Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN İŞ PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE ÖRGÜTSEL DESTEĞİN ARACILIK ROLÜ

Yıl 2023, , 495 - 522, 29.12.2023
https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1314675

Öz

Çalışmada, örgütsel öğrenmenin, iş performansına etkisinde örgütsel desteğin aracılık rolü olduğu hipotezinin testi amaçlanmıştır. Örneklem, Marmara bölgesinde tekstil sektöründe çalışan iki yıl üzerinde iş tecrübesine sahip beyaz yakalı çalışanlardan oluşmaktadır. Araştırma verileri Google forms aracılığıyla toplanmıştır. Örneklem 512 kişidir. Verilere normal dağılım, güvenilirlik, doğrulayıcı faktör analizi, doğrusal regresyon, aracılık analizi yapılmıştır. Normal dağılım ve güvenilirlik analizlerinde SPSS 26.0, doğrulayıcı faktör analizi AMOS 26, regresyon analizi, aracılık hipotezlerinin testinde PROCESS Macro Model 6 kullanılmıştır. Analiz uyarınca örgütsel öğrenmeyle iş performansı istatistiki olarak anlamlı ilişki içindedir. Aracılık analizinde, örgütsel öğrenmenin iş performansına etkisinde örgütsel desteğin aracılık rolüne dair hipotez desteklenmiştir. Bu çalışma, araştırmanın yapıldığı sektör açısından orijinaldir.

Kaynakça

  • Argyris, C., & Schön, D. A. (1996). Organizational Learning II,. Addison-Wesley Pub.Comp: New York.
  • Armstrong-Stassen, M., & Ursel, N. D. (2009). Perceived Organizational Support, Career Satisfaction, and the Retention of Old Workers. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 201-220.
  • Başar, P. (2022). Örgütsel Öğrenmenin Örgütsel Performans Üzerindeki Etkisi. İstanbul Araştırmaları Dergisi, 621-634.
  • Bollen, K. A. (1989). A New Incremental Fit Index for General Structural Equation Models. Sociological Methods & Research, 303-316.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Makro İktisat (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Famil Çeçe 0000-0002-9260-6813

Osman Bayraktar 0000-0003-2502-3578

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Çeçe, F., & Bayraktar, O. (2023). ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN İŞ PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE ÖRGÜTSEL DESTEĞİN ARACILIK ROLÜ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(2), 495-522. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1314675
AMA Çeçe F, Bayraktar O. ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN İŞ PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE ÖRGÜTSEL DESTEĞİN ARACILIK ROLÜ. Trakya University Journal of Social Science. Aralık 2023;25(2):495-522. doi:10.26468/trakyasobed.1314675
Chicago Çeçe, Famil, ve Osman Bayraktar. “ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN İŞ PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE ÖRGÜTSEL DESTEĞİN ARACILIK ROLÜ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 25, sy. 2 (Aralık 2023): 495-522. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1314675.
EndNote Çeçe F, Bayraktar O (01 Aralık 2023) ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN İŞ PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE ÖRGÜTSEL DESTEĞİN ARACILIK ROLÜ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 25 2 495–522.
IEEE F. Çeçe ve O. Bayraktar, “ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN İŞ PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE ÖRGÜTSEL DESTEĞİN ARACILIK ROLÜ”, Trakya University Journal of Social Science, c. 25, sy. 2, ss. 495–522, 2023, doi: 10.26468/trakyasobed.1314675.
ISNAD Çeçe, Famil - Bayraktar, Osman. “ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN İŞ PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE ÖRGÜTSEL DESTEĞİN ARACILIK ROLÜ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 25/2 (Aralık 2023), 495-522. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1314675.
JAMA Çeçe F, Bayraktar O. ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN İŞ PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE ÖRGÜTSEL DESTEĞİN ARACILIK ROLÜ. Trakya University Journal of Social Science. 2023;25:495–522.
MLA Çeçe, Famil ve Osman Bayraktar. “ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN İŞ PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE ÖRGÜTSEL DESTEĞİN ARACILIK ROLÜ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 25, sy. 2, 2023, ss. 495-22, doi:10.26468/trakyasobed.1314675.
Vancouver Çeçe F, Bayraktar O. ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN İŞ PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE ÖRGÜTSEL DESTEĞİN ARACILIK ROLÜ. Trakya University Journal of Social Science. 2023;25(2):495-522.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.