Bu çalışma ile, okul öncesi
dönemdeki çocuklara sunulan oyun olanaklarının okul öncesi öğretmen görüşlerine
göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye’de Millî Eğitim
Bakanlığı’na bağlı özel ve resmi anaokullarında görev yapan okul öncesi
öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından
hazırlanan Okul Öncesi Öğretmenlerin Gözünden Türkiye Oyun Profili Araştırması
Anket Formu kullanılarak elde edilmiştir. Anket formunda, okul öncesi
öğretmenlerinin cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, mesleki deneyim süresi, çalıştığı
kurumun bulunduğu coğrafi bölge, çalıştığı yaş grubu ve sınıf mevcudu
bilgilerine ilişkin yedi, okul öncesi dönemdeki çocuklara sunulan oyun
olanaklarına ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesine ilişkin on (çocukların
en sevdiği aktiviteler, serbest oyuna ayrılan süre, oyun sırasında öğretmenin
rolü, açık oyun alanları imkânları, risk faktörleri, oyun sırasında gerçekleşen
kazalar ve ailelerin çocukların okuldaki oyunları üzerine görüşleri gibi) soru
yer almaktadır. Sorulardan elde edilen cevaplar yüzde ve frekansla ortaya
koyulmuş ayrıca açık uçlu sorulardan elde edilen cevaplarla öğretmenlerin
görüşlerine yer verilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2 |