Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİJİTAL OKURYAZARLIKLARI İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2023, , 283 - 302, 02.06.2023
https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1183684

Öz

Çalışmada öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık ve yaşam boyu öğrenme becerileri incelenmiştir. Eğitim fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin dijital okuryazarlık ve yaşam boyu öğrenme becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma ilişkisel tarama deseninde yapılan nicel araştırmadır. Üniversite öğrencilerinin bölümleri basit rastlantısal örnekleme modeli ile belirlenmiştir. Farklı bölümlerde öğrenim gören öğrencilerden ise tabakalı örnekleme modeline uygun olacak şekilde 309 kişiden veri toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak Tutum’, ‘Teknik’, ‘Bilişsel’ ‘Sosyal’ olmak üzere dört alt boyut ve 17 sorudan oluşan dijital okuryazarlık ölçeği; “Öğrenme” ve “Gelişim” alt boyutları olmak üzere iki alt boyuttan ve 17 sorudan oluşan Yaşam boyu öğrenme ölçeği kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık ve yaşam boyu öğrenme becerilerinin yüksek düzeyde olduğu; sivil toplum kuruluşuna üye olma, çevrimiçi kurslara katılım sağlama ve kişisel bilgisayarı bulunma durumlarına göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık ve yaşam boyu öğrenme becerileri arasında ilişki olduğu sonucuna ulaşılmış; yaşam boyu öğrenme becerilerinin öğretmen adaylarının dijital okuryazarlıklarının yordayıcısı olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Alexander, B., Adams Becker, S., Cummins, M., and Hall Giesinger, C. (2017). Digital Literacy in Higher Education, Part II: An NMC Horizon Project Strategic Brief. Volume 3.4, August 2017. Austin, Texas: The New Media Consortium.
  • Anthonysamy, L., Koo, A. C. ve Hew, S. H. (2020). Self-regulated learning strategies in higher education: Fostering digital literacy for sustainable lifelong learning. Education and Information Technologies, 25, 2393-2414.
  • Aspin, D. N., Chapman, J., Evans, K. & Bagnal, R. (2012). Second international handbook of lifelong learning, London‐New York: Springer International Handbooks of Education.
  • Avrupa Komisyonu. (2002). European report on quality indicators of lifelong learning. Fifteen quality indicators. European Commission, Directorate-General for Education and Culture, brussels, june 2002.
  • Bath D. M. & Smith C. D. (2009). The relationship between epistemological beliefs and the propensity for lifelong learning. Studies in Continuing Education, 31(2), 173‐189.
  • Baydar Arıcan, H. Ö. (2022). Sporcu-Sedanter Öğrencilerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğiliminin Dijital Okuryazarlık Düzeyine Etkisi ve Bazı Değişkenler Bakımından İncelenmesi . Türk Spor Bilimleri Dergisi , 5 (1) , 38-48 .
  • Boyacı, Z. (2019). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile dijital okuryazarlık düzeyleri arasındaki ilişki: Düzce Üniversitesi örneği. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Bundy, A. (Ed.). (2004). Australian and New Zealand Information Literacy Framework: Principles, Standards and Practice (2nd ed.). Adelaide, SA: Australian and New Zealand Institute for Information Literacy.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, KE, Akgün, ÖE, Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi
  • Can, Ş., Çelik, B., & Çelik, C. (2020). Fen bilgisi öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeyine çeşitli değişkenlerin etkisi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 6(3), 352-358.
  • Carretero, S., Vuorikari, R., & Punie, Y. (2017). The Digital Competence Framework for Citizens. Publications Office of the European Union.
  • Elçi, A. C., ve Sarı, M. (2015). “Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programına yönelik öğrenci görüşlerinin dijital vatandaşlık bağlamında incelenmesi”. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(3), 87-102.
  • Ertaş, S. (2022). Pandemi Sürecinde Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlikleri ve Öz-Yeterlik Algıları Bağlamında İngilizce Öğretmenlerinin E-Öğrenmeye Hazırbulunuşluklarının İncelenmesi. Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı. Bartın
  • Finsterwald, M., Wagner, P., Schober, B., Lüftenegger, M., & Spiel, C. (2013). “Fostering lifelong learning–Evaluation of a teacher education program for professional teachers”. Teaching and Teacher Education, 29, 144-155.
  • Gökbulut, B. (2021). “Uzaktan eğitim öğrencilerinin bakış açısıyla uzaktan eğitim ve mobil öğrenme”. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulamada, 11 (1), 160-177.
  • Göldağ, B. (2021). “Investigation of the relationship between digital literacy levels and digital data security awareness levels of university students”. E-International Journal of Educational Research, 12(3) 82-100.
  • Gür Erdoğan, D. ve Arsal, Z. (2016). “Yaşam Boyu Öğrenme Eğilim Ölçeği (YBÖEÖ)’nin geliştirilmesi”. Sakarya University Journal of Education, 6(1), 114-122.
  • Güzel, H. (2017). “Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi”. The Journal of International Educational Sciences. 4(10), 312-325.
  • Hake, B. (2005). “Dünden bugüne yaşam boyu öğrenme”. F. Sayılan ve A. Yıldız (Yay. Haz.), Yaşam boyu öğrenme: sempozyum bildirileri ve tartışmalar: I. Yaşam boyu öğrenme sempozyumu 9-10 Aralık 2004 Ankara içinde (ss. 15 - 30). Ankara: Pagem Yayıncılık. Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi Kavramlar Teknikler İlkeler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Kellner, D. (2001), New Technologies/New Literacies:Reconstructing Education fort he nwe millenium. International Journal of Technology and Design Education, 11, 67-81.
  • Kidder, L., and Fine, M. (1987), Qualitative and Quantitative Methods When Stories Converge. Multiple Methods in Program Evaluation.
  • Knapper, C. ve Cropley, A.J. (2000). Lifelong learning in higher education (Ed: third). London: Kogan Page.
  • Krengel, M. E. (2021). Instructor Perspectives of Digital Natives in Face-to-Face Classrooms: A Qualitative Descriptive Study. [Unpublished doctoral dissertation], Northcentral University.
  • McCoog, Ian J. (2008). 21st Century Teaching and Learning. Erişim adresi: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED502607.pdf
  • McPherson- Crowie, T. (2015). On the Nexus of Academic Libraries, Literacies, an Lifelong Learning for Academic Staff. [Doctor of Philosophy], Australian Catholic University, Brisbane.
  • Meerah, T. S. M., Lian, D. K. C., Osman, K., Zakaria, E., Iksan, Z. H., and Soh, T. M. T. (2011). Measuring life-long learning in the Malaysian Institute of Higher Learning context. Procedia Social and Behavioral Sciences, 18, 560-564 Miller, J.Y. (2021). Dıgıtal Lıteracy: The Impact Of A Blended Learnıng Model On Student Motıvatıon And Achıevement. [Doctor of Philosophy]. Gardner-Webb University.
  • Milton- Smith, A.L. (2022). Experiences of Adult College Learners as They Acquire Digital Literacy Skills. [Doctor of Philosophy. Walden University.
  • Neuman, W. L. (2012). Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nicel ve Nitel Yaklaşımlar III. Cilt (5. Basım). İstanbul: Yayın Odası.
  • Öçal, F.Z. (2017). İlkokul öğretmenleri ve velilerin kendileri ile velilerin çocuklarına ilişkin dijital okuryazarlık yeterlilik algıları. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Öteleş, Ü. U. (2020). A study on the examination of the relationship between lifelong learning tendency and digital literacy level.European Journal of Education Studies, 7(8), 57-73.
  • Özdamar, K. (2002), Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi 1, Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • Özer, M. (2021). Sınıf Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Becerilerine Yönelik Yeterlik Algıları ile Dijital Okuryazarlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ. Özoğlu, C. & Kaya, E. (2021). Z Kuşağı Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenmeleri ve Dijital Okuryazarlıkları Arasındaki İlişki . Anadolu Journal of Educational Sciences International , 11(1) , 415-437 .
  • Polat C.ve Odabaş H., (2008). Bilgi toplumunda yaşam boyu öğrenmenin anahtarı: Bilgi okuryazarlığı. International Educational Technology Conference (IECT), sunulmuş bildiri, Anadolu Üniversitesi. Eskişehir.
  • Potyrała, K. ve Tomczyk, Ł. (2021). Teachers in the lifelong learning process: examples of digital literacy. Journal of Education for Teaching, 47(2), 255-273.
  • Ross, S. (2007). A first course in probability (8th ed.). Prentice Hall press.
  • Sağıroğlu, Ş., Bülbül, H. İ., Kılıç, A., & Küçükali, M. (2020). Dijital Okuryazarlık: Araçlar, Metodolojiler, Uygulamalar ve Öneriler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Special Issue:Multiple Methods in Program Evaluation, 35, 57-75.
  • Ulukaya Öteleş, Ü. (2020). A Study On The Examination Of The Relationship Between Lifelong Learning Tendency and Digital Literacy Level. European Journal of Education Studies, 7(8), 57-73
  • Woonsun, K. (2014). Korean pre-service teachers’ service learning and lifelong learning competency. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 3502-3505. Daegu University, Naeri Jinryang, ,Gyeongsan, Korea.
  • Yaman, F. (2014). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi (Diyarbakır il örneği). [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi] .Diyarbakır: Dicle Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

EXAMINATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THE DIGITAL LITERACY AND THE LIFE LONG LEARNING SKILLS OF PRE-SERVICE TEACHERS

Yıl 2023, , 283 - 302, 02.06.2023
https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1183684

Öz

It was carried out to determine the relationship between digital literacy and lifelong learning skills of students studying at the faculty of education. The research is a quantitative research carried out in relational screening design. The departments of university students were determined with a simple random sampling model. Data were collected from 309 students in accordance with the stratified sampling model from students studying in different departments. As a data collection tool, a digital literacy scale consisting of 17 questions and four sub-dimensions as Attitude', 'Technical', 'Cognitive' and 'Social'; The Lifelong Learning Scale, which consists of two sub-dimensions, "Learning" and "Development", and 17 questions, was used. According to the results of the study, pre-service teachers' digital literacy and lifelong learning skills are at a high level; It has been determined that it differs according to being a member of a non-governmental organization, participating in online courses and having a personal computer. It was concluded that there is a relationship between pre-service teachers' digital literacy and lifelong learning skills; It has been determined that lifelong learning skills are the significant predictors of pre-service teachers' digital literacy.

Kaynakça

  • Alexander, B., Adams Becker, S., Cummins, M., and Hall Giesinger, C. (2017). Digital Literacy in Higher Education, Part II: An NMC Horizon Project Strategic Brief. Volume 3.4, August 2017. Austin, Texas: The New Media Consortium.
  • Anthonysamy, L., Koo, A. C. ve Hew, S. H. (2020). Self-regulated learning strategies in higher education: Fostering digital literacy for sustainable lifelong learning. Education and Information Technologies, 25, 2393-2414.
  • Aspin, D. N., Chapman, J., Evans, K. & Bagnal, R. (2012). Second international handbook of lifelong learning, London‐New York: Springer International Handbooks of Education.
  • Avrupa Komisyonu. (2002). European report on quality indicators of lifelong learning. Fifteen quality indicators. European Commission, Directorate-General for Education and Culture, brussels, june 2002.
  • Bath D. M. & Smith C. D. (2009). The relationship between epistemological beliefs and the propensity for lifelong learning. Studies in Continuing Education, 31(2), 173‐189.
  • Baydar Arıcan, H. Ö. (2022). Sporcu-Sedanter Öğrencilerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğiliminin Dijital Okuryazarlık Düzeyine Etkisi ve Bazı Değişkenler Bakımından İncelenmesi . Türk Spor Bilimleri Dergisi , 5 (1) , 38-48 .
  • Boyacı, Z. (2019). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile dijital okuryazarlık düzeyleri arasındaki ilişki: Düzce Üniversitesi örneği. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Bundy, A. (Ed.). (2004). Australian and New Zealand Information Literacy Framework: Principles, Standards and Practice (2nd ed.). Adelaide, SA: Australian and New Zealand Institute for Information Literacy.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, KE, Akgün, ÖE, Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi
  • Can, Ş., Çelik, B., & Çelik, C. (2020). Fen bilgisi öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeyine çeşitli değişkenlerin etkisi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 6(3), 352-358.
  • Carretero, S., Vuorikari, R., & Punie, Y. (2017). The Digital Competence Framework for Citizens. Publications Office of the European Union.
  • Elçi, A. C., ve Sarı, M. (2015). “Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programına yönelik öğrenci görüşlerinin dijital vatandaşlık bağlamında incelenmesi”. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(3), 87-102.
  • Ertaş, S. (2022). Pandemi Sürecinde Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlikleri ve Öz-Yeterlik Algıları Bağlamında İngilizce Öğretmenlerinin E-Öğrenmeye Hazırbulunuşluklarının İncelenmesi. Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı. Bartın
  • Finsterwald, M., Wagner, P., Schober, B., Lüftenegger, M., & Spiel, C. (2013). “Fostering lifelong learning–Evaluation of a teacher education program for professional teachers”. Teaching and Teacher Education, 29, 144-155.
  • Gökbulut, B. (2021). “Uzaktan eğitim öğrencilerinin bakış açısıyla uzaktan eğitim ve mobil öğrenme”. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulamada, 11 (1), 160-177.
  • Göldağ, B. (2021). “Investigation of the relationship between digital literacy levels and digital data security awareness levels of university students”. E-International Journal of Educational Research, 12(3) 82-100.
  • Gür Erdoğan, D. ve Arsal, Z. (2016). “Yaşam Boyu Öğrenme Eğilim Ölçeği (YBÖEÖ)’nin geliştirilmesi”. Sakarya University Journal of Education, 6(1), 114-122.
  • Güzel, H. (2017). “Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi”. The Journal of International Educational Sciences. 4(10), 312-325.
  • Hake, B. (2005). “Dünden bugüne yaşam boyu öğrenme”. F. Sayılan ve A. Yıldız (Yay. Haz.), Yaşam boyu öğrenme: sempozyum bildirileri ve tartışmalar: I. Yaşam boyu öğrenme sempozyumu 9-10 Aralık 2004 Ankara içinde (ss. 15 - 30). Ankara: Pagem Yayıncılık. Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi Kavramlar Teknikler İlkeler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Kellner, D. (2001), New Technologies/New Literacies:Reconstructing Education fort he nwe millenium. International Journal of Technology and Design Education, 11, 67-81.
  • Kidder, L., and Fine, M. (1987), Qualitative and Quantitative Methods When Stories Converge. Multiple Methods in Program Evaluation.
  • Knapper, C. ve Cropley, A.J. (2000). Lifelong learning in higher education (Ed: third). London: Kogan Page.
  • Krengel, M. E. (2021). Instructor Perspectives of Digital Natives in Face-to-Face Classrooms: A Qualitative Descriptive Study. [Unpublished doctoral dissertation], Northcentral University.
  • McCoog, Ian J. (2008). 21st Century Teaching and Learning. Erişim adresi: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED502607.pdf
  • McPherson- Crowie, T. (2015). On the Nexus of Academic Libraries, Literacies, an Lifelong Learning for Academic Staff. [Doctor of Philosophy], Australian Catholic University, Brisbane.
  • Meerah, T. S. M., Lian, D. K. C., Osman, K., Zakaria, E., Iksan, Z. H., and Soh, T. M. T. (2011). Measuring life-long learning in the Malaysian Institute of Higher Learning context. Procedia Social and Behavioral Sciences, 18, 560-564 Miller, J.Y. (2021). Dıgıtal Lıteracy: The Impact Of A Blended Learnıng Model On Student Motıvatıon And Achıevement. [Doctor of Philosophy]. Gardner-Webb University.
  • Milton- Smith, A.L. (2022). Experiences of Adult College Learners as They Acquire Digital Literacy Skills. [Doctor of Philosophy. Walden University.
  • Neuman, W. L. (2012). Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nicel ve Nitel Yaklaşımlar III. Cilt (5. Basım). İstanbul: Yayın Odası.
  • Öçal, F.Z. (2017). İlkokul öğretmenleri ve velilerin kendileri ile velilerin çocuklarına ilişkin dijital okuryazarlık yeterlilik algıları. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Öteleş, Ü. U. (2020). A study on the examination of the relationship between lifelong learning tendency and digital literacy level.European Journal of Education Studies, 7(8), 57-73.
  • Özdamar, K. (2002), Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi 1, Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • Özer, M. (2021). Sınıf Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Becerilerine Yönelik Yeterlik Algıları ile Dijital Okuryazarlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ. Özoğlu, C. & Kaya, E. (2021). Z Kuşağı Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenmeleri ve Dijital Okuryazarlıkları Arasındaki İlişki . Anadolu Journal of Educational Sciences International , 11(1) , 415-437 .
  • Polat C.ve Odabaş H., (2008). Bilgi toplumunda yaşam boyu öğrenmenin anahtarı: Bilgi okuryazarlığı. International Educational Technology Conference (IECT), sunulmuş bildiri, Anadolu Üniversitesi. Eskişehir.
  • Potyrała, K. ve Tomczyk, Ł. (2021). Teachers in the lifelong learning process: examples of digital literacy. Journal of Education for Teaching, 47(2), 255-273.
  • Ross, S. (2007). A first course in probability (8th ed.). Prentice Hall press.
  • Sağıroğlu, Ş., Bülbül, H. İ., Kılıç, A., & Küçükali, M. (2020). Dijital Okuryazarlık: Araçlar, Metodolojiler, Uygulamalar ve Öneriler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Special Issue:Multiple Methods in Program Evaluation, 35, 57-75.
  • Ulukaya Öteleş, Ü. (2020). A Study On The Examination Of The Relationship Between Lifelong Learning Tendency and Digital Literacy Level. European Journal of Education Studies, 7(8), 57-73
  • Woonsun, K. (2014). Korean pre-service teachers’ service learning and lifelong learning competency. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 3502-3505. Daegu University, Naeri Jinryang, ,Gyeongsan, Korea.
  • Yaman, F. (2014). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi (Diyarbakır il örneği). [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi] .Diyarbakır: Dicle Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Emine Merve Uslu 0000-0001-9727-4160

Ayşen Akdemir 0000-0002-3425-5138

Salih Zeki Genç 0000-0002-6839-8284

Erken Görünüm Tarihi 2 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 2 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Uslu, E. M., Akdemir, A., & Genç, S. Z. (2023). ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİJİTAL OKURYAZARLIKLARI İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(1), 283-302. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1183684
AMA Uslu EM, Akdemir A, Genç SZ. ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİJİTAL OKURYAZARLIKLARI İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. Haziran 2023;25(1):283-302. doi:10.26468/trakyasobed.1183684
Chicago Uslu, Emine Merve, Ayşen Akdemir, ve Salih Zeki Genç. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİJİTAL OKURYAZARLIKLARI İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 25, sy. 1 (Haziran 2023): 283-302. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1183684.
EndNote Uslu EM, Akdemir A, Genç SZ (01 Haziran 2023) ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİJİTAL OKURYAZARLIKLARI İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 25 1 283–302.
IEEE E. M. Uslu, A. Akdemir, ve S. Z. Genç, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİJİTAL OKURYAZARLIKLARI İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”, Trakya University Journal of Social Science, c. 25, sy. 1, ss. 283–302, 2023, doi: 10.26468/trakyasobed.1183684.
ISNAD Uslu, Emine Merve vd. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİJİTAL OKURYAZARLIKLARI İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 25/1 (Haziran 2023), 283-302. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1183684.
JAMA Uslu EM, Akdemir A, Genç SZ. ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİJİTAL OKURYAZARLIKLARI İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. 2023;25:283–302.
MLA Uslu, Emine Merve vd. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİJİTAL OKURYAZARLIKLARI İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 25, sy. 1, 2023, ss. 283-02, doi:10.26468/trakyasobed.1183684.
Vancouver Uslu EM, Akdemir A, Genç SZ. ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİJİTAL OKURYAZARLIKLARI İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. 2023;25(1):283-302.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.