In this study, a comprehensive analysis of publications on destination brand between 2013 and 2023 was conducted in order to make existing knowledge visible and thus provide a roadmap for future research and academics. In this direction, the data obtained from Web of Science databases were evaluated bibliometrically using R software. As a result of the analysis, the performance of publications, sources, authors, countries and words related to destination brand was determined using citation and frequency criteria; conceptual, intellectual and social structures shaped in the context of the subject were revealed. In this way, it is thought that by evaluating the scientific performance of authors, institutions and countries related to destination brand and making the most important authors, institutions, articles and journals visible, the contributions of future researches to the relevant national literature will be supported, researchers will be assisted in determining the subject of study, and it may be a source of motivation to examine the concept of destination branding in more depth.
Bu çalışmanın tüm hazırlanma süreçlerinde etik kurallara riayet edildiğini yazar beyan eder. Aksi bir durumun tespiti halinde Turizm Akademik Dergisinin hiçbir sorumluluğu olmayıp, tüm sorumluluk makale yazarına aittir.
Bu çalışmanın hazırlanması süresince herhangi bir bireyden ya da kurumdan ayni ya da nakdi bir yardım/destek alınmamıştır.
Bu çalışma, mevcut bilgiyi görünür kılmak ve böylece gelecekteki araştırmalar ve akademisyenler için bir yol haritası sağlamak amacıyla 2013-2023 yılları arasında destinasyon markası konulu yayınların kapsamlı bir analizini yapmıştır. Bu doğrultuda WoS veri tabanlarından elde edilen veriler R yazılımı kullanılarak bibliyometrik olarak değerlendirilmiştir. Analiz sonucunda atıf ve sıklık kriterleri kullanılarak destinasyon markası ile ilgili yayınların, kaynakların, yazarların, ülkelerin ve kelimelerin performansı belirlenmiş; konu bağlamında şekillenen kavramsal, düşünsel ve sosyal yapılar ortaya çıkarılmıştır. Böylelikle destinasyon markası ile ilgili yazarların, kurumların ve ülkelerin bilimsel performansları değerlendirilerek en önemli yazarların, kurumların, makalelerin ve dergilerin görünür hale gelmesiyle bundan sonra yapılacak araştırmaların özellikle ilgili ulusal literatüre katkılarının destekleneceği, araştırmacılara çalışma konusu belirlemede yardımcı olunacağı ve destinasyon markası kavramının daha derinlemesine incelenmesinde bir motivasyon kaynağı olabileceği düşünülmektedir.
Bu çalışmada ikincil veriler kullanıldığından etik kurul kararı gerektirmeyen araştırmalar arasında yer almaktadır.
Bu çalışmanın hazırlanması süre since herhangi bir bireyden ya da kurumdan ayni ya da nakdi bir yardım/destek alınmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm Pazarlaması |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2 |