelerin eğitim sistemleri dikkatle incelenmelidir. Bu eğitim sistemlerindeki uygulamalar dikkate alınmalıdır. Bu çalışmada dünyada söz sahibi ülkelerden biri olan Almanya’nın eğitim sisteminin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Federal Almanya’nın eğitim sisteminden bahsedilmiştir. Bu çalışmada öğretmen yetiştirme ve yönetici yetiştirme politikasına da değinilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi Cilt 4 Sayı 1 |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Mayıs 2020 |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1 |