Mobil cihazların giderek gelişmesi ve
yaygınlaşması eğitim alanını da etkilemiştir. 2010-2017 yılları arasında, 2017
yılının ocak, şubat ve mart ayları ele alınarak, yayınlanmış Türkiye adresli
mobil öğrenme üzerine yapılan araştırmaların tanımlayıcı özelliklerini,
yöntemsel boyutlarını ve genel eğilimlerini ortaya çıkarmayı amaçlayan bu
çalışma Google Scholar, Academia.edu ve Dergipark adresleri üzerinde aranmış,
dergilerde yayımlanan makalelerden oluşan toplam 24 mobil öğrenme çalışması ile
gerçekleştirilmiştir. Verileri toplamada Sözbilir, Kutu ve Yaşar (2012)
tarafından geliştirilmiş olan yayın sınıflama formu mobil öğrenme konularına
uygun olarak revize edilerek kullanılmıştır. Sonuç olarak kullanılan çalışmalar
içerisinde en çok yayının Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama dergisinde
yayınlandığı, araştırma konularının en çok mobil öğrenme hakkında değerlendirme
yapma üzerine olduğu, bu çalışmalarda en çok nitel yöntemin kullanıldığı, veri
toplama aracı olarak en sık kullanılanların anket, görüşme ve gözlem olduğu, en
sık kullanılan örneklem düzeyinin eğitim fakültesinde okuyan lisans
öğrencilerinin oluşturduğu, en yaygın olarak kullanılan örneklem aralığının ise
11-30 olduğu bulgularına ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 |