Son yıllarda ruh sağlığı alanında grup çalışmalarına gittikçe artan bir ilginin olduğu dikkat çekmektedir. Grup çalışmalarına artan ilgi, grup çalışmacılarının yetkin bir şekilde yetiştirilmesi konusunu da gündeme getirmektedir. Psikolojik danışman eğitiminin en temel amaçlarından biri, psikolojik danışmanların, profesyonel ruh sağlığı hizmetlerinin uygulama standartlarına bağlı kalarak hizmet sunmalarını sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda, psikolojik danışmanların desteklenmesinde sistematik bir yol haritası ve kavramsal bir çerçeve sağlayan süpervizyon modellerinin geliştirilmesine ilişkin çalışmalar alanyazında ele alınmaya başlamıştır. Ancak geliştirilen süpervizyon modellerinin çoğunlukla bireysel psikolojik danışma odaklı geliştirilmiş modeller olduğu görülmektedir. Grupla psikolojik danışmanın karmaşık ve çok boyutlu doğası, grup liderlerinin süpervizyon gereksinimlerini farklılaştırmaktadır. Alanyazında sınırlı sayıda da olsa geliştirilmiş olan grupla psikolojik danışma odaklı süpervizyon modellerinin olduğu görülmektedir. Bu çalışmada, sınırlı sayıdaki bu grupla psikolojik danışma süpervizyon modellerinin derlenmesi ve tanıtılması amaçlanmıştır. Bu kapsamda, ekolojik model, bilişsel karmaşıklık modeli ve grup çalışmaları süpervizyon modelinin kavramları açıklanarak, bu modellerin süpervizyon sürecindeki işlerliği değerlendirilmiştir. Grup liderlerinin eğitimine ilişkin yurt içi ve yurt dışındaki mevcut uygulamalar tartışılarak, grup çalışmaları süpervizyon modellerinin uygulanması ve geliştirilmesine yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur.
Grupla psikolojik danışma grup liderliği süpervizyon grup çalışması süpervizyon modelleri psikolojik danışman eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 49 |
!! From 30 November 2023, English language proofreading will be required for accepted articles to ensure language quality.