Turizm
sektöründe turistlerin ulaşım ihtiyacını karşılayarak önemli bir görevi yerine
getiren havayollarının, yolcuları tarafından iyi algılanması, onlara diğer hava
yolları ile olan rekabette avantaj sağlayabilecektir. Özellikle birbirine
benzer ürün ve hizmetlerin üretildiği bir sektörde, havayollarının kendilerini
taklit edilemez kılmalarında, kurumsal itibar ve tüketici temelli marka
denkliği kavramları ön plana çıkmaktadır. Bu kapsamda araştırmanın amacı yerli
turistlerin havayollarına yönelik itibar algısının tüketici temelli marka
denkliği üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada veri toplama yöntemi
olarak anket tekniğinden faydalanılmış ve Adnan Menderes Havalimanı iç hatlar
terminaline Türk Hava Yolları ile seyahat eden yerli turistlerden kolayda
örnekleme yöntemi ile belirlenen 521 turiste anket uygulanmış ve elde edilen
veriler yapısal eşitlik modellemesi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara
göre; kurumsal itibar algısını oluşturan boyutların tüketici temelli marka
denkliği boyutları üzerinde önemli etkilerinin olduğu tespit edilmiştir. Elde
edilen bulgulardan hareketle, turistlerin ulaşımında önemli bir görev üstlenen
havayollarının itibar algısı konusuna önem vermeleri, onların algılanan
kalitesinde, marka farkındalıklarında ve marka sadakatlerinde iyileştirmeler
sağlayacaktır.
Kurumsal itibar Tüketici temelli marka denkliği Yerli Turistler Yapısal eşitlik modellemesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 26 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 20 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 2 |