Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TECHNICAL EXAMINATION OF DOMENICO DRAGONETTI’S LA MAJOR CONTRABASS CONCERTO

Yıl 2019, , 417 - 431, 30.06.2019
https://doi.org/10.26468/trakyasobed.461117

Öz

Italian
composer Domenico Dragonetti is the one of the most important composers of solo
contrabass history. It’s quite possible to see some impressions of romantic era
since he has reached his majority during the final period of classical era.
Initially, this study touches upon the history of concerto then progress of
contrabass during the classical era has been explained. Afterwards, composer’s
“La Major Double Bass Concerto” was technically explained after an overwiev of
Domenico Dragonetti’s life and works.

Kaynakça

  • Brun, Paul, A New History of the Double Bass “, Birinci basım, Paul Brun Productions, Villeneuve d‟Ascq (France), 2000.
  • Bowman, Robin, “ Lower Strings “, The Musical Time, Cilt: 118, Sayı: 1618, Londra, Aralık, 1977.
  • Elgar, Raymond, Looking At The Double Bass, Basso Continuum Yayınevi, A.B.D., 1986.
  • Elgar, Raymond, Introduction To Double Bass, Basso Continuum Yayınevi, A.B.D., 1987.
  • Elgar, Raymond, More About The Double Bass, Basso Continuum Yayınevi, A.B.D., 1987.
  • Griffiths, Paul, Batı Müziğinin Kısa Tarihi, Üçüncü basım, İş Bankansı Kültür-Sanat Yayınları, 2015.
  • İlyasoğlu, Evin, Zaman İçinde Müzik, Yedinci basım, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2003.
  • Say, Ahmet, Müzik Tarihi, Beşinci basım, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara, 2003.
  • Slatford, Rodney, “ Domenico Dragonetti “, Proceeding of the Royal Music Association, Sayı: 97, Londra, 1970.
  • “Some Virtuosi of the Double Bass”, The Strad, Cilt: 19, Sayı: 217, Mayıs, 1908.

DOMENİCO DRAGONETTİ’NİN LA MAJÖR KONTRABAS KONÇERTOSUNUN TEKNİK AÇIDAN İNCELENMESİ

Yıl 2019, , 417 - 431, 30.06.2019
https://doi.org/10.26468/trakyasobed.461117

Öz

İtalyan
besteci Domenico Dragonetti solo kontrabas tarihindeki en önemli bestecilerden
biridir. Klasik Dönem’in son periyodunda olgunluğa ulaştığı için eserlerinde
Romantik Dönem’den de izler görülebilmektedir. Bu çalışmada ilk olarak
“konçerto”nun tarihine değinilip ardından Klasik Dönem’de solo kontrabasın
gelişimi anlatılmıştır. Daha sonrasında Domenico Dragonetti’nin hayatı ve
eserlerine genel bir bakışın ardından bestecinin “La Majör Kontrabas
Konçertosu” teknik açıdan incelenmiştir.

Kaynakça

  • Brun, Paul, A New History of the Double Bass “, Birinci basım, Paul Brun Productions, Villeneuve d‟Ascq (France), 2000.
  • Bowman, Robin, “ Lower Strings “, The Musical Time, Cilt: 118, Sayı: 1618, Londra, Aralık, 1977.
  • Elgar, Raymond, Looking At The Double Bass, Basso Continuum Yayınevi, A.B.D., 1986.
  • Elgar, Raymond, Introduction To Double Bass, Basso Continuum Yayınevi, A.B.D., 1987.
  • Elgar, Raymond, More About The Double Bass, Basso Continuum Yayınevi, A.B.D., 1987.
  • Griffiths, Paul, Batı Müziğinin Kısa Tarihi, Üçüncü basım, İş Bankansı Kültür-Sanat Yayınları, 2015.
  • İlyasoğlu, Evin, Zaman İçinde Müzik, Yedinci basım, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2003.
  • Say, Ahmet, Müzik Tarihi, Beşinci basım, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara, 2003.
  • Slatford, Rodney, “ Domenico Dragonetti “, Proceeding of the Royal Music Association, Sayı: 97, Londra, 1970.
  • “Some Virtuosi of the Double Bass”, The Strad, Cilt: 19, Sayı: 217, Mayıs, 1908.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makalesi
Yazarlar

Sela Can Dökmeci 0000-0002-0783-5938

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Dökmeci, S. C. (2019). DOMENİCO DRAGONETTİ’NİN LA MAJÖR KONTRABAS KONÇERTOSUNUN TEKNİK AÇIDAN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 417-431. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.461117
AMA Dökmeci SC. DOMENİCO DRAGONETTİ’NİN LA MAJÖR KONTRABAS KONÇERTOSUNUN TEKNİK AÇIDAN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. Haziran 2019;21(1):417-431. doi:10.26468/trakyasobed.461117
Chicago Dökmeci, Sela Can. “DOMENİCO DRAGONETTİ’NİN LA MAJÖR KONTRABAS KONÇERTOSUNUN TEKNİK AÇIDAN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 21, sy. 1 (Haziran 2019): 417-31. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.461117.
EndNote Dökmeci SC (01 Haziran 2019) DOMENİCO DRAGONETTİ’NİN LA MAJÖR KONTRABAS KONÇERTOSUNUN TEKNİK AÇIDAN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 21 1 417–431.
IEEE S. C. Dökmeci, “DOMENİCO DRAGONETTİ’NİN LA MAJÖR KONTRABAS KONÇERTOSUNUN TEKNİK AÇIDAN İNCELENMESİ”, Trakya University Journal of Social Science, c. 21, sy. 1, ss. 417–431, 2019, doi: 10.26468/trakyasobed.461117.
ISNAD Dökmeci, Sela Can. “DOMENİCO DRAGONETTİ’NİN LA MAJÖR KONTRABAS KONÇERTOSUNUN TEKNİK AÇIDAN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 21/1 (Haziran 2019), 417-431. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.461117.
JAMA Dökmeci SC. DOMENİCO DRAGONETTİ’NİN LA MAJÖR KONTRABAS KONÇERTOSUNUN TEKNİK AÇIDAN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. 2019;21:417–431.
MLA Dökmeci, Sela Can. “DOMENİCO DRAGONETTİ’NİN LA MAJÖR KONTRABAS KONÇERTOSUNUN TEKNİK AÇIDAN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 21, sy. 1, 2019, ss. 417-31, doi:10.26468/trakyasobed.461117.
Vancouver Dökmeci SC. DOMENİCO DRAGONETTİ’NİN LA MAJÖR KONTRABAS KONÇERTOSUNUN TEKNİK AÇIDAN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. 2019;21(1):417-31.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.