Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Medya Bağımlılığı İle Boş Zamanda Sıkılma Algısı ve Yaşam Doyumu Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi

Yıl 2023, , 35 - 42, 30.06.2023
https://doi.org/10.53601/tourismandrecreation.1290654

Öz

Mevcut araştırma nitel yöntemle hazırlanmış olup veriler SPSS 21 programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın verileri anket tekniği ile elde edilmiştir. Araştırmanın evrenini üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Bu kapsamda Türkiye’deki farklı üniversitede eğitim öğretim gören toplam 395 öğrenciye ulaşılmıştır. Araştırmanın amacı boş zamanda sıkılma algısı ile sosyal medya bağımlılığı ve yaşam doyumu arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın amacı doğrultusunda pearson korelasyon, t testi ve ANOVA analizleri gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda boş zamanda sıkılma algısı ile sosyal medya bağımlılığı arasında anlamlı pozitif yönlü (48) ilişki bulunmuştur. Mevcut çalışma kapsamında sosyal medya bağımlılığı ile yaşam doyumu arasında anlamlı bir ilişki ortaya çıkmamıştır. Ayrıca çalışma kapsamında boş zamanda sıkılma algısı ve yaşam doyumu arasında (-16) negatif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Cinsiyete göre sosyal medya bağımlılığı, yaşam doyumu ve boş zamanda sıkılma algısı arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Katılımcıların sosyal medyada geçirdikleri süre ile sosyal medya bağımlılık düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Ahmed, S. M. S. (1990). Psychometric Properties of the Boredom Proneness Scale. Perceptual and Motor Skills, 71, 963–966.
  • Andreassen, C. S., Torsheim, T., & Pallesen, S. (2014). Predictors of Use ff Social Network Sites At Work-A Specific Type of Cyberloafing. Journal of Computer-Mediated Communication, 19(4), 906-921.
  • Ayhan, C., Kaya, B .H. ,Yalçın, İ. & Karakaş, G. (2018). Serbest Zamanda Sıkılma Algısı, Yalnızlık ve Sosyal Medya Bağımlılığı Arasındaki İlişki, Conference: Erpa International Congresses on Education, 28 Haziran-1 Temmuz 2018, ss.58, İstanbul.
  • Balcı, Ş. & Baloğlu, E. (2018). Sosyal Medya Bağımlılığı ile Depresyon Arasındaki İlişki: “Üniversite Gençliği Üzerine Bir Saha Araştırması”. İletişim Dergisi, 29, 209-234.
  • Bench, S. W., & Lench, H. C. (2013). On The Function Of Boredom. Behavioral Sciences, 3, 459–472. Bilgin, M. (2018). Ergenlerde Sosyal Medya Bağımlılığı ve Psikolojik Bozukluklar Arasındaki İlişki. The Journal of International Scientific Researches, 3(3), 237-247.
  • Blaszczynski, A., McConaghy, N. & Frankova, A. (1990). Boredom Proneness in Pathological Gambling. Psychological Reports, 67(1), 35-42.
  • Caldwell, L., Darling, N., Payne, L. L. & Dowdy, B. (1999). Why Are You Bored? An Examination of Psychological and Social Control Causes of Boredom among Adolescents. Journal of Leisure Research, 31, 103– 121.
  • Carriere, J. S. A., Cheyne, J. A. & Smilek, D. (2008). Everyday Attention Lapses and Memory Failures: the Affective Consequences of Mindlessness. Consciousness and Cognition, 17, 835–847.
  • Çetiner, H. & Yayla, Ö. (2021). Aktivite Bağlılığının Yaşam Tatmini ve Yaşam Kalitesi Üzerine Etkisi: Bisiklet Kullanıcılarına Yönelik Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 42, 209-222.
  • Diener, E., Oishi, S. & Lucas, R. E. (2003). Personality, Culture, and Subjective Wellbeing: Emotional and Cognitive Evaluations of Life. Annual Reviews, 54, 403-425.
  • Duygun, S., Turkak,V., Cöhce, E. & Balcı, Ç.R. (2022). Lise Öğrencilerinde Boş Zaman Can Sıkıntısının Sosyal Medya Bağımlılığı Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi. Anatolia Social Research Journal, 1(1), 106-119.
  • Fahlman, S. A., Mercer-Lynn, K. B., Flora, D. B. & Eastwood, J. D. (2013). Development and Validation of the Multidimensional State Boredom Scale. Assessment, 20, 68–85.
  • Frish, M. B. (2006). Quality of Life Therapy: Applying A Life Satisfaction Approach to Positive Psychology and Cognitive Therapy. (First Edition). New Jersey, John Wiley & Sons.
  • Griffiths, M. D., Kuss, D.J. & Demetrovics, Z. (2014). Social Networking Addiction: An Overview of Preliminary Findings. In: Rosenberg, K. P., Feder, L.C. (Eds.), Behavioral Addictions. Academic Press, pp. 119–141.
  • Güneş, N. A., Akbıyık, İ. D., Aypak, C. & Görpelioğlu, S. (2018). Lise Öğrencilerinde Sosyal Medya Bağımlılığı ve Uyku Kalitesi. Türkiye Aile Hekimliği Dergisi, 22 (4) , 185-192.
  • Harrington, D. (2009). Confirmatory Factor Analysis. New York, Oxford University Press, Inc. Harris, M. B. (2000). Correlates and Characteristics of Boredom Proneness and Boredom. Journal of Applied Social Psychology, 30(3), 576-598.
  • Iso-Ahola S. E. & Weissinger E. (1987). Leisure and Boredom. Journal of Social and Clinical Psychology, 5, 356-364.
  • Iso-Ahola, S. E. & Weissinger, E. (1990). Perceptions of Boredom in Leisure: Conceptualization, Reliability and Validity of the Leisure Boredom Scale. Journal of Leisure Research, 22(1), 1–17.
  • Kaplan, A. M. & Haenlein, M. (2010). Users of the World, Unite! the Challenges and Opportunities of Social Media, Business Horizons, 53(1), 59-68.
  • Kara, F. M., Öncü, E. & Gürbüz, B. (2014). Leisure Boredom Scale: the Factor Structure and the Demographic Differences. The Turkish Journal of Sport and Exercise, 16(2), 28–35.
  • Kara, F. M., Sarol, H., Gürbüz, B. & Gürkan, R. K. (2022). Serbest Zamanda Sıkılma Algısının Mesleki Tükenmişliği ve Sosyal Medya Bağımlılığını Belirlemedeki rolü, 3rd. International Recreation and Sports Management Congress, 16-19 Mayıs 2022, ss. 320-321, Antalya.
  • Kara, M. F. & Gürbüz, B. (2022). Serbest Zamanlarda Sıkılma Algısı: İnternet Bağımlılığı ve Algılanan Sosyal Yetkinlik İlişkisi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2), 200-216.
  • Karadağ, A. (2019). Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Medya Bağımlılığı ve Psikolojik Semptomlar Arasındaki İlişki. Bağımlılık Dergisi, 20(3), 154-166.
  • Kayış, A. (2014). Güvenirlik Analizi, İçinde Şeref Kalaycı (Ed.), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, ss. 403-419, Asil Yayın, Ankara.
  • Kierkegaard, S. (1987). Either/Or, vol 1. (çev. H. V. Hong and E. H. Hong). Princeton, NJ: Princeton University Press.
  • Korkmaz, S. (2021). Olumlu ve Olumsuz Dini Başa Çıkma, Sosyal Medya Bağımlılığı ve Yalnızlık İlişkisi. Tekirdağ İlahiyat Dergisi, 7(1), 237-271.
  • Kovan, A. & Ormancı, N. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medyadaki Gelişmeleri Kaçırma Korkusu ile Sosyal Medya Bağımlılığı Arasındaki İlişki: COVID-19 Pandemi Örneği. Erciyes İletişim Dergisi, 2, 125-145.
  • Köker S. (1991). Normal ve Sorunlu Ergenlerin Yaşam Doyumu Düzeyinin Karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kuss, D. J. & Griffiths, M. D. (2011). Online Social Networking and Addiction-A Review of The Psychological Literature. International Journal of Environmental Research and Public Health, 8(9), 3528-3552.
  • Kuss, D. J. & Griffiths, M. D. (2017). Social Networking Sites and Addiction: Ten Lessons Learned. International Journal of Environmental Research and Public Health, 14(3), 311.
  • Leung, L. (2008). Linking Psychological Attributes to Addiction and Improper Use of the Mobile Phone among Adolescents in Hong Kong. Journal of Children & Media, 2(2), 93-113.
  • Manavcıoğlu, K. (2015). Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Yönetimi-Kurumsal Odaklı Bir Yaklaşım, İstanbul, Beta Yayınları.
  • Mannell, R. C. (1984). Personality in Leisure Theory: the Self-As-Entertainment Construct. Loisir et Societe/Society and Leisure, 7, 229–242.
  • Martin. M., Sadlo, G. & Stew, G. (2006). The Phenomenon of Boredom. Qualitative Research in Psychology, 3, 193-211.
  • Mercer, K. B. & Eastwood, J. D. (2010). Is Boredom Associated with Problem Gambling Behaviour? It Depends on What You Mean by Boredom. International Gambling Studies, 10, 91–104.
  • O’Brien, W. (2014). Boredom. Analysis, 74, 236–244.
  • Ryan, T., Chester, A., Reece, J. & Xenos, S. (2014). The Uses and Abuses Of Facebook: A Review of Facebook Addiction. Journal of Behavioral Addictions, 3(3), 133–148.
  • Schopenhauer, A. (2004). On the Suffering of the World. (Çev. R. J. Hollindale). London: Penguin Group.
  • Seib, H. M. & Vodanovich, S. J. (1998). Cognitive Correlates of Boredom Proneness: the Role of Private Self-Consciousness and Absorption. Journal of Psychology, 132(6), 642–652
  • Sharp, E. H, Caldwell, L. L., Graham, J.W. & Ridenour, T. (2006). Individual Motivation and Parental Influence on Adolescents’ Experiences of Interest in Free Time: A Longitudinal Examination. Journal of Youth and Adolescence, 35, 359– 372.
  • Shin, D. C. & Johnson, D. M. (1978). Avowed Happiness as An Overall Assessment of Quality of Life. Social Indicator Research, 5(5), 475-492.
  • Sommers, J. & Vodanovich, S. J. (2000). Boredom Proneness: Its Relationship to Psychological and Physical-Health Symptoms. Journal of Clinical Psychology, 56(1), 149-155.
  • Suldo, S. M. & Huebner, E. S. (2006). Is Extremely High Life Satisfaction During Adolescence Advantageous?. Social Indicators Research, 78(2), 179-203.
  • Svendsen, L. F. H. (2017). Sıkıntının Felsefesi (Çev: M. Erşen). (İkinci Baskı). Bağlam, İstanbul.
  • Şahin, Y. F. & Öztoprak, Ö. (2019). Ergenlerin Sosyal Medya Bağımlılığı Düzeylerinin Benlik Saygısına Göre İncelenmesi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı, 363-377.
  • Şahin, C. & Yağcı, M. (2017). Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği- Yetişkin Formu: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 523-538.
  • Todman, M. (2013). The Dimensions of State Boredom: Frequency, Duration, Unpleasantness, Consequences and Causal Attributions. Educational Research International, 1, 32–40.
  • Ural, A. & Kılıç, İ. (2005). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi. Detay Yayıncılık, Ankara
  • Vodanovich, S. J. & Kass, S. J. (1990). A Factor Analytic Study of the Boredom Proneness Scale. Journal of Personality Assessment, 55(2), 115-123.
  • YÖK (2023). Öğrenim Düzeyine Göre Öğrenci Sayısı. https://istatistik.yok.gov.tr/. 05.05.2023 tarihinde alınmıştır.
  • Wyatt, S. (1950). An Autobiography. Occupational Psychology, 24(2), 65-74. Wilcock, A. A. (1998). An Occupational Perspective of Health. SLACK Incorporated, USA.

Determining the Relationship Between Social Media Addiction and Perception of Leisure Boredom and Life Satisfaction

Yıl 2023, , 35 - 42, 30.06.2023
https://doi.org/10.53601/tourismandrecreation.1290654

Öz

The current research was prepared with the qualitative method and the data were analyzed with the SPSS 21 program. The data of the research were obtained by the questionnaire technique. The universe of the research consists of university students. With this aim, a total of 395 students studying at different universities in Turkey were reached. The aim of the research is to determine the relationship between the perception of leisure boredom, social media addiction and life satisfaction. Pearson correlation, t test and ANOVA analyzes were carried out in line with the purpose of the research. As a result of the research, a significant positive (48) relationship was found between the perception of leisure boredom and social media addiction. In the current study, no significant relationship was found between social media addiction and life satisfaction. In addition, within the scope of the study, a negative and significant relationship was found between the perception of leisure boredom and life satisfaction (-16). There was no significant difference between social media addiction, life satisfaction and perception of leisure boredom according to gender. Significant differences emerged between the time spent by the participants on social media and their social media addiction levels.

Kaynakça

  • Ahmed, S. M. S. (1990). Psychometric Properties of the Boredom Proneness Scale. Perceptual and Motor Skills, 71, 963–966.
  • Andreassen, C. S., Torsheim, T., & Pallesen, S. (2014). Predictors of Use ff Social Network Sites At Work-A Specific Type of Cyberloafing. Journal of Computer-Mediated Communication, 19(4), 906-921.
  • Ayhan, C., Kaya, B .H. ,Yalçın, İ. & Karakaş, G. (2018). Serbest Zamanda Sıkılma Algısı, Yalnızlık ve Sosyal Medya Bağımlılığı Arasındaki İlişki, Conference: Erpa International Congresses on Education, 28 Haziran-1 Temmuz 2018, ss.58, İstanbul.
  • Balcı, Ş. & Baloğlu, E. (2018). Sosyal Medya Bağımlılığı ile Depresyon Arasındaki İlişki: “Üniversite Gençliği Üzerine Bir Saha Araştırması”. İletişim Dergisi, 29, 209-234.
  • Bench, S. W., & Lench, H. C. (2013). On The Function Of Boredom. Behavioral Sciences, 3, 459–472. Bilgin, M. (2018). Ergenlerde Sosyal Medya Bağımlılığı ve Psikolojik Bozukluklar Arasındaki İlişki. The Journal of International Scientific Researches, 3(3), 237-247.
  • Blaszczynski, A., McConaghy, N. & Frankova, A. (1990). Boredom Proneness in Pathological Gambling. Psychological Reports, 67(1), 35-42.
  • Caldwell, L., Darling, N., Payne, L. L. & Dowdy, B. (1999). Why Are You Bored? An Examination of Psychological and Social Control Causes of Boredom among Adolescents. Journal of Leisure Research, 31, 103– 121.
  • Carriere, J. S. A., Cheyne, J. A. & Smilek, D. (2008). Everyday Attention Lapses and Memory Failures: the Affective Consequences of Mindlessness. Consciousness and Cognition, 17, 835–847.
  • Çetiner, H. & Yayla, Ö. (2021). Aktivite Bağlılığının Yaşam Tatmini ve Yaşam Kalitesi Üzerine Etkisi: Bisiklet Kullanıcılarına Yönelik Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 42, 209-222.
  • Diener, E., Oishi, S. & Lucas, R. E. (2003). Personality, Culture, and Subjective Wellbeing: Emotional and Cognitive Evaluations of Life. Annual Reviews, 54, 403-425.
  • Duygun, S., Turkak,V., Cöhce, E. & Balcı, Ç.R. (2022). Lise Öğrencilerinde Boş Zaman Can Sıkıntısının Sosyal Medya Bağımlılığı Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi. Anatolia Social Research Journal, 1(1), 106-119.
  • Fahlman, S. A., Mercer-Lynn, K. B., Flora, D. B. & Eastwood, J. D. (2013). Development and Validation of the Multidimensional State Boredom Scale. Assessment, 20, 68–85.
  • Frish, M. B. (2006). Quality of Life Therapy: Applying A Life Satisfaction Approach to Positive Psychology and Cognitive Therapy. (First Edition). New Jersey, John Wiley & Sons.
  • Griffiths, M. D., Kuss, D.J. & Demetrovics, Z. (2014). Social Networking Addiction: An Overview of Preliminary Findings. In: Rosenberg, K. P., Feder, L.C. (Eds.), Behavioral Addictions. Academic Press, pp. 119–141.
  • Güneş, N. A., Akbıyık, İ. D., Aypak, C. & Görpelioğlu, S. (2018). Lise Öğrencilerinde Sosyal Medya Bağımlılığı ve Uyku Kalitesi. Türkiye Aile Hekimliği Dergisi, 22 (4) , 185-192.
  • Harrington, D. (2009). Confirmatory Factor Analysis. New York, Oxford University Press, Inc. Harris, M. B. (2000). Correlates and Characteristics of Boredom Proneness and Boredom. Journal of Applied Social Psychology, 30(3), 576-598.
  • Iso-Ahola S. E. & Weissinger E. (1987). Leisure and Boredom. Journal of Social and Clinical Psychology, 5, 356-364.
  • Iso-Ahola, S. E. & Weissinger, E. (1990). Perceptions of Boredom in Leisure: Conceptualization, Reliability and Validity of the Leisure Boredom Scale. Journal of Leisure Research, 22(1), 1–17.
  • Kaplan, A. M. & Haenlein, M. (2010). Users of the World, Unite! the Challenges and Opportunities of Social Media, Business Horizons, 53(1), 59-68.
  • Kara, F. M., Öncü, E. & Gürbüz, B. (2014). Leisure Boredom Scale: the Factor Structure and the Demographic Differences. The Turkish Journal of Sport and Exercise, 16(2), 28–35.
  • Kara, F. M., Sarol, H., Gürbüz, B. & Gürkan, R. K. (2022). Serbest Zamanda Sıkılma Algısının Mesleki Tükenmişliği ve Sosyal Medya Bağımlılığını Belirlemedeki rolü, 3rd. International Recreation and Sports Management Congress, 16-19 Mayıs 2022, ss. 320-321, Antalya.
  • Kara, M. F. & Gürbüz, B. (2022). Serbest Zamanlarda Sıkılma Algısı: İnternet Bağımlılığı ve Algılanan Sosyal Yetkinlik İlişkisi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2), 200-216.
  • Karadağ, A. (2019). Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Medya Bağımlılığı ve Psikolojik Semptomlar Arasındaki İlişki. Bağımlılık Dergisi, 20(3), 154-166.
  • Kayış, A. (2014). Güvenirlik Analizi, İçinde Şeref Kalaycı (Ed.), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, ss. 403-419, Asil Yayın, Ankara.
  • Kierkegaard, S. (1987). Either/Or, vol 1. (çev. H. V. Hong and E. H. Hong). Princeton, NJ: Princeton University Press.
  • Korkmaz, S. (2021). Olumlu ve Olumsuz Dini Başa Çıkma, Sosyal Medya Bağımlılığı ve Yalnızlık İlişkisi. Tekirdağ İlahiyat Dergisi, 7(1), 237-271.
  • Kovan, A. & Ormancı, N. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medyadaki Gelişmeleri Kaçırma Korkusu ile Sosyal Medya Bağımlılığı Arasındaki İlişki: COVID-19 Pandemi Örneği. Erciyes İletişim Dergisi, 2, 125-145.
  • Köker S. (1991). Normal ve Sorunlu Ergenlerin Yaşam Doyumu Düzeyinin Karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kuss, D. J. & Griffiths, M. D. (2011). Online Social Networking and Addiction-A Review of The Psychological Literature. International Journal of Environmental Research and Public Health, 8(9), 3528-3552.
  • Kuss, D. J. & Griffiths, M. D. (2017). Social Networking Sites and Addiction: Ten Lessons Learned. International Journal of Environmental Research and Public Health, 14(3), 311.
  • Leung, L. (2008). Linking Psychological Attributes to Addiction and Improper Use of the Mobile Phone among Adolescents in Hong Kong. Journal of Children & Media, 2(2), 93-113.
  • Manavcıoğlu, K. (2015). Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Yönetimi-Kurumsal Odaklı Bir Yaklaşım, İstanbul, Beta Yayınları.
  • Mannell, R. C. (1984). Personality in Leisure Theory: the Self-As-Entertainment Construct. Loisir et Societe/Society and Leisure, 7, 229–242.
  • Martin. M., Sadlo, G. & Stew, G. (2006). The Phenomenon of Boredom. Qualitative Research in Psychology, 3, 193-211.
  • Mercer, K. B. & Eastwood, J. D. (2010). Is Boredom Associated with Problem Gambling Behaviour? It Depends on What You Mean by Boredom. International Gambling Studies, 10, 91–104.
  • O’Brien, W. (2014). Boredom. Analysis, 74, 236–244.
  • Ryan, T., Chester, A., Reece, J. & Xenos, S. (2014). The Uses and Abuses Of Facebook: A Review of Facebook Addiction. Journal of Behavioral Addictions, 3(3), 133–148.
  • Schopenhauer, A. (2004). On the Suffering of the World. (Çev. R. J. Hollindale). London: Penguin Group.
  • Seib, H. M. & Vodanovich, S. J. (1998). Cognitive Correlates of Boredom Proneness: the Role of Private Self-Consciousness and Absorption. Journal of Psychology, 132(6), 642–652
  • Sharp, E. H, Caldwell, L. L., Graham, J.W. & Ridenour, T. (2006). Individual Motivation and Parental Influence on Adolescents’ Experiences of Interest in Free Time: A Longitudinal Examination. Journal of Youth and Adolescence, 35, 359– 372.
  • Shin, D. C. & Johnson, D. M. (1978). Avowed Happiness as An Overall Assessment of Quality of Life. Social Indicator Research, 5(5), 475-492.
  • Sommers, J. & Vodanovich, S. J. (2000). Boredom Proneness: Its Relationship to Psychological and Physical-Health Symptoms. Journal of Clinical Psychology, 56(1), 149-155.
  • Suldo, S. M. & Huebner, E. S. (2006). Is Extremely High Life Satisfaction During Adolescence Advantageous?. Social Indicators Research, 78(2), 179-203.
  • Svendsen, L. F. H. (2017). Sıkıntının Felsefesi (Çev: M. Erşen). (İkinci Baskı). Bağlam, İstanbul.
  • Şahin, Y. F. & Öztoprak, Ö. (2019). Ergenlerin Sosyal Medya Bağımlılığı Düzeylerinin Benlik Saygısına Göre İncelenmesi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı, 363-377.
  • Şahin, C. & Yağcı, M. (2017). Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği- Yetişkin Formu: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 523-538.
  • Todman, M. (2013). The Dimensions of State Boredom: Frequency, Duration, Unpleasantness, Consequences and Causal Attributions. Educational Research International, 1, 32–40.
  • Ural, A. & Kılıç, İ. (2005). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi. Detay Yayıncılık, Ankara
  • Vodanovich, S. J. & Kass, S. J. (1990). A Factor Analytic Study of the Boredom Proneness Scale. Journal of Personality Assessment, 55(2), 115-123.
  • YÖK (2023). Öğrenim Düzeyine Göre Öğrenci Sayısı. https://istatistik.yok.gov.tr/. 05.05.2023 tarihinde alınmıştır.
  • Wyatt, S. (1950). An Autobiography. Occupational Psychology, 24(2), 65-74. Wilcock, A. A. (1998). An Occupational Perspective of Health. SLACK Incorporated, USA.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor ve Rekreasyon
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ali İskender 0000-0003-2753-1242

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 1 Mayıs 2023
Kabul Tarihi 18 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA İskender, A. (2023). Sosyal Medya Bağımlılığı İle Boş Zamanda Sıkılma Algısı ve Yaşam Doyumu Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Tourism and Recreation, 5(1), 35-42. https://doi.org/10.53601/tourismandrecreation.1290654