Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ÇEVRİMİÇİ TEKNOLOJİK YETERLİLİKLERİ VE PANDEMİ SÜRECİNDEKİ UYGULAMALARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2023, Cilt: 25 Sayı: 1, 49 - 78, 02.06.2023
https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1225700

Öz

Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin çevrimiçi teknolojik yeterliklerini ve pandemi sürecindeki uygulamalara yönelik görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç çerçevesinde karma yöntemlerden açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel ve nitel süreçleri için ayrı ayrı çalışma grubu belirlenmiştir. Nicel veriler Çevrim İçi Teknolojilere Yönelik Öz Yeterlik Algısı Ölçeği ile toplanmış ve183 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Nitel verileri ise görüşme formu ile toplanmış ve 20 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin çevrimiçi teknolojilere yönelik öz yeterlik inançları genel anlamda yüksek düzeyde bulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin çevrimiçi teknolojilere yönelik öz yeterlik algıları ortalama puanları farklı değişkenlere göre karşılaştırılmış, cinsiyet, görev yeri ve mesleki kıdem değişkenine göre fark gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları problemlere ilişkin görüşleri “teknolojik araçları kullanma, uygulamaları kullanma, ders içeriği ve ödevlendirme, konu ve ödevleri paylaşma” temalarında olduğu belirlenmiştir. Pandemi sonrasında yüz yüze eğitim sürecinde dersleri sadece sınıf ortamında yapmak yerine derslerin hem sınıf hem de sanal sınıf ortamı oluşturularak yürütülmesi öğrenci ve öğretmenlerin teknoloji kullanımı ile ilgili bilgilerini taze tutmasını sağlayacaktır.

Kaynakça

  • Akdemir, Ö. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69-71.
  • Akıncı, A., Kurtoğlu, M. ve Seferoğlu, S. S. (2012). Bir teknoloji politikası olarak fatih projesinin başarılı olması için yapılması gerekenler: Bir durum analizi çalışması. XIV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Akademik Bilişim Kongresi, Uşak.
  • Alea, L. A., Fabrea, M. F., Roldan, R. D. A. ve Farooqi, A. Z. (2020). Teachers’ COVID-19 awareness, distance learning education experiences and perceptions towards institutional readiness and challenges.
  • International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 19(6), 127-144.
  • Alkış-Küçükaydın, M. (2022). Salgın sürecinde sınıf öğretmenlerinin dijital pedagojik yeterlilikleri ve dijital teknolojilere erişim motivasyonları. Milli Eğitim Dergisi, 51(235), 2651-2668.
  • Altıntaş-Yüksel, E. (2021). Sınıf öğretmenlerinin Covid-19 salgını sürecinde çevrim içi ders-uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Ulakbilge, 57, 291-303.
  • Arıkan, Y. D. ve Altun, E. (2007). Sınıf ve okulöncesi öğretmen adaylarının çevrimiçi ödev sitelerini kullanımına yönelik bir araştırma. İlköğretim Online, 6(3), 366- 376.
  • Atlı, Y. ve Mazman-Akar, S.G. (2019). Sınıf öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik özellikleri ile derste teknoloji kullanımına yönelik eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 1- 31.
  • Avcı, F. ve Akdeniz, E. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117-154.
  • Aydın, O. (2021). COVID-19 salgın sürecinin çocuklar üzerindeki etkileri. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 163-195.
  • Balaman, F. ve Hanbay-Tiryaki, S. (2021). Coronavirüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84.
  • Baran, A.ve Sadık, O. (2021). Covid-19 sürecinde sınıf öğretmenlerinin acil uzaktan öğretim tecrübelerinin ve görüşlerinin incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 813-854.
  • Başaran, M., Ülger, I. G., Demirtaş, M., Kara, E., Geyik, C. ve Vural, Ö. F. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin teknoloji kullanım durumlarının incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 17(37), 4619- 4645.
  • Bayrak, N. ve Bayrak, G. (2021). Sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersine yönelik teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güvenlerinin ve web 2.0 özyeterliklerinin hizmet içi eğitimlerle değişimi. Milli Eğitim Dergisi, 50(232), 51-69.
  • Birgin, O., Çoker, B. ve Çatlıoğlu, H. (2010). Investigation of first year pre-service teachers’ computer and Internet uses in terms of gender. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2(2), 1588-1592.
  • Bursal, M. (2019). SPSS ile temel veri analizleri. Ankara:Anı Yayıncılık. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel,F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (14. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (COVID-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergi, 6(2), 11-53.
  • Cesur-Özkara, E., Yavuz-Konokman, G. ve Yanpar-Yelken, T. (2018). Eğitimde teknoloji kullanımı hizmetiçi eğitimine katılan öğretmenlerin TPAB özgüvenlerinin incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 371-412.
  • Creswell, J. ve Plano-Clark, V. L. (2007). Understanding mixed methods research. In J. Creswell (Ed.), Designing and conducting mixed methods research (pp. 1- 19). Thousand Oaks, CA: Sage
  • Çakın, M. ve Külekçı̇-Akyavuz, E. (2020). COVID-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186
  • Çiçek, İ., Tanhan, A. ve Tanrıverdi, S. (2020). COVID-19 ve eğitim. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 1091- 1104.
  • Çiftçi, S., Taşkaya, S. M. ve Alemdar, M. (2013). Sınıf öğretmenlerinin fatih projesine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 12(1), 227-240.
  • Demir, F. ve Özdaş, F. (2020). COVID-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292.
  • Dikmen, G., Akyıl, E. ve Akçay, A. O. (2021). Sınıf öğretmenlerinin bilgisayar ve internet kullanımı özyeterlik algılarının incelenmesi. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 1(1), 16-25.
  • Erbaş, Y. H. (2021). Covid-19 salgını döneminde eğitim: İlkokuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm öneriler. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(2), 360- 380.
  • Ekici, S. ve Yılmaz, B. (2013). Fatih projesi üzerine bir değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği, 27(2), 317-339.
  • Fauzi, I. ve Khusuma, I. (2020). Teachers’ elementary school in online learning of covıd-19 pandemic condition. Jurnal Iqra’: Kajian Ilmu Pendidikan, 5(1). 58-70.
  • Fidan, M. (2020). Covı̇d-19 belı̇rsı̇zlı̇ğı̇nde eğı̇tı̇m: ı̇lkokulda zorunlu uzaktan eğı̇tı̇me ı̇lı̇şkı̇n öğretmen görüşlerı̇. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24-43.
  • Gunbayi, İ. (2020). Knowledge-constitutive interests and social paradigms in guiding mixed methods research (MMR). Journal of Mixed Methods Studies, 1(1), 41-53.
  • Günbaş, N. ve Gözüküçük, M. (2020). Views of elementary school children’s parents about distance education during the covid-19 pandemic, Sakarya University Journal of Education, 10(3), 686-716.
  • Güven, İ. (2012). Eğitimde 4+4+4 ve fatih projesi yasa tasarısı reform mu? İlköğretim Online, 11(3), 556-577.
  • Hilli, C. (2020). Distance teaching in small rural primary schools: A participatory action research project. Educational Action Research, 28(1), 38-52.
  • Horzum, M. B. ve Çakır, Ö. (2009). Çevrim içi teknolojilere yönelik özyeterlik algısı ölçeği türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 1327-1356.
  • Iwai, Y. (2020). Online learning during the COVID-19 pandemic what do we gain and what do we lose when classrooms go virtual. Scientific American, 13(1), 119-132.
  • İnci-Kuzu, Ç. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programı (EBA tv) ile ilgili veli görüşleri. Millî Eğitim 49(1), 505-527.
  • Karaca, İ., Karaca, N., Karamustafaoğlu, N. ve Özcan, M. (2021). Öğretmenlerin uzaktan eğitimin yararına ilişkin algılarının incelenmesi. Humanistic Perspective, 3(1), 209-224.
  • Karadağ-Yılmaz, R., Savaş, H. ve Kalkan, S. (2022). Katkıları ve sorunlarıyla uzaktan eğitime farklı bir bakış: sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim algıları. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 277-296.
  • Karatekin, K., Elvan, Ö. ve Öztürk, D. (2015). Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin Fatih Projesi hakkındaki düşünceleri. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 6(18), 81-114.
  • Kızıltaş, Y. Ve Çetinkaya-Özdemir, E. (2021). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecine yönelik görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20(80), 1896-1914.
  • Koç, E. S. (2021). Nasıl bir uzaktan eğitim? 1 yılın sonunda yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal,7(2),13-26.
  • Kultas, E. ve Çalışkan, E. F. (2021). Covid-19 pandemisi sürecinde sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimde yaşadıkları sorunlar. Türkiye Eğitim Dergisi, 6(2), 507-521.
  • Menzi, N., Çalışkan, E. ve Çetin, O. (2012). Öğretmen adaylarının teknoloji yeterliliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Anadolu Journal Of Educational Sciences International, 2(1), 1-18.
  • Metin, M., Gürbey, S. ve Çevik, A. (2020). COVID-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşleri. MM-Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 66-89.
  • Miltiadou, M. ve Yu, C. H. (2000, October). Validation of the online technologies self- efficacy scale (OTSES). Paper presented at the AECT International Convention, Denver CO. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 445672).
  • Moçoşoğlu, B. ve Kaya, A. (2020). Koronavirüs hastalığı (COVID-19) sebebiyle uygulanan uzaktan eğitime yönelik öğretmen tutumlarının incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi, 2(1), 15-43.
  • Özkan, A. ve Deniz, D. (2014). Orta öğretimde görev yapan öğretmenlerin FATİH Projesi’ne ilişkin görüşleri. Ege Eğitim Dergisi, 15(1), 161-175.
  • Patton, M.Q. (2014). Qualitive research ve evalution methods: integrating theory and practice. Fourth Edition.
  • Polymılı, A. (2021). Distance learning in primary education in greece in the midst of coiıd-19. International Online Journal of Primary Education, 10(2), 251-258.
  • Sarışık, S., Sarışık, S., Akay Celep, D., Gürel, M. ve Dönmez, S. (2021). İlkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (EBA) kullanımlarının öğretmen görüşleri ile incelenmesi. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 209-219.
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(2), 109-129.
  • Sezen-Gültekin, G. ve Algın, G. (2021). Öğretmenlerin gözünden covid-19 pandemisinin eğitim sistemine yansımaları. Eğitim ve Gençlik Araştırmaları Dergisi. 1(2), 62-81.
  • Stockemer, D. (2019). Quantitative methods for the social sciences a practical ıntroduction with examples in spss and stata. Springer.
  • Summak, M. S., Bağlıbel, M. ve Samancıoğlu, M. (2010). Technology readiness of primary school teachers: A case study in Turkey. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 2671-2675.
  • Şenel-Çoruhlu, T. ve Uzun, A. (2021). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde karşılaştıkları problemlerin tespit edilmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 61–79
  • Tarakçı, S. (2022). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimde bilişim teknolojileri kullanım yeterliliklerini yönelik algıları. Yüksek Lisans Projesi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Telli, S. G. ve Altun, D. (2021). Coronavirus (Covid-19) pandemisi döneminde çevrimiçi öğrenme. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 4(2), 90-107.
  • Toquero, C. M. (2020). Challenges and opportunities for higher education amid the COVID-19 Pandemic: the Philippine context. Pedagogical Research, 5(4), 1- 5.
  • Türel, Y. K. (2012). Öğretmenlerin akıllı tahta kullanımına yönelik olumsuz tutumları: Problemler ve ihtiyaçlar, İlköğretim Online, 11(2), 423-439.
  • Urhanoğlu, İ., Bayırlı, H. ve Aslan, U. (2021). Sınıf öğretmenlerinin Covid-19 pandemi sürecinde yürütülen uzaktan eğitime ilişkin deneyimleri. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 4(3), 226-251.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim. Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Utomo, M. N. Y., Sudayanto, M., ve Saddhono, K. (2020). Tools and strategy for distance learning to respond COVID-19 pandemic in Indonesia. Ingénierie des Systèmes d’Information, 25(3), 383-390.
  • Ünal, M. ve Bulunuz, N. (2020). COVID-19 salgını döneminde yürütülen uzaktan eğitim çalışmalarının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi ve sonraki sürece ilişkin öneriler. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 343-36.

PRIMARY SCHOOL TEACHERS' ONLINE TECHNOLOGICAL COMPETENCIES AND THEIR VIEWS ON PRACTICES IN THE PANDEMIC PROCESS

Yıl 2023, Cilt: 25 Sayı: 1, 49 - 78, 02.06.2023
https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1225700

Öz

In this study, it was aimed to determine the online technological competencies of primary school teachers and their views on practices during the pandemic process. For this purpose, explanatory design, one of the mixed methods, was used. Quantitative data were collected with the Self-Efficacy Perception Scale for Online Technologies and applied to 183 primary school teachers. Qualitative data were collected by interview form and applied to 20 primary school teachers. As a result of the research, the self-efficacy beliefs of primary school teachers towards online technologies were found to be high in general. The average scores of the self-efficacy perceptions of the primary school teachers towards online technologies were concluded that there were differences according to the variables of gender, place of duty and professional seniority. It has been determined that the opinions of the primary school teachers about the problems they experience during the distance education period during the pandemic period are in the themes of "using technological tools, using applications, course content and assignment, sharing topics and assignments". In the face-to-face education process after the pandemic, instead of conducting the lessons only in the classroom environment, conducting the lessons by creating both a classroom and a virtual classroom environment will ensure that students and teachers keep their knowledge of technology use fresh.

Kaynakça

  • Akdemir, Ö. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69-71.
  • Akıncı, A., Kurtoğlu, M. ve Seferoğlu, S. S. (2012). Bir teknoloji politikası olarak fatih projesinin başarılı olması için yapılması gerekenler: Bir durum analizi çalışması. XIV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Akademik Bilişim Kongresi, Uşak.
  • Alea, L. A., Fabrea, M. F., Roldan, R. D. A. ve Farooqi, A. Z. (2020). Teachers’ COVID-19 awareness, distance learning education experiences and perceptions towards institutional readiness and challenges.
  • International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 19(6), 127-144.
  • Alkış-Küçükaydın, M. (2022). Salgın sürecinde sınıf öğretmenlerinin dijital pedagojik yeterlilikleri ve dijital teknolojilere erişim motivasyonları. Milli Eğitim Dergisi, 51(235), 2651-2668.
  • Altıntaş-Yüksel, E. (2021). Sınıf öğretmenlerinin Covid-19 salgını sürecinde çevrim içi ders-uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Ulakbilge, 57, 291-303.
  • Arıkan, Y. D. ve Altun, E. (2007). Sınıf ve okulöncesi öğretmen adaylarının çevrimiçi ödev sitelerini kullanımına yönelik bir araştırma. İlköğretim Online, 6(3), 366- 376.
  • Atlı, Y. ve Mazman-Akar, S.G. (2019). Sınıf öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik özellikleri ile derste teknoloji kullanımına yönelik eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 1- 31.
  • Avcı, F. ve Akdeniz, E. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117-154.
  • Aydın, O. (2021). COVID-19 salgın sürecinin çocuklar üzerindeki etkileri. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 163-195.
  • Balaman, F. ve Hanbay-Tiryaki, S. (2021). Coronavirüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84.
  • Baran, A.ve Sadık, O. (2021). Covid-19 sürecinde sınıf öğretmenlerinin acil uzaktan öğretim tecrübelerinin ve görüşlerinin incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 813-854.
  • Başaran, M., Ülger, I. G., Demirtaş, M., Kara, E., Geyik, C. ve Vural, Ö. F. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin teknoloji kullanım durumlarının incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 17(37), 4619- 4645.
  • Bayrak, N. ve Bayrak, G. (2021). Sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersine yönelik teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güvenlerinin ve web 2.0 özyeterliklerinin hizmet içi eğitimlerle değişimi. Milli Eğitim Dergisi, 50(232), 51-69.
  • Birgin, O., Çoker, B. ve Çatlıoğlu, H. (2010). Investigation of first year pre-service teachers’ computer and Internet uses in terms of gender. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2(2), 1588-1592.
  • Bursal, M. (2019). SPSS ile temel veri analizleri. Ankara:Anı Yayıncılık. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel,F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (14. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (COVID-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergi, 6(2), 11-53.
  • Cesur-Özkara, E., Yavuz-Konokman, G. ve Yanpar-Yelken, T. (2018). Eğitimde teknoloji kullanımı hizmetiçi eğitimine katılan öğretmenlerin TPAB özgüvenlerinin incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 371-412.
  • Creswell, J. ve Plano-Clark, V. L. (2007). Understanding mixed methods research. In J. Creswell (Ed.), Designing and conducting mixed methods research (pp. 1- 19). Thousand Oaks, CA: Sage
  • Çakın, M. ve Külekçı̇-Akyavuz, E. (2020). COVID-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186
  • Çiçek, İ., Tanhan, A. ve Tanrıverdi, S. (2020). COVID-19 ve eğitim. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 1091- 1104.
  • Çiftçi, S., Taşkaya, S. M. ve Alemdar, M. (2013). Sınıf öğretmenlerinin fatih projesine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 12(1), 227-240.
  • Demir, F. ve Özdaş, F. (2020). COVID-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292.
  • Dikmen, G., Akyıl, E. ve Akçay, A. O. (2021). Sınıf öğretmenlerinin bilgisayar ve internet kullanımı özyeterlik algılarının incelenmesi. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 1(1), 16-25.
  • Erbaş, Y. H. (2021). Covid-19 salgını döneminde eğitim: İlkokuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm öneriler. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(2), 360- 380.
  • Ekici, S. ve Yılmaz, B. (2013). Fatih projesi üzerine bir değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği, 27(2), 317-339.
  • Fauzi, I. ve Khusuma, I. (2020). Teachers’ elementary school in online learning of covıd-19 pandemic condition. Jurnal Iqra’: Kajian Ilmu Pendidikan, 5(1). 58-70.
  • Fidan, M. (2020). Covı̇d-19 belı̇rsı̇zlı̇ğı̇nde eğı̇tı̇m: ı̇lkokulda zorunlu uzaktan eğı̇tı̇me ı̇lı̇şkı̇n öğretmen görüşlerı̇. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24-43.
  • Gunbayi, İ. (2020). Knowledge-constitutive interests and social paradigms in guiding mixed methods research (MMR). Journal of Mixed Methods Studies, 1(1), 41-53.
  • Günbaş, N. ve Gözüküçük, M. (2020). Views of elementary school children’s parents about distance education during the covid-19 pandemic, Sakarya University Journal of Education, 10(3), 686-716.
  • Güven, İ. (2012). Eğitimde 4+4+4 ve fatih projesi yasa tasarısı reform mu? İlköğretim Online, 11(3), 556-577.
  • Hilli, C. (2020). Distance teaching in small rural primary schools: A participatory action research project. Educational Action Research, 28(1), 38-52.
  • Horzum, M. B. ve Çakır, Ö. (2009). Çevrim içi teknolojilere yönelik özyeterlik algısı ölçeği türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 1327-1356.
  • Iwai, Y. (2020). Online learning during the COVID-19 pandemic what do we gain and what do we lose when classrooms go virtual. Scientific American, 13(1), 119-132.
  • İnci-Kuzu, Ç. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programı (EBA tv) ile ilgili veli görüşleri. Millî Eğitim 49(1), 505-527.
  • Karaca, İ., Karaca, N., Karamustafaoğlu, N. ve Özcan, M. (2021). Öğretmenlerin uzaktan eğitimin yararına ilişkin algılarının incelenmesi. Humanistic Perspective, 3(1), 209-224.
  • Karadağ-Yılmaz, R., Savaş, H. ve Kalkan, S. (2022). Katkıları ve sorunlarıyla uzaktan eğitime farklı bir bakış: sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim algıları. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 277-296.
  • Karatekin, K., Elvan, Ö. ve Öztürk, D. (2015). Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin Fatih Projesi hakkındaki düşünceleri. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 6(18), 81-114.
  • Kızıltaş, Y. Ve Çetinkaya-Özdemir, E. (2021). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecine yönelik görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20(80), 1896-1914.
  • Koç, E. S. (2021). Nasıl bir uzaktan eğitim? 1 yılın sonunda yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal,7(2),13-26.
  • Kultas, E. ve Çalışkan, E. F. (2021). Covid-19 pandemisi sürecinde sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimde yaşadıkları sorunlar. Türkiye Eğitim Dergisi, 6(2), 507-521.
  • Menzi, N., Çalışkan, E. ve Çetin, O. (2012). Öğretmen adaylarının teknoloji yeterliliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Anadolu Journal Of Educational Sciences International, 2(1), 1-18.
  • Metin, M., Gürbey, S. ve Çevik, A. (2020). COVID-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşleri. MM-Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 66-89.
  • Miltiadou, M. ve Yu, C. H. (2000, October). Validation of the online technologies self- efficacy scale (OTSES). Paper presented at the AECT International Convention, Denver CO. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 445672).
  • Moçoşoğlu, B. ve Kaya, A. (2020). Koronavirüs hastalığı (COVID-19) sebebiyle uygulanan uzaktan eğitime yönelik öğretmen tutumlarının incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi, 2(1), 15-43.
  • Özkan, A. ve Deniz, D. (2014). Orta öğretimde görev yapan öğretmenlerin FATİH Projesi’ne ilişkin görüşleri. Ege Eğitim Dergisi, 15(1), 161-175.
  • Patton, M.Q. (2014). Qualitive research ve evalution methods: integrating theory and practice. Fourth Edition.
  • Polymılı, A. (2021). Distance learning in primary education in greece in the midst of coiıd-19. International Online Journal of Primary Education, 10(2), 251-258.
  • Sarışık, S., Sarışık, S., Akay Celep, D., Gürel, M. ve Dönmez, S. (2021). İlkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (EBA) kullanımlarının öğretmen görüşleri ile incelenmesi. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 209-219.
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(2), 109-129.
  • Sezen-Gültekin, G. ve Algın, G. (2021). Öğretmenlerin gözünden covid-19 pandemisinin eğitim sistemine yansımaları. Eğitim ve Gençlik Araştırmaları Dergisi. 1(2), 62-81.
  • Stockemer, D. (2019). Quantitative methods for the social sciences a practical ıntroduction with examples in spss and stata. Springer.
  • Summak, M. S., Bağlıbel, M. ve Samancıoğlu, M. (2010). Technology readiness of primary school teachers: A case study in Turkey. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 2671-2675.
  • Şenel-Çoruhlu, T. ve Uzun, A. (2021). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde karşılaştıkları problemlerin tespit edilmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 61–79
  • Tarakçı, S. (2022). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimde bilişim teknolojileri kullanım yeterliliklerini yönelik algıları. Yüksek Lisans Projesi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Telli, S. G. ve Altun, D. (2021). Coronavirus (Covid-19) pandemisi döneminde çevrimiçi öğrenme. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 4(2), 90-107.
  • Toquero, C. M. (2020). Challenges and opportunities for higher education amid the COVID-19 Pandemic: the Philippine context. Pedagogical Research, 5(4), 1- 5.
  • Türel, Y. K. (2012). Öğretmenlerin akıllı tahta kullanımına yönelik olumsuz tutumları: Problemler ve ihtiyaçlar, İlköğretim Online, 11(2), 423-439.
  • Urhanoğlu, İ., Bayırlı, H. ve Aslan, U. (2021). Sınıf öğretmenlerinin Covid-19 pandemi sürecinde yürütülen uzaktan eğitime ilişkin deneyimleri. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 4(3), 226-251.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim. Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Utomo, M. N. Y., Sudayanto, M., ve Saddhono, K. (2020). Tools and strategy for distance learning to respond COVID-19 pandemic in Indonesia. Ingénierie des Systèmes d’Information, 25(3), 383-390.
  • Ünal, M. ve Bulunuz, N. (2020). COVID-19 salgını döneminde yürütülen uzaktan eğitim çalışmalarının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi ve sonraki sürece ilişkin öneriler. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 343-36.
Yıl 2023, Cilt: 25 Sayı: 1, 49 - 78, 02.06.2023
https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1225700

Öz

Kaynakça

  • Akdemir, Ö. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69-71.
  • Akıncı, A., Kurtoğlu, M. ve Seferoğlu, S. S. (2012). Bir teknoloji politikası olarak fatih projesinin başarılı olması için yapılması gerekenler: Bir durum analizi çalışması. XIV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Akademik Bilişim Kongresi, Uşak.
  • Alea, L. A., Fabrea, M. F., Roldan, R. D. A. ve Farooqi, A. Z. (2020). Teachers’ COVID-19 awareness, distance learning education experiences and perceptions towards institutional readiness and challenges.
  • International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 19(6), 127-144.
  • Alkış-Küçükaydın, M. (2022). Salgın sürecinde sınıf öğretmenlerinin dijital pedagojik yeterlilikleri ve dijital teknolojilere erişim motivasyonları. Milli Eğitim Dergisi, 51(235), 2651-2668.
  • Altıntaş-Yüksel, E. (2021). Sınıf öğretmenlerinin Covid-19 salgını sürecinde çevrim içi ders-uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Ulakbilge, 57, 291-303.
  • Arıkan, Y. D. ve Altun, E. (2007). Sınıf ve okulöncesi öğretmen adaylarının çevrimiçi ödev sitelerini kullanımına yönelik bir araştırma. İlköğretim Online, 6(3), 366- 376.
  • Atlı, Y. ve Mazman-Akar, S.G. (2019). Sınıf öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik özellikleri ile derste teknoloji kullanımına yönelik eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 1- 31.
  • Avcı, F. ve Akdeniz, E. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117-154.
  • Aydın, O. (2021). COVID-19 salgın sürecinin çocuklar üzerindeki etkileri. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 163-195.
  • Balaman, F. ve Hanbay-Tiryaki, S. (2021). Coronavirüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84.
  • Baran, A.ve Sadık, O. (2021). Covid-19 sürecinde sınıf öğretmenlerinin acil uzaktan öğretim tecrübelerinin ve görüşlerinin incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 813-854.
  • Başaran, M., Ülger, I. G., Demirtaş, M., Kara, E., Geyik, C. ve Vural, Ö. F. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin teknoloji kullanım durumlarının incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 17(37), 4619- 4645.
  • Bayrak, N. ve Bayrak, G. (2021). Sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersine yönelik teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güvenlerinin ve web 2.0 özyeterliklerinin hizmet içi eğitimlerle değişimi. Milli Eğitim Dergisi, 50(232), 51-69.
  • Birgin, O., Çoker, B. ve Çatlıoğlu, H. (2010). Investigation of first year pre-service teachers’ computer and Internet uses in terms of gender. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2(2), 1588-1592.
  • Bursal, M. (2019). SPSS ile temel veri analizleri. Ankara:Anı Yayıncılık. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel,F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (14. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (COVID-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergi, 6(2), 11-53.
  • Cesur-Özkara, E., Yavuz-Konokman, G. ve Yanpar-Yelken, T. (2018). Eğitimde teknoloji kullanımı hizmetiçi eğitimine katılan öğretmenlerin TPAB özgüvenlerinin incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 371-412.
  • Creswell, J. ve Plano-Clark, V. L. (2007). Understanding mixed methods research. In J. Creswell (Ed.), Designing and conducting mixed methods research (pp. 1- 19). Thousand Oaks, CA: Sage
  • Çakın, M. ve Külekçı̇-Akyavuz, E. (2020). COVID-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186
  • Çiçek, İ., Tanhan, A. ve Tanrıverdi, S. (2020). COVID-19 ve eğitim. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 1091- 1104.
  • Çiftçi, S., Taşkaya, S. M. ve Alemdar, M. (2013). Sınıf öğretmenlerinin fatih projesine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 12(1), 227-240.
  • Demir, F. ve Özdaş, F. (2020). COVID-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292.
  • Dikmen, G., Akyıl, E. ve Akçay, A. O. (2021). Sınıf öğretmenlerinin bilgisayar ve internet kullanımı özyeterlik algılarının incelenmesi. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 1(1), 16-25.
  • Erbaş, Y. H. (2021). Covid-19 salgını döneminde eğitim: İlkokuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm öneriler. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(2), 360- 380.
  • Ekici, S. ve Yılmaz, B. (2013). Fatih projesi üzerine bir değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği, 27(2), 317-339.
  • Fauzi, I. ve Khusuma, I. (2020). Teachers’ elementary school in online learning of covıd-19 pandemic condition. Jurnal Iqra’: Kajian Ilmu Pendidikan, 5(1). 58-70.
  • Fidan, M. (2020). Covı̇d-19 belı̇rsı̇zlı̇ğı̇nde eğı̇tı̇m: ı̇lkokulda zorunlu uzaktan eğı̇tı̇me ı̇lı̇şkı̇n öğretmen görüşlerı̇. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24-43.
  • Gunbayi, İ. (2020). Knowledge-constitutive interests and social paradigms in guiding mixed methods research (MMR). Journal of Mixed Methods Studies, 1(1), 41-53.
  • Günbaş, N. ve Gözüküçük, M. (2020). Views of elementary school children’s parents about distance education during the covid-19 pandemic, Sakarya University Journal of Education, 10(3), 686-716.
  • Güven, İ. (2012). Eğitimde 4+4+4 ve fatih projesi yasa tasarısı reform mu? İlköğretim Online, 11(3), 556-577.
  • Hilli, C. (2020). Distance teaching in small rural primary schools: A participatory action research project. Educational Action Research, 28(1), 38-52.
  • Horzum, M. B. ve Çakır, Ö. (2009). Çevrim içi teknolojilere yönelik özyeterlik algısı ölçeği türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 1327-1356.
  • Iwai, Y. (2020). Online learning during the COVID-19 pandemic what do we gain and what do we lose when classrooms go virtual. Scientific American, 13(1), 119-132.
  • İnci-Kuzu, Ç. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programı (EBA tv) ile ilgili veli görüşleri. Millî Eğitim 49(1), 505-527.
  • Karaca, İ., Karaca, N., Karamustafaoğlu, N. ve Özcan, M. (2021). Öğretmenlerin uzaktan eğitimin yararına ilişkin algılarının incelenmesi. Humanistic Perspective, 3(1), 209-224.
  • Karadağ-Yılmaz, R., Savaş, H. ve Kalkan, S. (2022). Katkıları ve sorunlarıyla uzaktan eğitime farklı bir bakış: sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim algıları. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 277-296.
  • Karatekin, K., Elvan, Ö. ve Öztürk, D. (2015). Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin Fatih Projesi hakkındaki düşünceleri. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 6(18), 81-114.
  • Kızıltaş, Y. Ve Çetinkaya-Özdemir, E. (2021). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecine yönelik görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20(80), 1896-1914.
  • Koç, E. S. (2021). Nasıl bir uzaktan eğitim? 1 yılın sonunda yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal,7(2),13-26.
  • Kultas, E. ve Çalışkan, E. F. (2021). Covid-19 pandemisi sürecinde sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimde yaşadıkları sorunlar. Türkiye Eğitim Dergisi, 6(2), 507-521.
  • Menzi, N., Çalışkan, E. ve Çetin, O. (2012). Öğretmen adaylarının teknoloji yeterliliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Anadolu Journal Of Educational Sciences International, 2(1), 1-18.
  • Metin, M., Gürbey, S. ve Çevik, A. (2020). COVID-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşleri. MM-Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 66-89.
  • Miltiadou, M. ve Yu, C. H. (2000, October). Validation of the online technologies self- efficacy scale (OTSES). Paper presented at the AECT International Convention, Denver CO. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 445672).
  • Moçoşoğlu, B. ve Kaya, A. (2020). Koronavirüs hastalığı (COVID-19) sebebiyle uygulanan uzaktan eğitime yönelik öğretmen tutumlarının incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi, 2(1), 15-43.
  • Özkan, A. ve Deniz, D. (2014). Orta öğretimde görev yapan öğretmenlerin FATİH Projesi’ne ilişkin görüşleri. Ege Eğitim Dergisi, 15(1), 161-175.
  • Patton, M.Q. (2014). Qualitive research ve evalution methods: integrating theory and practice. Fourth Edition.
  • Polymılı, A. (2021). Distance learning in primary education in greece in the midst of coiıd-19. International Online Journal of Primary Education, 10(2), 251-258.
  • Sarışık, S., Sarışık, S., Akay Celep, D., Gürel, M. ve Dönmez, S. (2021). İlkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (EBA) kullanımlarının öğretmen görüşleri ile incelenmesi. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 209-219.
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(2), 109-129.
  • Sezen-Gültekin, G. ve Algın, G. (2021). Öğretmenlerin gözünden covid-19 pandemisinin eğitim sistemine yansımaları. Eğitim ve Gençlik Araştırmaları Dergisi. 1(2), 62-81.
  • Stockemer, D. (2019). Quantitative methods for the social sciences a practical ıntroduction with examples in spss and stata. Springer.
  • Summak, M. S., Bağlıbel, M. ve Samancıoğlu, M. (2010). Technology readiness of primary school teachers: A case study in Turkey. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 2671-2675.
  • Şenel-Çoruhlu, T. ve Uzun, A. (2021). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde karşılaştıkları problemlerin tespit edilmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 61–79
  • Tarakçı, S. (2022). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimde bilişim teknolojileri kullanım yeterliliklerini yönelik algıları. Yüksek Lisans Projesi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Telli, S. G. ve Altun, D. (2021). Coronavirus (Covid-19) pandemisi döneminde çevrimiçi öğrenme. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 4(2), 90-107.
  • Toquero, C. M. (2020). Challenges and opportunities for higher education amid the COVID-19 Pandemic: the Philippine context. Pedagogical Research, 5(4), 1- 5.
  • Türel, Y. K. (2012). Öğretmenlerin akıllı tahta kullanımına yönelik olumsuz tutumları: Problemler ve ihtiyaçlar, İlköğretim Online, 11(2), 423-439.
  • Urhanoğlu, İ., Bayırlı, H. ve Aslan, U. (2021). Sınıf öğretmenlerinin Covid-19 pandemi sürecinde yürütülen uzaktan eğitime ilişkin deneyimleri. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 4(3), 226-251.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim. Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Utomo, M. N. Y., Sudayanto, M., ve Saddhono, K. (2020). Tools and strategy for distance learning to respond COVID-19 pandemic in Indonesia. Ingénierie des Systèmes d’Information, 25(3), 383-390.
  • Ünal, M. ve Bulunuz, N. (2020). COVID-19 salgını döneminde yürütülen uzaktan eğitim çalışmalarının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi ve sonraki sürece ilişkin öneriler. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 343-36.
Toplam 62 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Eda Şahinarslan 0000-0003-1363-4144

Hamdi Karakaş 0000-0001-9209-4128

Erken Görünüm Tarihi 2 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 2 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 25 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şahinarslan, E., & Karakaş, H. (2023). İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ÇEVRİMİÇİ TEKNOLOJİK YETERLİLİKLERİ VE PANDEMİ SÜRECİNDEKİ UYGULAMALARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(1), 49-78. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1225700
AMA Şahinarslan E, Karakaş H. İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ÇEVRİMİÇİ TEKNOLOJİK YETERLİLİKLERİ VE PANDEMİ SÜRECİNDEKİ UYGULAMALARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Trakya University Journal of Social Science. Haziran 2023;25(1):49-78. doi:10.26468/trakyasobed.1225700
Chicago Şahinarslan, Eda, ve Hamdi Karakaş. “İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ÇEVRİMİÇİ TEKNOLOJİK YETERLİLİKLERİ VE PANDEMİ SÜRECİNDEKİ UYGULAMALARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 25, sy. 1 (Haziran 2023): 49-78. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1225700.
EndNote Şahinarslan E, Karakaş H (01 Haziran 2023) İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ÇEVRİMİÇİ TEKNOLOJİK YETERLİLİKLERİ VE PANDEMİ SÜRECİNDEKİ UYGULAMALARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 25 1 49–78.
IEEE E. Şahinarslan ve H. Karakaş, “İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ÇEVRİMİÇİ TEKNOLOJİK YETERLİLİKLERİ VE PANDEMİ SÜRECİNDEKİ UYGULAMALARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”, Trakya University Journal of Social Science, c. 25, sy. 1, ss. 49–78, 2023, doi: 10.26468/trakyasobed.1225700.
ISNAD Şahinarslan, Eda - Karakaş, Hamdi. “İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ÇEVRİMİÇİ TEKNOLOJİK YETERLİLİKLERİ VE PANDEMİ SÜRECİNDEKİ UYGULAMALARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 25/1 (Haziran 2023), 49-78. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1225700.
JAMA Şahinarslan E, Karakaş H. İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ÇEVRİMİÇİ TEKNOLOJİK YETERLİLİKLERİ VE PANDEMİ SÜRECİNDEKİ UYGULAMALARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Trakya University Journal of Social Science. 2023;25:49–78.
MLA Şahinarslan, Eda ve Hamdi Karakaş. “İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ÇEVRİMİÇİ TEKNOLOJİK YETERLİLİKLERİ VE PANDEMİ SÜRECİNDEKİ UYGULAMALARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 25, sy. 1, 2023, ss. 49-78, doi:10.26468/trakyasobed.1225700.
Vancouver Şahinarslan E, Karakaş H. İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ÇEVRİMİÇİ TEKNOLOJİK YETERLİLİKLERİ VE PANDEMİ SÜRECİNDEKİ UYGULAMALARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Trakya University Journal of Social Science. 2023;25(1):49-78.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.