Yıl 2019,
, 83 - 106, 30.06.2019
Rengim Sine
,
Gülşah Sarı
Kaynakça
- Atabek, N. (1998), Gündem Belirleme Yaklaşımı. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 7, s.155-174. Erciyes İletişim Dergisi, Cilt (Volume): 5, Sayı (Number): 1, 148-160.
- Bektaş, A. (2000). Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi, İstanbul: Bağlam yayınevi.
- Çilingir, A. (2017). İletişim Alanında İçerik Analizi Yöntemi Kullanılarak Yapılan Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri Üzerine Bir İnceleme.
- Dearing, J. W., Rogers, E. M. (1996). Agenda-Setting. London: Sage Publications.
- Demirsoy, A., Karakoç, E. (2016). Contribution of Social Media To Agenda Setting Approach, Atatürk İletişim Dergisi, Sayı 10, s. 137-147.
- Erdoğan, İ., Alemdar, K. (2005). Öteki Kuram: Kitle İletişim Kuram ve Araştırmalarının Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi, Ankara: Erk yayınevi.
- Erdoğan, İ., Alemdar, K. (1990). İletişim ve Toplum: Kitle İletişim Kuramları Tutucu ve Değişimci Yaklaşımlar, Ankara: Bilgi Yayınevi.
- Feezell, J. T. (2018). Agenda Setting through Social Media: The Importance of Incidental News Exposure and Social Filtering in the Digital Era. Political Research Quarterly, Vol. 71(2), s. 482–494.
- Grzywinska, I., Borden, J. (2012). The impact of social media on traditional media agenda setting theory. The case study of occupy wallstreet movement in USA. Agenda setting: old and new problems in old and new media, Wroclaw.
- Güdekli, A. (2016). Gündem Belirleme Kuramı Bağlamında Yazılı Basın İle Twitter Gündeminin Karşılaştırmalı Analizi,Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (35), s.151-163.
- http://www.internethaber.com/gazete-mansetleri-hurriyet-sozcu-sabah-30-nisan-2017-foto-galerisi-1773349.htm?page=17 Erişim tarihi: 30.05.2018.
- http://www.internethaber.com/gazete-mansetleri-hurriyet-sozcu-sabah-30-nisan-2017-foto-galerisi-1773349.htm?page=17 Erişim tarihi: 30.05.2018.
- https://mediapoliticssite.wordpress.com/2016/03/14/hello-2/ Erişim tarihi: 07.08.2018.
- https://twitter.com/yenisafakwriterErişim tarihi: 30.05.2018.
- https://www.gzt.com/gazeteler/turkiyedeyenicag-gazetesi-30-04-2017 Erişim tarihi: 03.11.2017.
- https://www.gzt.com/gazeteler/yeniakit-gazetesi-30-04-2017 Erişim tarihi: 03.11.2017.
- https://www.gzt.com/gazeteler/sozcu-gazetesi-30-04-2017 Erişim tarihi: 03.11.2018.
- http://www.gazetemanset.com/posta-gazetesi/30-nisan-2017 Erişim tarihi: 03.11.2018.
- Mc Combs, M. E., Shaw, D. L. (1972). The Agenda-Setting Function of Mass Media. The Public Opinion Quarterly,Vol. 36, No. 2 (Summer, 1972), s. 176-187.
- Melek, G. (2017). Medya Arası Gündem Belirleme Kuramı Araştırmalarında Bir Yöntem Uygulaması: Hürriyet Online ve Twitter Örneği, Ankara Üniversitesi İLEF Dergisi, 4(1), s.123-148.
- Onayemi, A. (2010). Medyanın Gündem Belirleme Gücü ve Mart 2009 Yerel Seçimleri; Trabzon Merkez Örneklemi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), İstanbul Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- Resmi Gazete, 29 Nisan 2017 tarihli ve 30052 sayılı Mükerrer sayısı, http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/04/20170429-M1-2.htm. Erişim tarihi: 30.05.2018.
- Resmi Gazete, 29 Nisan 2017 tarihli ve 30052 sayılı Mükerrer sayısı, http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/04/20170429-M1-2.htm. Erişim tarihi: 30.05.2018.
- Shaw, C. D. L., Terry, T. C., Minooie, M. (2015).Military Communication Strategies Based on How Audiences Meld Media and Agendas, Military Review, November-December 2015, s.16-28.
- Sütçü, C., Bayrakçı, S. (2014). Sosyal Medya Gazeteleri Nasıl Etkiliyor? Haberlerin Twitter’da Yayılması Üzerine Bir Araştırma, The Turkish Online Journal Of Design Art And Communication, 4 (2), s. 40-52. Retrieved From Http://Dergipark.Gov.Tr/Tojdac/İssue/13017/156827
- Tekinalp, Ş., Uzun, R. (2013). İletişim Araştırmaları ve Kuramları. İstanbul: Beta yayınevi.
- Yaylagül, L. (2013). Kitle İletişim Kuramları: Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar, 4. Basım. Ankara: Dipnot yayınevi.
TWITTER'IN GÜNDEM BELİRLEMESİ BAĞLAMINDA EVLİLİK PROGRAMLARININ YENİDEN DÜZENLENMESİ
Yıl 2019,
, 83 - 106, 30.06.2019
Rengim Sine
,
Gülşah Sarı
Öz
Kitle
iletişim araçlarının hayatlarımıza girmesiyle birlikte bireyleri etkilediği
yönünde çok sayıda araştırma da alanyazında yer almaya başlamıştır. Medyanın
tek taraflı bir etkisi olduğu ve bireylerin bu etkiye maruz kaldığı yönündeki
eleştiriler sosyal medyayla birlikte yön değişmeye başlamıştır. Kimileri için
kurtuluş, kimileri için demokrasi için tek yol hatta medyanın yeniden doğuşu
olarak tanımlanan sosyal medya, bu kez bambaşka bir gündem belirleme şeklini
literatüre sokmuştur. Bu durum sosyal medyanın, kitle iletişim araçlarının
gündemini belirlemesi şeklindedir. Gündem belirleme araştırmaları bu konuyu
araştırmaya başlamış sosyal medyanın geleneksel iletişim araçlarının gündemini
belirlediği yönünde tartışmalar ivme kazanmıştır. Bu çalışmada da “Evlilik
Programlarının kaldırılması” örneği çerçevesinde haber mecrası olarak etkisi
kabul edilen Twitter’ın, medya gündemine etkisi araştırılmıştır. Çalışma
sonunda Evlilik Programları örneği ekseninde Twitter’ın geleneksel medyanın
gündemini belirlediği tespit edilmiştir.
Kaynakça
- Atabek, N. (1998), Gündem Belirleme Yaklaşımı. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 7, s.155-174. Erciyes İletişim Dergisi, Cilt (Volume): 5, Sayı (Number): 1, 148-160.
- Bektaş, A. (2000). Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi, İstanbul: Bağlam yayınevi.
- Çilingir, A. (2017). İletişim Alanında İçerik Analizi Yöntemi Kullanılarak Yapılan Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri Üzerine Bir İnceleme.
- Dearing, J. W., Rogers, E. M. (1996). Agenda-Setting. London: Sage Publications.
- Demirsoy, A., Karakoç, E. (2016). Contribution of Social Media To Agenda Setting Approach, Atatürk İletişim Dergisi, Sayı 10, s. 137-147.
- Erdoğan, İ., Alemdar, K. (2005). Öteki Kuram: Kitle İletişim Kuram ve Araştırmalarının Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi, Ankara: Erk yayınevi.
- Erdoğan, İ., Alemdar, K. (1990). İletişim ve Toplum: Kitle İletişim Kuramları Tutucu ve Değişimci Yaklaşımlar, Ankara: Bilgi Yayınevi.
- Feezell, J. T. (2018). Agenda Setting through Social Media: The Importance of Incidental News Exposure and Social Filtering in the Digital Era. Political Research Quarterly, Vol. 71(2), s. 482–494.
- Grzywinska, I., Borden, J. (2012). The impact of social media on traditional media agenda setting theory. The case study of occupy wallstreet movement in USA. Agenda setting: old and new problems in old and new media, Wroclaw.
- Güdekli, A. (2016). Gündem Belirleme Kuramı Bağlamında Yazılı Basın İle Twitter Gündeminin Karşılaştırmalı Analizi,Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (35), s.151-163.
- http://www.internethaber.com/gazete-mansetleri-hurriyet-sozcu-sabah-30-nisan-2017-foto-galerisi-1773349.htm?page=17 Erişim tarihi: 30.05.2018.
- http://www.internethaber.com/gazete-mansetleri-hurriyet-sozcu-sabah-30-nisan-2017-foto-galerisi-1773349.htm?page=17 Erişim tarihi: 30.05.2018.
- https://mediapoliticssite.wordpress.com/2016/03/14/hello-2/ Erişim tarihi: 07.08.2018.
- https://twitter.com/yenisafakwriterErişim tarihi: 30.05.2018.
- https://www.gzt.com/gazeteler/turkiyedeyenicag-gazetesi-30-04-2017 Erişim tarihi: 03.11.2017.
- https://www.gzt.com/gazeteler/yeniakit-gazetesi-30-04-2017 Erişim tarihi: 03.11.2017.
- https://www.gzt.com/gazeteler/sozcu-gazetesi-30-04-2017 Erişim tarihi: 03.11.2018.
- http://www.gazetemanset.com/posta-gazetesi/30-nisan-2017 Erişim tarihi: 03.11.2018.
- Mc Combs, M. E., Shaw, D. L. (1972). The Agenda-Setting Function of Mass Media. The Public Opinion Quarterly,Vol. 36, No. 2 (Summer, 1972), s. 176-187.
- Melek, G. (2017). Medya Arası Gündem Belirleme Kuramı Araştırmalarında Bir Yöntem Uygulaması: Hürriyet Online ve Twitter Örneği, Ankara Üniversitesi İLEF Dergisi, 4(1), s.123-148.
- Onayemi, A. (2010). Medyanın Gündem Belirleme Gücü ve Mart 2009 Yerel Seçimleri; Trabzon Merkez Örneklemi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), İstanbul Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- Resmi Gazete, 29 Nisan 2017 tarihli ve 30052 sayılı Mükerrer sayısı, http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/04/20170429-M1-2.htm. Erişim tarihi: 30.05.2018.
- Resmi Gazete, 29 Nisan 2017 tarihli ve 30052 sayılı Mükerrer sayısı, http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/04/20170429-M1-2.htm. Erişim tarihi: 30.05.2018.
- Shaw, C. D. L., Terry, T. C., Minooie, M. (2015).Military Communication Strategies Based on How Audiences Meld Media and Agendas, Military Review, November-December 2015, s.16-28.
- Sütçü, C., Bayrakçı, S. (2014). Sosyal Medya Gazeteleri Nasıl Etkiliyor? Haberlerin Twitter’da Yayılması Üzerine Bir Araştırma, The Turkish Online Journal Of Design Art And Communication, 4 (2), s. 40-52. Retrieved From Http://Dergipark.Gov.Tr/Tojdac/İssue/13017/156827
- Tekinalp, Ş., Uzun, R. (2013). İletişim Araştırmaları ve Kuramları. İstanbul: Beta yayınevi.
- Yaylagül, L. (2013). Kitle İletişim Kuramları: Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar, 4. Basım. Ankara: Dipnot yayınevi.