Bu çalışmanın amacı Türkiye’de bulunan Alman Dili Eğitimi lisans (2006/2007 YÖK) programlarında yer alan alan içi seçmeli dersleri, bu derslerin alanlarını ve dönemlerini tespit etmektir. Özellikle alan seçmeli derslerin çalışmanın merkezine alınması nedeni alan seçmeli derslerinin alana hitap etmesi ve ayırt edici olmasıdır. Çalışmada içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini Türkiye’de yer alan faal ve öğrencisi olan 13 adet Üniversitelerde ki Alman Dili Eğitimi Lisans programlarının ders havuzu oluşturmaktadır. Örneklem ise bu üniversitelerin ders havuzundaki alan içi seçmeli dersler oluşturmaktadır. Çalışmada kullanılan verilere üniversitelerin kendi web-sayfalarında yer alan ders havuzundan ulaşılmıştır. Analiz edilecek olan dersler 13 alan kategorisi içerisinde sınıflandırılmıştır. Bunlar Grammer, Ülke Bilgisi (Alman Tarihi ve/veya Kültürü), Bilgisayar Destekli Yabancı Dil, Çeviri, Edebiyat, Mesleki Almanca (Turizm, Ticaret Almancası), Sahne Sanatları (Sinema, Tiyatro, Drama), Temel Dört Beceriye Yönelik Dersler (Okuma, Yazma, Dinleme, Anlama), Dilbilim, Felsefe, Medya- İletişim ve Diğer Kategorisi (Almanca Öğrenimi ve Öğretimine Yönelik Etkinlikler, Ölçme Değerlendirme) şeklinde sıralanmaktadır. Veriler SPSS23 yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışma teori ve uygulama olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde Türkiye’deki eğitim fakültelerinin tarihi gelişimine değinilecektir, devamında ise Alman Dili Eğitimine yönelik bilgilere yer verilecektir. Bu bölümde seçmeli alan derslerinin içeriklerine ve zaman içerisindeki değişimine değinilecektir. Çalışmanın ikinci bölümünde ise elde edilen veriler görsel olarak üniversiteler bazında sıralanmıştır. Sonuç bölümünde ise elde edilen veriler yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur.
Alman Dili Eğitimi Alan Seçmeli Dersler YÖK Öğretmenlik Programları
This study aims to identify field elective courses, their areas and academic terms that are offered by German Language Education undergraduate programs (2006/2007 CoHE) in Turkey. As elective courses appeal to the field and they are distinctive, the present study particularly focuses on them. Content analysis method was used in the study. The population of the study involved the course pools of German Language Education undergraduate programs which are active and offered by 14 universities in Turkey. The sample consisted of in-field elective courses in the course pools of these programs. Data used in the study were obtained from the universities' web-pages. The courses, which will be analyzed, are classified into 11 field categories. These are Grammar, Country Knowledge (German History and / or Culture), Computer Assisted Foreign Language, Translation, Literature (Philosophy), Professional German (Tourism, Business German), Performing Arts (Cinema, Theatre, Drama), Four Basic Language Skills (Reading, Writing, Listening, Comprehension), Linguistics, Media-Communication and Other Categories (Activities for German Learning and Teaching, Assessment and Evaluation). SPSS 23.0 was used for data analysis. The study consists of two parts: theory and practice. In the first part of the study, historical development of education faculties in Turkey will be discussed. Subsequently, information towards German Language Education will be presented. In this part, the content of field elective courses and their change over time will be mentioned. In the second part of the study, the data are visually listed on the basis of the universities. In the conclusion part, the data obtained are interpreted and suggestions are put forward.
German language teaching elective field courses content analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Aralık 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 23 Sayı: 2 |