While globalization is increasing and competition conditions are getting harder day by day, businesses are engaged in new and creative activities in order to be permanent in these competitive conditions and to ensure growth by making their profitability sustainable. In this competitive environment, new and creative activities are considered to be an effective tool for hotel managers. In this context, many hotel managers prefer new and creative practices in order to increase the performance of the business. In this survey research, which examines the relationship between the innovation and creativity characteristics of managers in hotel businesses, it is aimed to examine the contribution of managers in innovation and creativity in service to the competitive level of the business within tourism activities. A conceptual structure has been designed by conducting national and international literature review on the subject in reaching information that will be compatible with the purpose of the study. In the light of the findings obtained as a result of the study, it can be concluded that innovation and creativity not only have good or creative ideas, but also contribute to the development of new and creative ideas. At this point, managers should allow working individuals to express their opinions, and while doing so, should approach the process while respecting each individual's problem-solving style.
Creativity Innovation Competition Level Hotel Enterprises Survey Model
Globalleşmenin arttığı ve rekabet koşullarının her geçen gün biraz daha zorlaştığı günümüzde işletmeler, bu rekabet koşullarında kalıcı olmak ve kârlılıklarını sürdürülebilir bir hale getirerek büyümeyi sağlamak adına yeni ve yaratıcı faaliyetlerde bulunmaktadırlar. Bu rekabetçi ortamda yeni ve yaratıcı faaliyetlerin, otel yöneticileri için etkin bir araç olduğu kabul edilmektedir. Bu bağlamda işletmenin performansını arttırmak için birçok otel yöneticisi yeni ve yaratıcı uygulamalara yönelmektedir. Otel işletmelerinde yöneticilerin yenilik ve yaratıcılık özelliklerinin işletmenin rekabet seviyesine katkıları arasındaki ilişkiyi irdeleyen tarama modelinin kullanıldığı bu makalede, turizm faaliyetleri içerisinde yöneticilerin hizmette yenilik, yaratıcılık özelliklerinin işletmenin rekabet seviyesine katkılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın amacıyla uyumlu olacak bilgilere ulaşmada konuyla alakalı ulusal ve uluslararası literatür araştırması yapılarak kavramsal bir yapı oluşturulmuştur. Literatür özetinde elde edilen bulgular ışığında, yenilik ve yaratıcılığın yalnızca iyi veya yaratıcı fikirlere sahip olmak değil, çalışanların da yeni ve yaratıcı fikirlerin geliştirilmesine katkısı olarak ortaya çıktığı sonucuna varılabilir. Bu noktada etkin yöneticiler, çalışan bireylerin sorunlarını ifade etmelerine olanak sunmalı ve bunu yaparlarken de her bir bireyin problem çözme tarzına saygı duyarak sürece yaklaşmalıdırlar.
Yaratıcılık Yenilik Rekabet Seviyesi Otel İşletmeleri Tarama modeli
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 22 Sayı: 2 |