Coğrafi
konumu ve zengin tarihi kültürel mirası ile Türkiye, Asya ile Avrupa’yı
birbirine bağlayan köprü vazifesi görmektedir. Geçmişte birçok medeniyete ev
sahipliği yapmış olan İstanbul bugün, Türkiye’nin önemli turistik
destinasyonlarından biri konumundadır. Turist rehberi ise, turistlere
seyahatleri boyunca eşlik eden, turistlerin seyahatlerini kolaylaştıran, yöreyi
ve ülkeyi turistlere tanıtan, turizm sektöründe önemli rol oynayan aktörlerden
biridir. Araştırmada yerli turistlerin “Türkiye”,
“İstanbul”, “Turizm” ve “Turist Rehberi” kavramlarına yönelik algılarının
metaforlar aracılığıyla belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini
İstanbul’u turist rehberleri eşliğinde ziyaret eden yerli turist grupları
oluşturmaktadır. Araştırmaya veri sağlamak amacıyla hazırlanan yarı
yapılandırılmış anket formu, kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak 2017 yılı
Temmuz-Ağustos ayları arasında İstanbul’u turist rehberi eşliğinde ziyaret eden
yerli turist gruplarına uygulanmıştır. Elde edilen 38 adet anket formundan 8
tanesi katılımcıların
oluşturduğu metafor ile bu metaforların kaynağı arasındaki ilişkinin
kurulamaması nedeniyle elenmiş, geriye kalan 30 adet anket formu araştırmaya
dahil edilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgu bilim (fenomenoloji)
deseninin kullanıldığı bu araştırmanın verileri, içerik analizi tekniği ile
değerlendirilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda İstanbul’u turist
rehberi aracılığıyla ziyaret etmiş 30 yerli turist tarafından; “Türkiye”
kavramı için 22, “İstanbul” kavramı için 19, “Turizm” kavramı için 22 ve
“Turist Rehberi” kavramı için ise 22 adet metafor geliştirildiği ve bu
metaforların daha çok olumlu algılardan oluştuğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 22 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 1 |