Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki mesleki eğitimin düşünsel yapısı içerisinde turizm eğitiminin gelişimi üzerine bir değerlendirme
yapmaktır. Milli Eğitim Şurası kararlarının kaynak dokümanlar olarak kabul edildiği çalışmada mesleki eğitime yönelik gelişimler
kronolojik ve sistematik bir şekilde irdelenmiş ve turizm eğitimine yönelik kırılma noktaları tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada
Türkiye’nin mesleki eğitim gelişim süreci, kronolojik olarak içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Araştırma bulguları
sonucunda mesleki eğitimin gelişimine yönelik alınan kararlarda sistematik bir uyum bütünlüğü olmadığı ve turizm eğitimine
yönelik sadece beş şurada karar alındığı tespit edilmiştir. Araştırmanın, gelecek dönemlerde düzenlenecek Milli Eğitim Şura’ları
arasında sistematik bir bütünlük sağlama konusunda yol gösterici olabileceği düşünülmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Mayıs 2016 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 2 |