Rekabet ortamının gün geçtikçe artmasıyla, turizm işletmelerinin turistlerin satın alma tercihleri konusundaki istekleri üzerinde
çalışmaları önem kazanmıştır. Günümüzde konaklamalı turizm, gelen turistlerin satın alma tercihleri doğrultusunda değişiklik
göstermektedir. Özellikle tatil yörelerindeki otel işletmeleri, sundukları hizmetin yanı sıra, sahip oldukları peyzaj düzenlemeleri ile
tercih sebebi olmaya devam etmektedir. Bu çalışmada turizm işletmelerinin sahip oldukları peyzaj düzenlemelerinin, turistlerin satın
alma kararlarındaki rolü ortaya konulmuştur. Bu doğrultuda verilerin elde edilmesi amacıyla Antalya ili Belek ilçesinde yer alan
5 yıldızlı otellerden basit tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak, anket tekniğinden faydalanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre
peyzaj düzenlemelerinin satın alma kararlarında 2 ve daha sonraki tercihlerde oldukça önemli bir yere sahip olduğu tespit edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Mayıs 2016 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 2 |