Liderin motivasyonel dilinin astlarının tutum ve
davranışları üzerinde olumlu yönde etkisinin olduğu ilgili alanyazında belirtilmesine
rağmen liderin motive edici dili ile astların tutumları arasındaki ilişkiye
dair sınırlı sayıda araştırmaya rastlanmaktadır. Bu çalışmada okul yöneticisinin motivasyonel
dili ile astların tutumlarından biri olan yöneticiye güven arasındaki ilişkinin
tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel model kullanılmıştır.
Araştırmanın örneklemi, Hatay il merkezinde bulunan ortaokullarda 2017–2018
eğitim-öğretim yılında görev yapmakta olan öğretmenler arasından yansız olarak
seçilmiş 36 okulda çalışan 354 öğretmenden oluşmaktadır. Verilerin
toplanmasında “Motivasyonel Dil Ölçeği” ve “Okul Yöneticisine Duyulan Güven
Ölçeği” kullanılmıştır. Regresyon analizi sonuçlarına göre; okul yöneticisinin
motivasyonel dili öğretmenin yöneticisine duyduğu güveni anlamlı olarak
yordamaktadır. Motivasyonel dilin yönlendirici dil ve empatik dil alt boyutları
öğretmenin okul yöneticisine güvenini anlamlı olarak yordarken, anlam
oluşturucu dil alt boyutu öğretmenin okul yöneticisine güvenini anlamlı olarak
yordamamaktadır. Öğretmenin yöneticisine güvenini arttırmak için, motivasyonel
dilin uygun ve başarılı bir şekilde okul yöneticileri tarafından kullanılması
yararlı görülmektedir
Although it has been indicated in the related
literature that leader’s motivational language has a positive impact on
subordinates’ attitude and behaviors, it has been encountered with limited
studies related to the relationships between leader’s motivating language and
subordinates’ attitudes. In this study, it has been aimed to determine the
relationship between school administrator’s motivational language and trust in
administrator, which is one of subordinates’ attitudes. Relational model has
been used in this study. The sample of this research consists of 354 teachers
in 36 schools that have been selected randomly from the secondary schools at Hatay’s
city center in 2017-2018 academic year. Data have been collected by
“Motivational Language Scale” and “Trust in School Administrator Scale”.
According to the regression analysis results, the motivational language of the
school administrator significantly predicts teacher’s trust in school administrator.
While direction-giving and empathetic language sub-dimensions of motivational
language significantly predict teachers’ trust in school administrator,
meaning-making language sub-dimension doesn’t significantly predict. It may be
beneficial to use motivational language properly and successfully by school
administrators to improve teacher’s trust in administrator.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |