Destinasyonlar
birçok faktörü bünyesinde bulunduran farklı turistik ürün ve hizmetleri bir
arada sunarak insanları kendilerine doğru çeken merkezler olarak nitelendirilmektedir.
İnsanları belirli zamanda, belli bir
destinasyonda tatilini geçirmeye yönelten motivasyonlar bulunmaktadır.
Bu seyahat motivasyonları arasında destinasyonların sahip olduğu kültürel
değerler, ülkelerin kültürel sermayesi niteliğindeki varlıklardır. Geçmişin
tarihi ve kültürel boyutunun günümüze yansımasını ifade eden bu değerler tarihe
ışık tutan bir ayna özelliği taşımaktadır.
Turizm sektöründe, sahip olduğu kaynaklar ve
çekicilikler açısından, birbirine benzeyen çok sayıda destinasyon mevcuttur.
Nadiren bulunan bu kültürel değerler destinasyonlar için önemli bir çekim
unsuru olmakla birlikte destinasyonun benzer özelliklere sahip diğer
destinasyonlar arasından sıyrılarak, tercih edilebilmesinde büyük önem
taşımaktadır. Bu çalışmada önemli
kültürel değerlere sahip bir destinasyon olan Çanakkale iline yönelik seyahat
motivasyonlarını belirlemek amaçlanmaktadır. Araştırmada verilerin analizinde
istatistiksel yöntem olarak; kolerasyon ve regresyon analizi yöntemleri
kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda araştırma kapsamında oluşturulan
hipotezlerin test edilmesiyle ziyaretçilerin seyahat motivasyonları ve kültürel
değer algılarının destinasyon seçim imajını etkilediği sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 15 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2 |