Bu
araştırmada, ergenlerdeki sosyal güvende hissetme ve memnuniyet ile problemli
internet kullanımı arasındaki ilişkide sosyal medya tutumlarının aracı rolünün
incelenmesi ve bu konuda yapılacak yeni çalışmalara yol göstermesi
amaçlanmıştır. Araştırmaya 2016-2017 eğitim öğretim yılında, Erzurum İli,
Palandöken İlçesi’nde bulunan liselerin 9.,10.,11. ve 12. sınıflarında öğrenim
gören toplam 461 öğrenci katılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde, SPSS
21.0 paket programından yararlanılarak frekans dağılımları, t testi, Pearson
Momentler Çarpımı Korelasyon ve Hiyerarşik Regresyon Analizleri kullanılmıştır.
Bu
araştırmada verileri toplamak için “Problemli İnternet
Kullanım Ölçeği – Ergen Formu”, “Sosyal Güvende Hissetme ve Memnuniyet Ölçeği”,
“Sosyal Medya Tutum Ölçeği” ve ergenlerin demografik özelliklerinin elde
edilmesi için “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda,
ergenlerde sosyal güvende hissetme ve memnuniyet ile problemli internet
kullanımı arasındaki ilişkide sosyal medya tutumlarının (paylaşım ihtiyacı ve
sosyal yetkinlik alt boyutları) aracı rolü olduğu görülmüştür. Ayrıca, sosyal
güvende hissetme ve memnuniyet ile problemli internet kullanımı arasında
negatif yönde; sosyal medya tutumlarının da hem sosyal güvende hissetme ve memnuniyet
ile hem de problemli internet kullanımı ile arasında pozitif yönde ilişkiler
saptanmıştır.
Problemli internet kullanımı Sosyal medya Sosyal güvende hissetme ve memnuniyet
Problematic internet use Social media Social safeness and pleasure
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |