Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

NATALİA GİNZBURG’UN BÜTÜN DÜNLERİMİZ VE AİLE SÖZLÜĞÜ İSİMLİ ESERLERİNDE AİLENİN İŞLENİŞİ

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 20 - 32, 16.08.2024

Öz

Çalışmada Natalia Ginzburg'un Tüm Dünlerimiz ve Aile Deyişleri adlı iki romanında aile ve ailenin temel eğilimleri ele alınmıştır. Ginzburg, İkinci Dünya Savaşı sırasında İtalya'da yaşayan Yahudi bir ailenin çocuğuydu. 14 Temmuz 1916'da doğdu ve 7 Ekim 1991'de öldü. Ginzburg çoğunlukla aile ilişkileri hakkında yazdı. Ayrıca Faşist İtalya dönemindeki politikayla da ilgiliydi. Temelde romanlar ve kısa öyküler yazdı. Bütün Dünlerimiz adlı roman, babanın erken yaşta öldüğü bir ailenin dağılmasını konu alır. Öte yandan Aile Deyişleri adlı roman, Mussolini'nin Faşist İtalya'sında anne ve babanın yaşadığı Yahudi bir Aileyi ele alır. İkinci aile Yahudi kimlikleri nedeniyle Zorluklarla karşı karşıya kalsa da buna karşı daha istikrarlı bir performans sergilediler. Bunun sebebinin anne ve babanın hayatta olması ve aileyi bir araya toplamaları çabasından kaynaklanmaktadır. Çalışmada aile bireyleri arası ilişkiler, ebeveynlerin rolleri ve önemleri araştırılmaktadır. Bununla birlikte bir kadın yazar olarak Natalia Ginzburg’un olaylara yaklaşımları da ele alınmıştır.

Kaynakça

  • Adalgisa, G. (1993). Natalia Ginzburg's `La Madre': Exposing Patriarchy's Erasure of the Mother. Modern Language Review, 88 (4), 864-880.
  • Bloomfield, M. W. (1971). Judaism and the Study of Literature. A Journal of Orthodox Jewish Thought, 12 (2), 21-37.
  • Chodorow, N. (1978). Mothering, Object-Relations, and the Female Oedipal Configuration. Feminist Studies, 4(1), 137–158.
  • Coburn, M. (2007). Resistance-at-Risk: The Crìtique of Fascism and the Ethics of Writing in Natalia Ginzburg’s Lessico Famigliare. Italica, 84 (4), 755–769.
  • Curiel, R. (1963). Un’autobiografia senza protagonista. La Rassegna Mensile di Israel, 29 (7/8), 346–348.
  • De Tommaso, P. (1963). Una Scrittrice «Geniale ». Belfagor, 18 (3), 335–340.
  • Di Nepi, P. (2010). L’Italia degli Ebrei Scrittori: Dall’Identità Precoce al Problema dell’Identità. La Rassegna Mensile Di Israel, 76(1/2), 299–322.
  • Eagleton, T. (1983). Literary Theory. Minneapolis: Minnesota UP.
  • Freud, S. (1963). Psychoanalysis for Teachers and Parents (B. Low, Trans.). Noston: Beacon Press.
  • Freud, S. (1991). The Interpretation of Dreams (A. Richards, Ed.). London: Penguin.
  • Ginzburg, N. (2019). Aile Sözlüğü (N. Önol, Trans). İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınları.
  • Ginzburg, N. (2020). Bütün Dünlerimiz (K. Atakay, Trans.). İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınları.
  • Goldensohn, L. (1992). Natalia Ginzburg: The Days and Houses of her Art. Salmagundi, 96, 96–129.
  • Hughes, H. S. (1992). The Families of Natalia Ginzburg. Salmagundi, 96, 157–167.
  • Karail Nazlıcan, D.D. (2017, Ekim 4-6). Bireysel Bellekten Kolektif Belleğe: Natalia Ginzburg’un Aile Sözlüğü Romanında Belleğin Anlatım Biçimleri (Basılı bildiri özeti). 5. Uluslararası Batı Kültürü ve Edebiyatları Araştırmaları Sempozyumu, Sivas, Türkiye.
  • Karail, D.D., Bedin, C. (2017). Natalia Ginzburg’un Bütün Dünlerimiz Romanında Kadın İmgeleri. O. Yamaner (Edt.), Savaş Söylemlerinde Kadın İmgesi (ss. 68-97). Yeni İnsan Yayınevi.
  • Leonard, M. (2013). Freud and tragedy: Oedipus and the Gender of the Universal. Classical Receptions Journal, Volume 5, Issue 1, 63–83.
  • Romano, G. (1970). The Jewish Novel in Italy. European Judaism: A Journal for the New Europe, 4 (2), 27–34.
  • Rondini, A. (2003). Dalla Voce alla Parola: Competenze Culturali e di Lettura in «Lessico Famigliare» di Natalia Ginzburg. Italianistica: Rivista Di Letteratura Italiana, 32 b(3), 401–416.
  • Valori, P. (1989). Review of Psicanalisi e morale in Freud. Gregorianum, 70 (1), 189–190.
  • Wallis W. ve Menozzi. (1994). Anchoring Natalia Ginzburg. The Kenyon Review, 16 (1), 115–130.
  • Wright, E. (1984). Psychoanalytic Criticism: Theory in Pracrice. London: Methuen.
  • Yılmaz, Z. (2003). Il motivo della morta nella narrativa Natalia Ginzburg. Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 43 (2), 125-131.
  • Yücesan, B. (2017, Ekim 4-6). Giorgio Bassani’de Belleğin Temel Unsurları (Tam metin basılı bildiri). V. Uluslararası Batı Kültürü ve Edebiyatları Araştırmaları Sempozyumu, Sivas, Türkiye.

THE PROCESS OF FAMILY IN THE TWO WORKS NAMED ALL OUR YESTERDAYS AND FAMILY SAYINGS OF NATALIA GINZBURG

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 20 - 32, 16.08.2024

Öz

In the study, family and its basic tendencies were discussed in Natalia Ginzburg's two novels, All Our Yesterdays and Family Sayings. Ginzburg was the child of a Jewish family living in Italy during World War II. She was born on July 14, 1916 and died on October 7, 1991. Ginzburg wrote mostly about family relationships in her works. It was also concerned with politics during the time of Fascist Italy. She wrote mainly novels and short stories. The novel All Our Yesterdays is about the dissolution of a family where the father dies at an early age. On the other hand, the novel Family Sayings deals with a Jewish Family where the mother and father live in Mussolini's Fascist Italy. Although the second family faced difficulties due to their Jewish identity, they performed more consistently. The reason for this is that the mother and father survive and they try to hold the family together. In the study, the relationships between family members, the roles and importance of parents are investigated. In addition, Natalia Ginzburg's approaches to events as a female writer are also discussed.

Kaynakça

  • Adalgisa, G. (1993). Natalia Ginzburg's `La Madre': Exposing Patriarchy's Erasure of the Mother. Modern Language Review, 88 (4), 864-880.
  • Bloomfield, M. W. (1971). Judaism and the Study of Literature. A Journal of Orthodox Jewish Thought, 12 (2), 21-37.
  • Chodorow, N. (1978). Mothering, Object-Relations, and the Female Oedipal Configuration. Feminist Studies, 4(1), 137–158.
  • Coburn, M. (2007). Resistance-at-Risk: The Crìtique of Fascism and the Ethics of Writing in Natalia Ginzburg’s Lessico Famigliare. Italica, 84 (4), 755–769.
  • Curiel, R. (1963). Un’autobiografia senza protagonista. La Rassegna Mensile di Israel, 29 (7/8), 346–348.
  • De Tommaso, P. (1963). Una Scrittrice «Geniale ». Belfagor, 18 (3), 335–340.
  • Di Nepi, P. (2010). L’Italia degli Ebrei Scrittori: Dall’Identità Precoce al Problema dell’Identità. La Rassegna Mensile Di Israel, 76(1/2), 299–322.
  • Eagleton, T. (1983). Literary Theory. Minneapolis: Minnesota UP.
  • Freud, S. (1963). Psychoanalysis for Teachers and Parents (B. Low, Trans.). Noston: Beacon Press.
  • Freud, S. (1991). The Interpretation of Dreams (A. Richards, Ed.). London: Penguin.
  • Ginzburg, N. (2019). Aile Sözlüğü (N. Önol, Trans). İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınları.
  • Ginzburg, N. (2020). Bütün Dünlerimiz (K. Atakay, Trans.). İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınları.
  • Goldensohn, L. (1992). Natalia Ginzburg: The Days and Houses of her Art. Salmagundi, 96, 96–129.
  • Hughes, H. S. (1992). The Families of Natalia Ginzburg. Salmagundi, 96, 157–167.
  • Karail Nazlıcan, D.D. (2017, Ekim 4-6). Bireysel Bellekten Kolektif Belleğe: Natalia Ginzburg’un Aile Sözlüğü Romanında Belleğin Anlatım Biçimleri (Basılı bildiri özeti). 5. Uluslararası Batı Kültürü ve Edebiyatları Araştırmaları Sempozyumu, Sivas, Türkiye.
  • Karail, D.D., Bedin, C. (2017). Natalia Ginzburg’un Bütün Dünlerimiz Romanında Kadın İmgeleri. O. Yamaner (Edt.), Savaş Söylemlerinde Kadın İmgesi (ss. 68-97). Yeni İnsan Yayınevi.
  • Leonard, M. (2013). Freud and tragedy: Oedipus and the Gender of the Universal. Classical Receptions Journal, Volume 5, Issue 1, 63–83.
  • Romano, G. (1970). The Jewish Novel in Italy. European Judaism: A Journal for the New Europe, 4 (2), 27–34.
  • Rondini, A. (2003). Dalla Voce alla Parola: Competenze Culturali e di Lettura in «Lessico Famigliare» di Natalia Ginzburg. Italianistica: Rivista Di Letteratura Italiana, 32 b(3), 401–416.
  • Valori, P. (1989). Review of Psicanalisi e morale in Freud. Gregorianum, 70 (1), 189–190.
  • Wallis W. ve Menozzi. (1994). Anchoring Natalia Ginzburg. The Kenyon Review, 16 (1), 115–130.
  • Wright, E. (1984). Psychoanalytic Criticism: Theory in Pracrice. London: Methuen.
  • Yılmaz, Z. (2003). Il motivo della morta nella narrativa Natalia Ginzburg. Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 43 (2), 125-131.
  • Yücesan, B. (2017, Ekim 4-6). Giorgio Bassani’de Belleğin Temel Unsurları (Tam metin basılı bildiri). V. Uluslararası Batı Kültürü ve Edebiyatları Araştırmaları Sempozyumu, Sivas, Türkiye.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İtalyan Dili, Edebiyatı ve Kültürü
Bölüm TOBİDER - Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi Cilt 8 Sayı 2
Yazarlar

İlhan Karasubaşı 0000-0002-0053-1202

Erken Görünüm Tarihi 30 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 16 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 28 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 11 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karasubaşı, İ. (2024). NATALİA GİNZBURG’UN BÜTÜN DÜNLERİMİZ VE AİLE SÖZLÜĞÜ İSİMLİ ESERLERİNDE AİLENİN İŞLENİŞİ. Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi, 8(2), 20-32.