Today, with the change of living conditions and people’s desire to escape from the tiring city life, there have been some changes in the demand for tourism. With the increase in their free time, people have sought to see new destinations and participate in different entertainment activities in order to have fun, see new places, relax, have different experiences. In parallel with this, adventure tourism has developed over the years with the effect of social media sharing and it is thought that adventure tourism may be an important variable that can affect travel intention. In this direction, the aim of the research is to determine whether adventure tourism, social media marketing and the fear of missing out have a significant effect on travel intention. In addition, within the scope of the research, it has been tried to reveal whether the fear of missing out and social media marketing have a mediating role in the effect of adventure tourism on travel intention. In the study, data were collected from the participants using an online questionnaire. According to the results of the analysis, it was seen that adventure tourism, social media marketing and the fear of missing out had a positive effect on the travel intentions of the participants. In addition, it has been concluded that the fear of missing out and social media marketing have a mediating effect on the travel intention of adventure tourism.
Adventure Tourism Fear of Missing Out Social Media Marketing
Bu araştırmanın amacı, macera turizminin, sosyal medya pazarlamasının ve gelişmeleri kaçırma korkusunun seyahat niyeti üzerinde anlamlı bir etkisinin olup olmadığını tespit etmektir. Ayrıca araştırma kapsamında, gelişmeleri kaçırma korkusu ve sosyal medya pazarlamasının macera turizminin seyahat niyeti üzerindeki etkisinde bir aracılık rolüne sahip olup olmadığı ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmada veriler macera turizmi ile ilgili katılımcılardan çevrimiçi anket kullanılarak toplanmıştır. Araştırma evreni, Türkiye’nin belirli illerden katılan katılımcılardan oluşmaktadır. Bu doğrultuda Eskişehir, Ankara, Antalya, Konya, Bursa, Çanakkale ve Afyonkarahisar illerinden katılım sağlayan 385 kişi araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan ölçeklerin geçerliliklerini ve uyum iyiliklerini ölçmek amacıyla doğrulayıcı faktör analizi kullanılmıştır. Ayrıca hipotezleri test etmek için yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Yapılan analiz sonuçlarına göre, macera turizminin, sosyal medya pazarlamasının ve gelişmeleri kaçırma korkusunun katılımcıların seyahat niyetleri üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. Buna ek olarak gelişmeleri kaçırma korkusunun ve sosyal medya pazarlamasının, macera turizminin seyahat niyetinde bir aracılık etkisine sahip olduğu sonucuna da ulaşılmıştır. Bu araştırma, macera turizmi, sosyal medya pazarlaması, gelişmeleri kaçırma korkusu ve seyahat niyeti arasındaki ilişkileri ortaya koymasıyla literatüre katkı sağlamaktadır.
Macera Turizmi Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Sosyal Medya Pazarlaması Seyahat Niyeti.
Bu çalışmada kullanılan anket yöntemi için Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler, İnsan Araştırmaları Etik Kurulu’ndan 20/09/2023 tarihli ve 2023-13 nolu toplantısında kaile izin alınmıştır. Aksi bir durumun tespiti halinde TO&RE Dergisinin hiçbir sorumluluğu olmayıp, tüm sorumluluk çalışmanın yazar (lar) ına aittir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 27 Eylül 2023 |
Kabul Tarihi | 18 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Tourism and Recreation tarafından yayınlanan eserler Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Lisence ile lisanslanmaktadır.