Gelişen teknolojiler sonucu yiyecek içecek sektöründe
artan rekabetle beraber işletmeler tarafından pek çok strateji geliştirilmiştir.
İşletmeler her geçen gün yeni bir satış pazarlaması üretme çabasındadır. Müşteri
tatmini ve sadakati yiyecek içecek işletmeleri için büyük önem taşımaktadır. Bu
sebeple restoranlar gelen müşteriyi tatmin etmek için iyi bir hizmet
sunmalıdır. Bu hizmeti yeniliklerle pekiştirmelidir. Her restoran için menü
mühendisliği kavramının yerleşmiş olduğu söylenemez. Çalışma Bingöl ilindeki
turizm işletme belgeli otel restoranlarında yapılmıştır. Nitel araştırma
yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu çalışmada menü kartlarının
tasarımının, renginin, içeriğinin işletmeye kazandırdığı avantajlar
araştırılmak istenmiştir. Araştırmanın diğer amacı ise, menü planlaması ve menü
analizinin işletmelerde hangi düzeyde yapıldığını tespit etmektir. Turizm
işletme belgeli otel restoranlarında menüye verilen önem ölçülmek
istenmektedir. Bingöl ilindeki turizm işletme belgeli otel restoranlarında
yapılan bu çalışmada eski usul asma menülerinde devam ettiği görülmektedir.
Araştırma menü mühendisliği kavramının, çalışmanın evrenini oluşturan
restoranlarda bilinçli bir şekilde oluşmadığını göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bölgesel Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 25 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Tourism and Recreation tarafından yayınlanan eserler Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Lisence ile lisanslanmaktadır.