Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin çevrimiçi teknolojik yeterliklerini ve pandemi sürecindeki uygulamalara yönelik görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç çerçevesinde karma yöntemlerden açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel ve nitel süreçleri için ayrı ayrı çalışma grubu belirlenmiştir. Nicel veriler Çevrim İçi Teknolojilere Yönelik Öz Yeterlik Algısı Ölçeği ile toplanmış ve183 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Nitel verileri ise görüşme formu ile toplanmış ve 20 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin çevrimiçi teknolojilere yönelik öz yeterlik inançları genel anlamda yüksek düzeyde bulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin çevrimiçi teknolojilere yönelik öz yeterlik algıları ortalama puanları farklı değişkenlere göre karşılaştırılmış, cinsiyet, görev yeri ve mesleki kıdem değişkenine göre fark gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları problemlere ilişkin görüşleri “teknolojik araçları kullanma, uygulamaları kullanma, ders içeriği ve ödevlendirme, konu ve ödevleri paylaşma” temalarında olduğu belirlenmiştir. Pandemi sonrasında yüz yüze eğitim sürecinde dersleri sadece sınıf ortamında yapmak yerine derslerin hem sınıf hem de sanal sınıf ortamı oluşturularak yürütülmesi öğrenci ve öğretmenlerin teknoloji kullanımı ile ilgili bilgilerini taze tutmasını sağlayacaktır.
Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sınıf öğretmeni öz yeterlik
In this study, it was aimed to determine the online technological competencies of primary school teachers and their views on practices during the pandemic process. For this purpose, explanatory design, one of the mixed methods, was used. Quantitative data were collected with the Self-Efficacy Perception Scale for Online Technologies and applied to 183 primary school teachers. Qualitative data were collected by interview form and applied to 20 primary school teachers. As a result of the research, the self-efficacy beliefs of primary school teachers towards online technologies were found to be high in general. The average scores of the self-efficacy perceptions of the primary school teachers towards online technologies were concluded that there were differences according to the variables of gender, place of duty and professional seniority. It has been determined that the opinions of the primary school teachers about the problems they experience during the distance education period during the pandemic period are in the themes of "using technological tools, using applications, course content and assignment, sharing topics and assignments". In the face-to-face education process after the pandemic, instead of conducting the lessons only in the classroom environment, conducting the lessons by creating both a classroom and a virtual classroom environment will ensure that students and teachers keep their knowledge of technology use fresh.
Covid-19 pandemic period distance education primary school teacher self-efficacy
Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sınıf öğretmeni öz yeterlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 2 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 2 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 25 Sayı: 1 |